۲ دیدگاه
آیفون باز, چگونه ها

پیدا کردن آهنگ از طریق صدا در سه سوت!

پیدا کردن آهنگ از طریق صدا

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در کافه و یا رستوران ناگهان صدای یک آهنگ زیبا به گوشتان بخورد و از آن خوشتان بیاید ولی نمی‌دانید که اسم آن موزیک چیست. برای پیدا کردن آهنگ از طریق صدا باید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. اگر شما هم دوست دارید موسیقی را از روی صدای آن جستجو و پیدا کنید، در این مطلب همراه ما باشید.

پیدا کردن اهنگ با صدا با استفاده از Siri

همانطور که می‌دانید Siri دستیار صوتی آیفون است و شما می‌توانید با دستورهای صوتی، با او حرف بزنید و درخواست‌های خود را اعلام کنید. سیری در تمام کارها به شما کمک می‌کند و برای پیدا کردن آهنگ از طریق صدا هم به راحتی راهنماییتان خواهد کرد.

پیدا کردن اهنگ با صدا با استفاده از Siri

شاید باور نکنید، اما Siri قادر است حتی آهنگ‌های فارسی را هم تشخیص دهد. برای این کار کافیست ابتدا سیری را با عبارت Hey Siri صدا بزنید و یا دکمه سمت راست آیفون خود را برای چند ثانیه نگه دارید تا Siri نمایان شود. سپس بگویید what song is playing right now یا What’s this song called. البته اگر زبان انگلیسیتان خوب باشد، به جای این عبارت هر چیز دیگری با این مضمون هم می‌توانید بگویید. بعد از این کار، سیری به آهنگ در حال پخش گوش می‌دهد و موسیقی که دنبال آن هستید را پیدا خواهد کرد و به شما نتیجه را نمایش خواهد داد.

پیدا کردن سریع موزیک با برنامه Shazam

در صورتی که حس می‌کنید کار کردن با سیری برایتان سخت است، می‌توانید از برنامه‌های مناسب این کار استفاده کنید. برای مثال شازم یکی از بهترین و معروف‌ترین آن‌هاست.

این اپلیکیشن یکی از معروف‌ترین ابزارها در این زمینه است. این نرم افزار آهنگ مورد نظرتان را از طریق گوش دادن به صدا، آن را پیدا می‌کند و قطعا با رابط کاربری جذابی که دارد، تجربه خوبی را برایتان رقم خواهد زد.

البته این برنامه تنها برای پیدا کردن آهنگ از طریق صدا نیست بلکه شما می‌توانید به وسیله آن متن موسیقی‌ها را هم مشاهده کنید. این ویژگی برای کسانی که دوست دارند زبان انگلیسی خود را از طریق گوش دادن به موسیقی تقویت کنند، بسیار مفید است.

برنامه Shazam

البته ممکن است بسیاری از افراد تنها برای تفریح بخواهند آهنگ‌ها را حفظ کنند. در هر صورت این قابلیت بسیار کاربردی و لذت بخش محسوب می‌شود. اگر دوست دارید از این ابزار کاربردی برای آیفون خود استفاده کنید، می‌توانید همین حالا با دانلود Shazam از این برنامه استفاده کنید و لذت ببرید.

پیدا کردن آهنگ از طریق صدا با برنامه گوگل

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید از آن برای پیدا کردن آهنگ از طریق صدا استفاده کنید، اپلیکیشن گوگل است. قطعا همه شما کاربران این برنامه را روی گوشی خود دارید. اما اگر هم آن را ندارید، می‌توانید همین حالا با دانلود برنامه Google از اپ استور آی‌اپس، این نرم افزار محبوب را روی دستگاه iOS خود نصب کنید.

بعد از نصب برنامه آن را اجرا کنید. سپس روی آیکون میکروفون که کنار نوار جستجو قرار گرفته بزنید. در پایین صفحه‌ای که روبه‌رویتان قراردارد، گزینه search a song را مشاهده خواهید کرد. آن را لمس کرده و گوشی خود را به صدای در حال پخش نزدیک کنید تا اهنگ را تشخیص دهد و اسم و خواننده آن را به شما نمایش دهد.

این ابزار در حوزه‌ی جستجوی صوتی بسیار قوی است. حتی شما می‌توانید موسیقی مورد نظر خود را برای آن زمزمه کنید تا گوگل آن را تشخیص دهد و اسم و خواننده آن را در اختیارتان قرار خواهد دهد. پس اگر آهنگی در ذهنتان است که نه اسم و یا متن آن را می‌دانید، می‌توانید ریتم آن را برای گوگل زمزمه و آن را به راحتی پیدا کنید.

