بدون دیدگاه
آیفون باز, چگونه ها

فورس ریستارت ایفون چیست و چه زمان باید از آن استفاده کرد؟

فورس ریستارت آیفون

گوشی‌های آیفون هم مثل دیگر محصولات هوشمند، گاهی اوقات به دلایل مختلف دچار باگ‌های مختلفی می‌شوند. یکی از راه‌ حل‌های ساده‌ای که می‌توانید در این موقعیت از آن استفاده کنید Force restart است. اما ممکن است با خود بگویید که فورس ریستارت ایفون چیست و چطور می‌توان این کار را انجام داد. اگر این سوال شما هم هست، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما را در این بخش راهنمایی کنیم.

چه زمان فورس ریستارت ایفون را باید انجام داد؟

گاهی اوقات اجرای برنامه و بازی‌های سنگین روی گوشی باعث هنگ کردن و فریز شدن صفحه می‌شود. در چنین شرایطی ممکن است تاچ گوشی هم کار نکند و اصلا نتوانید از برنامه‌ای که در حال اجرا بوده، خارج شوید. به همین دلیل، تنها راهی که برایتان باقی مانده، فورس ریستارت آیفون است. به زبان ساده با این کار شما یک بار گوشی خود را خاموش و روشن می‌کنید تا به حالت عادی برگردد. در اغلب مواقع اگر مشکل جدی برای گوشیتان پیش نیامده باشد، با انجام فورس ریستارت، مسئله حل می‌شود.

مراحل انجام Force restart آیفون:

اول از همه باید بدانید که انجام این کار بسیار ساده است و تنها چند ثانیه بیشتر زمان نمی‌برد. کافیست دکمه Home و Power دستگاه خود را همزمان فشار دهید تا لوگوی اپل نمایان شود و فورس ریستارت آیفون شروع شود. البته این شیوه در سری 7 به بعد گوشی‌های اپل کاملا یکسان است و می‌توان به راحتی آن را انجام داد.

فورس ریستارت آیفون

  • همزمان دکمه Home و Power را نگه دارید
  • تا چند دقیقه تا روشن شدن مجدد گوشی صبر کنید

بعد از اینکه گوشی مجددا روشن شد بهتر است که حداقل تا چند ساعت برنامه و بازی‌های سنگین را اجرا نکنید و به پردازنده آن فشار وارد نکنید. با این کار به احتمال زیاد دیگر مشکلی برایتان بوجود نخواهد آمد.

تفاوت فورس ریستارت آیفون و ریست فکتوری

یکی از اشتباهات رایجی که بین کاربران پیش می‌آید، اشتباه گرفتن Force restart و Reset Factory است. این دو قابلیت با یکدیگر خیلی متفاوت هستند. وقتی شما آیفون خودرا ریست فکتوری می‌کنید در وهله اول اطلاعات شخصی شما به طور کلی پاک می‌شود و سپس همه تنظیمات گوشی به حالت کارخانه‌ای خود باز می‌گردد. پس فورس ریستارت با ریست فکتوری خیلی متفاوت است و نباید این دو را اشتباه گرفت.

ریست فکتوری آیفون

البته اگر بخواهید گوشی خود را ریست فکتوری کنید، می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد بخش Setting شوید
  • به قسمت General بروید
  • روی آپشن Reset بزنید
  • گزینه Erase all content and settings را انتخاب کنید

در این مطلب سعی کردیم به سوال فورس ریستارت آیفون چیست پاسخ کامل و جامعی بدهیم و شما کاربران آی‌اپس را در این زمینه راهنمایی کنیم. در انتها هم اگر باز سوالی ذهن شما را درگیر کرده، می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

مطالب پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.