بدون دیدگاه
ماجراجویی, معرفی بازی

بررسی جی تی ای لیبرتی سیتی برای موبایل

بررسی جی تی ای لیبرتی سیتی برای موبایل

بدون شک همه شما با سری بازی‌های اتوموبیل دزدی بزرگ که بیشتر با نام جی تی ای معروف است، آشنایی دارید. ابتدا کمپانی راک استار آن را تنها برای PC و کنسول‌های بازی عرضه کرد. اما با گذشت زمان که طرفداران آن بیشتر و بیشتر شدند، این کمپانی تصمیم گرفت تا بازی‌هایش را برای سیستم عامل iOS هم بهینه سازی کند. اگر شما هم به این بازی جذاب و خاطره انگیز علاقه‌مندید، در این مطلب که به بررسی جی تی ای لیبرتی سیتی برای موبایل پرداختیم، همراه ما باشید.

داستان بازی

کاراکتر اصلی بازی یعنی Toni Cipriani بعد از سال‌ها دورباره به شهر لیبرتی سیتی برگشته است. تونی به دلیل جرم و جنایت‌هایی که مرتکب شده بود، مجبور بود مدتی را پنهانی زندگی کند و در شهر آفتابی نشود، اما حالا که آب‌ها از آسیاب افتاده به ساحل شرقی برگشته و باید مثل قبل با خانواده مافیایی Leone همکاری کند.

حالا که لیبرتی سیتی در آشفتگی به سر می‌برد و باندها مافیایی زیادی مثل یاکوزا، دیابلو و تاریوکی همه در تلاشند تا کنترل شهر را به عهده بگیرند، تونی باید ماموریت‌های زیادی را پشت سر بگذارد تا بتواند کنترل شهر را به دست بگیرد.در ادامه داستان بازی تونی کاری می‌کند که دوباره قدرت به دست خانواده Leone بیوفتد و لیبرتی سیتی را از آشفتگی نجات دهد.

گیم پلی جی تی ای لیبرتی سیتی

همانطور که در ورژن‌های دیگر این بازی دیده‌اید، کاراکتر اصلی در یک جهان باز – Open World قرار دارد و می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد، برای مثال به خیابان‌ها برود، ماشین دزدی کند، تانک‌ها را منفجر کند و یا حتی برای مشتریان سطح شهر پیتزا ببرد.

اما جدا از Open World بودن بازی، شما باید طبق معمول ماموریت‌ها را انجام دهید و با کاراکترهای دیگر در آن آشنا شوید و مراحل را پشت سر بگذارید. هر چه بیشتر ماموریت‌ها را انجام دهید، داستان بازی بیشتر پیش می‌رود.

باید این را هم در نظر داشته باشید که مراحل بازی در نسخه iOS کوتاه و مختصر شده‌ی ورژن‌های کامپیوتری و کنسول‌هاست و روی هم رفته طی کردن آن‌ها 10 ساعت زمان می‌برد، البته با خلاصه شدن آن‌ها باز هم چیزی از جذابیت آن کم نمی‌شود.

این را هم در نظر داشته باشید که به غیر از گذراندن مراحل که 10 ساعت زمان می‌برد، باید سعی کنید امتیاز و اسلحه و تجهیزات جمع آوری کنید تا به مراحل بعد بروید. بنابراین می‌توان گفت چالش بازی چیزی بیشتر از ماموریت‌ها است.

کنترلرهای بازی

در بازی جی تی ای لیبرتی سیتی، کنترلرهایی که دارید ممکن است به دقت و سرعتی که فکر می‌کنید، نباشد. برای مثال شما زمانی که می‌خواهید به چیزی شلیک کنید، با زدن روی هدف نشانگر اسلحه خود را روی آن قفل بکنید. اما این ویژگی همیشه کار نمی‌کند و هنگامی که بین گروهی از دشمنان خود هستید، باعث می‌شود نتوانید به خوبی از خود دفاع کنید و به آن‌ها تیراندازی کنید.

گرافیک

یکی از شیرین‌ترین بخش‌های این بازی گرافیک نوستالژی و خاطره‌انگیز آن است. زمانی که این بازی برای اولین بار منتشر شد، غوغایی در صنعت بازی به پا کرد و افراد زیادی را جذب خود کرد. یکی از دلایل آن هم قطعا طراحی گرافیک حرفه‌ای آن است.

اگر در زمان حال بخواهیم طراحی آن را بررسی کنیم، قطعا بازی‌های حرفه‌ای‌تری هستند، اما طبیعتا باید هر بازی را با زمان خودش مقایسه کنیم که در دوره‌ی خود حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.

جمع بندی

روی هم رفته امیدواریم از بررسی جی تی ای لیبرتی سیتی برای موبایل خوشتان آمده باشد و به خوبی با آن آشنا شده باشید. اگر شما هم دوست دارید این بازی جذاب و خاطره‌انگیز را تجربه کنید. می‌توانید همین حالا آن را از آی اپس دانلود و نصب کنید.

مطالب پیشنهادی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.