جستجوی آهنگ و متن با Musixmatch Lyrics Finder

یکی دیگر از برنامه‌هایی که بین کاربران iOS محبوبیت بسیاری دارد، Musixmatch Lyrics Finder است. شما با این اپلیکیشن می‌توانید اسم آهنگی که نمی‌دانید را پیدا کنید و متن آن را ببینید. تنها کافیست وارد بخش Identify شوید و روی آیکونی که لوگوی برنامه است بزنید تا شروع کند به گوش کردن و اسم موزیک، نام خواننده و متن را پیدا کند.

جستجوی آهنگ و متن با Musixmatch Lyrics Finder

یکی از ویژگی‌های جذاب این اپلیکیشن، امکان همگام سازی متن با موزیکی که در حال پخش است و همین باعث شده آن را از دیگر نرم افزارها متمایز کند. به علاوه، در این برنامه دسته بندی‌های مختلف موزیک وجود دارد که به شما آهنگ‌های جدید را معرفی می‌کند.

ویژگی‌های دیگر Musixmatch Lyrics Finder:

  • وصل کردن اپل موزیک، اسپاتیفای و آمازون موزیک به این برنامه
  • امکان دسته بندی کردن موزیک‌های مورد علاقه‌ی خود
  • جستجو کردن متن آهنگ مورد نظرتان
  • پشتیبانی از ویجت‌ها – Widgets
  • امکان به اشتراک گذاری آهنگ‌های محبوب خود در شبکه‌های اجتماعی

پس اگر به دنبال نرم افزاری هستید که با آن بتوانید از طریق صدای آهنگ اطلاعات آن را پیدا کنید، حتما برنامه Musixmatch Lyrics Finder را از اپ استور آی‌اپس دانلود کنید.

با Genius داستان هر آهنگ‌ را بخوانید

اپلیکیشن جینیس در سال 2009 کار خود را شروع کرد و نام آن در ابتدا Genius Rap بود چرا که هدف این برنامه توضیح دادن آهنگ‌های رپ بود و مفهوم متن موزیک آرتیست‌ها را توضیح می‌داد. بعد از گذشت مدتی تعداد کاربران آن افزایش پیدا کرد و به همین دلیل این برنامه از ژانرهای مختلفی از موسیقی را پوشش داد و نامش را به Genius تغییر داد. هم اکنون ماهانه بیش از 100 میلیون نفر از سایت جینیس بازدید می‌کنند و از امکانات آن بهره می‌برند.

در سال 2014 کمپانی Genius Media Group تصمیم گرفت که نسخه اپلیکیشن آن را منتشر کند تا کاربران بتوانند آهنگ‌های مورد نظرشان را جستجو کنند. قابل ذکر است که در این برنامه بیش از 1.7 میلیون موزیک و متنش وجود دارد و تنها به زبان انگلیسی نیست بلکه از زبان‌های زیاد دیگری پشتیبانی می‌کند.

اگر در جایی بودید و آهنگی را شنیدید که نمی‌دانستید نام و خواننده‌ی آن چیست، برای پیدا کردن آهنگ از طریق صدا وارد بخش Home این برنامه شوید و در بالای صفحه سمت چپ روی علامتی که شبیه ریتم صداست ضربه بزنید تا این اپلیکیشن موزیک را بشنود و اسم آن را به شما اعلام کند.

برنامه Genius: Song Lyrics & More

قابلیت‌ها و ویژگی‌ها Genius:

  • جستجوی نام آهنگ و خواننده
  • ویدیوهای توضیح خود خواننده‌ها
  • نمایش جستجوهای ترند شده
  • امکان ذخیره آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خود
  • مشاهده اخبار موسیقی
  • نمایش چارت آهنگ‌های ترند در Genius
  • رابط کاربری ساده و جذاب

شما با دانلود این اپلیکیشن می‌توانید به راحتی موسیقی مورد نظرتان را جستجو کنید، آهنگ‌های تازه منتشر شده و یا محبوب را مشاهده نمایید و گوش دهید.

سخن آخر

در این مطلب ما سعی کردیم تا به شما برنامه‌ها و روش‌های کاربردی و جذاب را برای پیدا کردن آهنگ از طریق صدا معرفی کنیم. امیدواریم که این مقاله کمک کرده باشد و بتوانید از گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاقه‌ی خود لذت ببرید. در آخر هم اگر درباره این موضوع سوال، نظر و یا پیشنهادی دارید، می‌توانید آن را در قسمت دیدگاه با ما و دیگر کاربران آی‌اپس درمیان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

مطالب پیشنهادی دیگر:

۲ دیدگاه در “پیدا کردن آهنگ از طریق صدا در سه سوت!

  1. سارا گفت:

    خیلی خفن بود
    دمتون گرم

    1. Arghavan Amiri گفت:

      سلام دوست عزیز،
      خوشحالیم که این مطلب رو دوست داشتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.