بدون دیدگاه
سایر محصولات اپل, مک بوک

مک بوک پرو 2021 به همراه محصولات دیگر معرفی شد!

بالاخره در ایونت ماه اکتبر، اپل از مک بوک پرو 2021 رونمایی کرد. به نظر می‌رسد که اپل در این محصول برای کاربران خود سنگ تمام گذاشته و سعی کرده تا تمام چیزهایی که کاربران احتیاج دارند را در اختیارشان قرار دهد. البته نمی‌توان گفت که مک بومک پرو 2021 یک دستگاه رویایی است، اما به جرئت می‌توان گفت که از رقبای خود یک سرو گردن بالاتر است. البته اپل در این مراسم از محصولات دیگری هم رونمایی کرد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

چه محصولاتی در مراسم اپل معرفی شدند؟

اشتراک سرویس‌های اپل، رنگ‌های جدید هوم پاد مینی و نسل سوم ایرپادها که با دیزاین و تغییرات جدید همراه است از دیگر محصولاتی هستند که در مراسم ماه اکتبر اپل معرفی شدند.

 

نسل سوم ایرپاد

در نسل سوم ایرپادها ممکن است تغییر چندانی را نتوانید مشاهده کنید، اما به طور کلی قابلیت Noise Cancelation در این دیوایس حذف شده و دیگر سری سیلیکونی را در آن نخواهیم داشت. نبود سری سیلیکونی باعث می‌‍شود که پادها راحت‌تر در گوش قرار بگیرند و نیازی به فشار هوا برای فیکس شدن در گوش نباشد. البته کیس آن هم کمی بزرگتر شده و از شارژر مگ سیف پشتیبانی می‌کند. البته به طور کلی شارژدهی آن هم بالاتر رفته و زمان طولانی‌تری قابل استفاده خواهد بود.

نسل سوم ایرپاد

 

مک بوک پرو 2021

MacBook pro 2021 محصول جدید اپل، در دو سایز 16 و 14 اینچی وارد بازار خواهد شد. این دستگاه با تغییرات زیادی همراه است. از صفحه نمایش و باتری گرفته تا اضافه شدن ناچ به صفحه مک بوک، همه و همه از تغییراتی هستند که در سری جدید مک بوک‌ها اتفاق افتاده‌اند. ممکن است شما هم از اضافه شدن ناچ به مک بوک‌ها تعجب کنید، اما طبق اخبار به دست آمده، ناچ برای نشانگر موس در این محصول به کار رفته است. به احتمال زیاد تصور می‌کنید که این موضوع برایتان آزار دهنده است، اما حقیقتا این طور نیست و بعد  از چند بار استفاده برایتان عادی خواهد شد.

قطعا شما هم زمانی که این مطلب را می‌خوانید، از قابلیت‌های جدیدی که این دستگاه دارد، شگفت زده خواهید شد. چراکه در سری قبل مک بوک‌ها همانطور که می‌دانید اپل از تراشه‌ی مخصوص خود یعنی M1 رونمایی کرد و بسیاری از افراد را شگفت زده کرد. اما در MacBook pro 2021 با رونمایی از دو تراشه‌ی M1 PRO  و M1 MAX به معنای واقعی همگان را متحیر کرد. ام وان به خودی خود در سری قبل قدرت و سرعت مک بوک‌ها را چندبرابر کرده بود، اما اپل با در مک بوک پرو 2021 با ارتقای آن، دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.

 

تراشه M1 PRO و M1 MAX

در تراشه ام وان پرو از 10 Core CPU استفاده شده و با 8 high performance که در آن به کار رفته، قدرت و سرعت کارها تا 70% افزایش پیدا کرده. جی پی یو به کار رفته در آن هم 16 core است. همه این‌ها زمانی شگفت انگیز به حساب می‌آید که می‌بینیم پرفورمنس آن تا 2 برابر نسبت به سری قبل افزایش پیدا کرده وو این در حالی است که در سری قبل از باز هم شاهد افزایش سرعت پردازنده تا 40% بودیم. در تراشه ام وان مکس هم باز هم از 10 Core CPU و 32 Core GPU استفاده شده است. جی پی یو به کار رفته در آهن 4 برابر سریعتر از تراشه M1 است و حتی سرعت بالاتری نسبت به M1 دارد.

اضافه شدن پورت‌های کاربردی

یکی از چالش‌های همیشگی کاربران با مک بوک‌ها، عدم وجود پورت‌های لازم برای اتصال دیواییس‌ها است. برای مثال اگر شما بخواهید لپ تاپ خود را به یک مانیتور و یا تلوزیون متصل کنید، باید یک پورت تبدیل برای آن تهیه کنید و اغلب هم هزینه نسبتا بالایی دارد. اما در مک بوک پرو 2021، اپل به نیاز کاربران خود توجه کرده و اعلام کرد که در این محصول تمام پورت‌های موردنیازتان قرار گرفته و حالا دیگر می‌توانید از پورت‌های مگ سیف 2، تاندربولت 2، USB 3، HDMI و SDXC برای اتصال دیوایس‌های مختلف استفاده کنید و لذت ببرید.

باتری و شارژدهی

یکی از نکاتی که اپل همیشه در تلاش ارتقای آن است. افزایش عمر باتری‌هاست. در مک بوک پرو 2021 هم به این نکته بسیار توجه شده و با باتری 70 وات بر ثانیه شما می‌توانید تا 21 ساعت شارژدهی داشته باشد، البته این میزان انرژی ممکن است متناسب با نوع فعالیتی که دارید، متفاوت باشد.

وبکم

یکی از چالش‌هایی که شما کاربران در استفاده از لپ تاپ‌های خود دارید، کیفیت وبکم آن است. اغلب لپ تاپ‌های موجود در بازار کیفیت دوربین معمولی دارند و اکثرا راضی کننده نیستند. اما کمپانی اپل توانسته در  این زمینه هم کاربران را هیجان زده کنند. با رزولوشن 1080 HD قطعا شما کیفیت شگفت انگیزی را تجربه می‌کنید و به معنای واقعی لذت خواهید برد.

حافظه 8 ترابایتی

همانطور که می‌دانید حافظه داخلی مک بوک‌ها متغییر است و شما می‌توانید با حافظه داخلی متفاوت آن را خریداری کنید، طبیعتا هر چقدر که مموری آن هم افزایش پیدا کند، قیمت آن هم بالا می‌رود.

 

روی هم رفته در این مطلب ما سعی کردیم تا شما را با جدیدترین محصول اپل مک بوک پرو 2021 آشنا کنیم. پروداکتی که به معنای واقعی همگان را شگفت زده کرد و با قابلیت‌ها و تغییرات جدیدی که ارائه داده، دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.

 

مطالب پیشنهادی دیگر:

ایرپاد 3 

هوم پاد مینی

مک بوک ایر

آی مک

آی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.