۲ دیدگاه
IOS, آیفون باز

تغییرات چشم گیر در آپدیت iOS 15.1

آپدیت iOS 15.1

کمپانی اپل در مراسم WWDC 2021 سیستم عامل iOS 15 را معرفی کرد که بیشترین تغییرات آن مربوط به برنامه‌های Messages، FaceTime، Maps، Photos و Weather بود. هنگامی که کاربران آی او اس 15 را دانلود و نصب کردند با باگ‌های مختلفی روبه‌رو شدند، به همین دلیل اپل تصمیم گرفت که آپدیت iOS 15.1 را برای آیفون و آیپد منتشر کند تا مشکلاتی که در نسخه‌ی قبلی وجود داشت را رفع کند. علاوه بر آن، تغییرات جدیدی را در این ورژن اعمال کرده است که ما در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

قابلیت شیر پلی – SharePlay

همان طور که می‌دانید SharePlay قابلیتی است که با آن می‌توانید به صورت گروهی اسکرین گوشی خود را به اشتراک بگذارید و با افرادی که با آن‌ها فیس تایم کرده‌اید، این امکان را دارند که صفحه‌ی شما را ببینند. به علاوه، موسیقی، فیلم و سریال محبوب خود را می‌توانید به صورت مستقیم و لحظه‌ای به اشتراک بگذارید.

اپل در نسخه نهایی iOS 15 قابلیت SharePlay را حذف کرد، به این دلیل که نتوانست مشکلات آن را حل کند. اما در آپدیت iOS 15.1 باگ‌های آن را شناسایی کرد و آن را در این ورژن قرار داد.

آپدیت iOS 15.1 و شیر پلی

ویدیو ProRes در آپدیت iOS 15.1

وقتی که آیفون 13 وارد بازار شد، کمپانی اپل به کاربران خود قول داد که شاهد افزایش کیفیت ویدیو ProRes خواهیم بود و در این نسخه این ویژگی کاملا مشهود است. ProRes در واقع این امکان را به یوزرها می‌دهد که بتوانند به راحتی ویدیوهای ضبط شده‌ی خود را برای مونتاژ در اپلیکیشن‌های حرفه‌ای استفاده کنند.

نکته قابل توجه این است که برای استفاده از ProRes باید آیفون 13 داشته باشید و برای فعال کردن آن تنها کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد تنظیمات – Settings شوید
  • اسکرول کرده و روی بخش Camera بزنید
  • وارد قسمت Formats شوید
  • سپس گزینه‌ی Apple ProRes را فعال کنید

ProRes در آپدیت iOS 15.1

دوربین ماکرو – Macro

در آیفون 13 هنگامی که کاربر برای گرفتن عکس به شی‌ای نزدیک می‌شود به صورت خودکار دوربین به لنز فوق عریض تغییر می‌کند و برخی از افراد دوست ندارند که این اتفاق بیفتد. به همین دلیل اپل در آپدیت iOS 15.1 امکان غیر فعال کردن Macro را قرار داده است تا فعال و غیر فعال بودن ماکرو به انتخاب خود کاربران باشد.

صدای Lossless و Dolby Atmos برای هوم پاد مینی

در نسخه سیستم عامل 15.1 ما شاهد پشتیبانی از قابلیت‌های Lossless Audio، Dolby Atmos و Spatial Audio هستیم. این ویژگی‌ها باعث شده که کیفیت و تجربه‌ی بهتری را از Homepod Mini داشته باشیم.

اگر دوست دارید درباره‌ی هوم پاد مینی که اسپیکر هوشمند اپل است، اطلاعاتی کسب کنید، اینجا را کلیک کنید.

هوم پاد مینی در آپدیت iOS 15.1

اضافه کردن کارت واکسن در برنامه کیف پول

یکی از ویژگی‌های جذاب این ورژن آی او اس این است که کاربرانی که واکسن کرونای خود را زده‌اند می‌توانند در برنامه Health اپل اطلاعات مربوطه را وارد کنند و این امکان را دارند که کارت واکسن خود را در اپلیکیشن Wallet اضافه کنند و به صورت دیجیتالی آن را همراهشان داشته باشند.

تغییرات دیگر آپدیت iOS 15.1

تغییرات چشم گیر دیگر که لازم به ذکر است عبارتند از:

  • امکان تنظیم اعلان تماس‌ها
  • حل مشکل قطع شدن صدا حین قفل کردن آیفون
  • رفع مشکل نشان دادن پیام اشتباه حافظه پر است در برنامه Photos
  • رفع باگ مربوط به شناسایی شبکه‌های وای فای
  • به‌روز رسانی الگوریتم باتری در سری آیفون 12
  • درست نشان دادن رنگ پس زمینه در برنامه آب و هوا
  • اضافه شدن قابلیت‌هایی به اپلیکیشن Home
  • وجود New Actions در Shortcuts

جمع بندی

هنگامی که آی او اس 15 منتشر و قابل نصب شد، بسیاری از افراد با باگ‌های مختلفی روبه‌رو شدند و همین موجب نارضایتی کاربران گردید. کمپانی اپل در آپدیت iOS 15.1 بسیاری از مشکلاتی که وجود داشت و کاربران اعلام کرده بودند را رفع کرد و علاوه بر آن، قابلیت‌هایی را در این نسخه بهینه سازی کرد و باعث شد که دوباره رضایت یوزرهای خود را به دست آورد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر علاقه‌مندید که درباره‌ی اخبار تازه اپل، نقد و بررسی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های جذاب اطلاعاتی به دست آورید، می‌توانید مقاله‌های دیگر بلاگ اپس را بخوانید و با ما همراه باشید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

۲ دیدگاه در “تغییرات چشم گیر در آپدیت iOS 15.1

  1. Bita گفت:

    خیلی عالیی بود ممنون از شما

    1. Arghavan Amiri گفت:

      سلام دوست عزیز،
      ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.