بدون دیدگاه
ماجراجویی, معرفی بازی

نقد و بررسی جی تی ای وایس سیتی موبایل

جی تی ای وایس سیتی موبایل

سری بازی‌های جی‌تی‌ای از قدیم‌الیام محبوب دل‌ گیمرهای سراسر دنیا بوده‌ و بیش از ده سال است که در جامعه گیمرها حضور دارند. از آنجایی که این بازی‌ها بین کاربران بسیار معروف و محبوب شدند، کمپانی Rockstar تصمیم گرفت تا بازی‌هایش را برای کاربران iOS هم منتشر کند. قطعا تجربه این بازی خاطره انگیز روی موبایل هم می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. اگر شما هم دوست دارید با این بازی بیشتر آشنا شوید در این مطلب همراه ما باشید، چراکه قصد داریم تا نسخه‌ی جی تی ای وایس سیتی را زیر ذره بین ببریم و آن را نقد و برسی کنیم.

کمپانی راک استار

راکستار گیمز – Rockstar Games بعد از منتشر کردن سری بازی‌های اتومبیل دزدی بزرگ یا همان GTA، به شهرت رسید و توانست کاربران زیادی را از سراسر دنیا به خود جلب کند. دلیل معروفیت این بازی هم، یک نوآوری جذاب به همراه طراحی گرافیک حرفه‌ای آن بود. این کمپانی برای اولین بار سبک دنیای آزاد را به صنعت گیم معرفی کرد و همگان را شگفت زده کرد.

این شرکت از سال 1998 در نیویورک شروع به فعالیت کرد، اما در حال حاضر در شهرهای مختلف دنیا در حال تولید انواع بازی‌های حرفه‌ای و جذاب برای مخاطبین است و نسخه‌ی جی تی ای وایس سیتی هم یکی از پرطرفدارترین ورژن‌های آن است.

داستان بازی

داستان بازی جی تی ای وایس سیتی از این قرار است که تامی ورسیتی کاراکتر اصلی، تازه از زندان آزاد شده و به شهر خود برگشته است. او یک قاتل و جنایتکار بالفطره است که با تیم مافیایی خانواده فرولی کار می‌کند. دلیل زندان رفتنش هم یکی از ماموریت‌هایی بود که او را بسیار غافلگیر کرد. تامی در آن ماموریت باید یک نفر را به قتل می‌رساند، اما مجبور شد تا به جای یک نفر 11 نفر را با هم بکشد.

بعد از فاجعه‌ای که به بار آمد پلیس تامی را دستگیر می‌کند و 15 سال زندانی‌ می‌شود. بازی از آن‌جایی شروع می‌شود که او دوباره به شهر خود برگشته‌ و از آن‌جایی که Tommy در این پانزده سال رئیس باندشان، یعنی سامی فورلی را لو نداده بود، بعد از بازگشتش دوباره برای خانواده فورلی شروع به کار کرد و سانی برای خرید و فروش کوکائین او را با یک میلیون دلار به وایس سیتی می‌فرستد.

Gta vice City ios

تامی با دو نفر دیگر به اسم هری، لی و کن به وایس سیتی می‌رود تا با برادران ونس برای خرید کوکائین معامله کنند، اما درست زمانی که همگی سرقرار برای سر گرفتن معامله بودند، افراد ناشناسی به محل معامله حمله می‌کنند و خون و خونریزی به پا می‌کنند. در همان روز دو نفر از دوستان تامی یعنی لی و هری کشته می‌شوند، اما Tommy به همراه کن توانست راه فراری را پیدا کنند و جان سالم به در ببرند. بعد از اتفاقی که افتاد، او پول‌ و مواد مخدر را از دست داده بود و دست خالی به شهر برمی‌گشت، سانی فورلی زمانی که ماجرا را می‌فهمد، حسابی عصبانی می‌شود و او را تهدید می‌کند، اما تامی باید ماموریت‌های خود را به پایان برساند و داستان را ادامه دهد.

گیم پلی جی تی ای وایس سیتی

در جی تی ای وایس سیتی، گیم  پلی به دو صورت است، یا باید مامورت‌ها را پشت سر بگذارید، یا به ماجراجویی و تفریح در سطح شهر بروید. اگر بخواهیم دقیق ماموریت‌های بازی را زیر نظر بگیریم، اغلب آن‌‌ها هدفمند هستند و به خوبی سیر داستان را تکمیل می‌کنند، اما گاهی اوقات هم پیش می‌آید که ماموریتی‌ها کوتاه و بی معنی به نظر برسند، اما چیزی از جذابیت‌های بازی کم نمی‌کند.

