بدون دیدگاه
سایر محصولات اپل, مک بوک

بالاخره مک بوک ایر 2022 رونمایی شد!

مک بوک ایر 2022

چندی پیش اپل یکی از محصولات جدید خود را تحت نام مک بوک ایر 2022 (MacBook Air 2022) به بازار معرفی کرد. این محصول علاوه‌برآنکه مشخصات قوی دارد، از طراحی زیبایی نیز برخوردار است. حال در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی‌های این دیوایس می‌پردازیم تا با آن‌ آشنا شوید. پس اگر دوست دارید در این باره بیشتر بدانید، حتما ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

طراحی مک بوک ایر 2022

مک بوک ایر جدید وزنی برابر با 2.7 پوند یا 1.2 کیلوگرم دارد و می‌توان گفت وزن آن کاملا با نامی که برای این محصول (Air) انتخاب شده همخوانی دارد. ضخامت این محصول نیز برابر با 11.3 میلی‌متر است که در مقایسه با مک بوک ایر M1، طراحی نازک‌تری دارد. طبق گفته‌های اپل، MacBook Air 2022 به‌طورکلی 20 درصد حجم کمتری در مقایسه با مدل‌های قبلی دارد. صفحه نمایش این محصول نیز 13.6 اینچ است و یک بریدگی در بالای نمایشگر آن دیده می‌شود.

طراحی مک بوک ایر 2022

این محصول در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و طلایی قابل تهیه است و این تنوع رنگ باعث شده که مک بوک ایر 2022 موردتوجه کاربران بسیار زیادی واقع شود. همچنین انتظار می‌رود که در نسل‌های بعد، شاهد رنگ‌های جدیدتر و خاص‌تر از دستگاه‌های اپل باشیم.

تراشه M2

اپل برای طراحی و تولید مک بوک جدید خود از تراشته جدید اپل یعنی M2 استفاده کرده است. این تراشه از نظر عملکرد و مصرف انرژی بهتر از نسل قبلی خود ظاهر شده و از نظر تعداد هسته‌های پردازشی تفاوتی با M1 ندارد. همچنین این کمپانی ادعا کرده که استفاده از این تراشه تا 18 درصد عملکرد CPU و تا 35 درصد عملکرد GPU را بهبود می‌بخشد. بنابراین می‌توان گفت استفاده از این چیپ باعث می‌شود که شما بتوانید ویرایش عکس‌ها را تا 20 درصد و ویرایش ویدیوها را تا 40 درصد سریع‌تر انجام دهید که این آمار این مک بوک ایر را به یک انتخاب مناسب برای استفاده‌ی روزانه تبدیل کرده است.

تراشه M2

وب‌کم و بلندگو

مک بوک ایر 2022 اپل دارای دوربین 1080p است و استفاده از آن باعث شده که شما بتوانید تصاویر را با واضح‌ترین کیفیت به ثبت برسانید که این یک تغییر خوشایند است. اپل همچنین عملکرد بهتر این دوربین در نور کم را نیز نوید می‌دهد و اعلام کرده است دیگر برای دسترسی به دوربین خوب نیازی به خرید مک بوک پرو نیست. در رابطه با بلندگو و میکروفون‌های این دستگاه که بین صفحه کلید و نمایشگر قرار گرفته‌اند، باید گفت که صدای واضح و قدرتمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد و از تکنولوژی Dolby Atmos نیز پشتیبانی می‌کند.

پورت‌ها

اپل در طراحی مک بوک پرو 2021 از تعداد پورت‌های زیادی استفاده کرد، اما باید گفت که از این رویکرد برای این دیوایس استفاده نکرده است. همچنین باید گفت که این مدل مک بوک برخلاف مدل پرو و مک استودیو، به‌جای استفاده از پورت‌های تاندربولت 4 از تاندربولت 3 استفاده کرده و این دو پورت برای کارهایی چون شارژ شدن مک بوک و اتصال به مانیتور مناسب خواهند بود. درواقع می‌توان گفت این پورت‌ها به عنوان پورت یو اس بی 4 و یو اس بی 3.1 نسل 2 هستند و مورداستفاده قرار می‌گیرند. باید اشاره کرد که این MacBook air از کانکتور مگ سیف 3 نیز پشتیبانی می‌کند و تمام این موارد کنار یکدیگر باعث شده‌اند که مشتریان از این محصول استقبال خوبی به عمل آورند و اپل را به فکر فاصله گرفتن از طراحی‌های قدیمی و استفاده از طراحی جدید بیندازند.

باتری

در طراحی و ساخت MacBook Air 2022 از یک باتری 52.6 وات ساعتی استفاده شده است. همچنین سازنده این محصول ادعا کرده که این مک بوک می‌تواند با این باتری تا 18 ساعت پخش ویدیو انجام دهد و 15 ساعت برای شما شرایط وب‌گردی فراهم کند. باید گفت که این لپ تاپ از فناوری شارژ سریع 67 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. در رابطه با فضای ذخیره‌سازی این لپ تاپ نیز نگران نباشید، زیرا نسخه پایه آن 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد. همچنین می‌توانید نسخه 24 گیگابایتی آن با 2 ترابایت حافظه داخلی را نیز تهیه کنید.

قیمت مک بوک ایر 2022

قیمت MacBook air 2022 به شرح زیر است:

مدل لپ تاپ قیمت (به دلار)
8‑Core CPU and 8‑Core GPU, 8GB RAM, 256GB SSD 1,199 $
8‑Core CPU and 10‑Core GPU, 8GB RAM, 512GB SSD 1,499 $

جمع‌بندی

همان‌طورکه مطالعه کردید، در این مقاله به بررسی یکی از جدیدترین محصولات اپل پرداختیم و مشخصات و ویژگی‌هایی که دارد را موردبررسی قرار دادیم. حالا اگر شما تصمیم به خرید و استفاده از مک بوک ایر 2022 دارید، می‌توانید نکاتی که در اختیارتان قرار گرفت را بررسی کنید و براساس آن بهترین انتخاب را انجام دهید. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و اگر سوال، نظر و یا اطلاعاتی درباره این دیوایس دارید، حتما آن را در بخش دیدگاه با ما و دیگر کاربران آی‌اپسی به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.