ولی یکی از نکات مهم GTA هم می‌تواند، کنترلرهای بازی باشد که می‌توان گفت به خوبی عمل می‌کنند و سرعت بالایی دارند. کنترل‌ها در سمت راست و چپ صفحه قرار دارند و به راحتی قابل مشاهده‌اند، اما اگر شما چپ دست باشید و با محل قرار گیری دکمه‌ها راحت نیاشید، می‌توانید از طریق منوی تنظیمات جای آن‌ها را تغییر دهید، علاوه بر این برای ماشین سواری هم دکمه‌هایی را در کنار  صفحه مشاهده می‌کنید.

اما اگر دوست داشته باشید، ابن امکان را دارید که از منوی تنظیمات آن را تغییر دهید تا با تکان دادن گوشی ماشین را کنترل کنید. در بازی وایس سیتی، منوی تنظیمات و آپشن‌های آن را دست کم نگیرید، شما از این طریق می‌توانید گیم پلی را مطابق با سلیقه خود تغییر دهید و تجربه بهتری از بازی داشته باشید.

نقد و بررسی بازی جی تی ای وایس سیتی

در این سری جی تی ای Grand Theft Auto: Vice City، مثل همیشه شما شاهد فیلم و ویدیوهایی از داستان بازی هستید، بسیاری از افراد ویدیوهای داستان بازی را رد می‌کنند تا به ماموریت‌ها برسند، اما بهتر است که این کار را نکنید، چراکه شما با دیدن ویدیوها بهتر متوجه ماموریتی که قرار است انجام دهید، می‌شوید. پس داستان بازی بسیار مهم است و نباید از آن غافل شد.

پخش آهنگ دلخواه در GTA

در جی تی ای وایس سیتی، بخش بزرگی از بازی رانندگی در خیابان‌هاست و گاهی اوقات طبق معمول باید مردم را از ماشین به بیرون پرت کنید و ماشین آن‌ها را تصرف کنید، اما تمرکز اصلی بازی روی ماشین سواری و اتومبیل رانی نیست و حتی ممکن است از یک جایی به بعد رانندگی در خیابان‌ها برایتان خسته کننده شود. با همه این‌ها اگر در جی تی ای زیاد ماشین سواری می‌کنید، می‌توانید حین رانندگی به آهنگ‌های مورد علاقه خود گوش دهید، برای این کار هم تنها کافیست یک پلی لیست مخصوص در iTunes بسازید.

گرافیک و صداگذاری

بازی‌های GTA بیشتر از دو دهه است که بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردارند و بدون شک یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت آن‌ها طراحی گرافیک جذاب و حرفه‌ای آن است. به جرئت می‌توان گفت کمپانی Rockstar با انتشار سری بازی‌های جی تی ای توانست انقلابی در صنعت گیمینگ ایجاد کند.

راک استار هر بار در سری بازی‌های خود، با طراحی گرافیک حرفه‌ای که دارد، همگان را غافلگیر می‌کند. در GTA Vice City، گرافیک خیلی نزدیک به واقعیت است و همین باعث می‌شود تا مخاطب حس و هیجان بیشتری برای ادامه دادن بازی داشته باشد.

بازی جی تی ای وایس سیتی آیفون

با این حال که توسعه دهندگان این بازی سعی کردند، بازی گرافیک واقعی و طبیعی داشته باشد، باز هم نتوانسته‌اند به طور کامل آن را عملی کنند. شیوه راه رفتن و حرکات دست کاراکترهای بازی هنوز آنقدر طبیعی نیست و می‌توانست طبیعی‌تر باشند، علاوه‌بر این گاهی برخی از حرکات، صحنه‌ها و دیالوگ‌ها در بازی تکراری به نظر می‌رسند که روی هم رفته باعث غیرطبیعی شدن بازی می‌شود.

اما نمی‌توان این‌ها را نقطه ضعف بازی دانست چراکه همین‌ها خود تبدیل به نمادی از این بازی شده‌اند و برای طرفداران بسیار شیرین و جذاب‌ است. البته ناگفته نماند که این طراحی گرافیک در زمان خود و با آن امکانات، شاهکار بی نظیری بود که همگان را شگفت زده کرد، پس جای هیچ حرف دیگری را باقی نمی‌گذارد.

صداگذاری

صداگذاری‌هایی که در جی تی ای وایس سیتی انجام شده‌اند، به خوبی توانسته‌اند حالت طبیعی خود را حفظ کنند. این موضوع تاثیر بسیار زیادی روی جذابیت بازی دارد و باعث می‌شود که مخاطب بتواند بهتر با گیم ارتباط برقرار کند. تنها ایرادی که می‌توان از GTA گرفت، تکراری بودن دیالوگ‌ها و صداهاست، که باز هم چیزی از ارزش‌های آن کم نمی‌کند.

 

اگر شما هم از کاربران آیفون هستید و دوست دارید جی تی ای وایس سیتی را روی دستگاه iOS خود تجربه کنید، می‌توانید همین حالا با دانلود جی تی ای وایس سیتی این گیم پلی جذاب را به قاب گوشی خود بیاوردید و از گشت و گذار در خیابان‌ها و انجام ماموریت‌ها لذت ببرید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.