بدون دیدگاه
آیفون باز, رفع مشکل

راه حلی برای روشن نشدن آیفون

روشن نشدن آیفون

با روشن نشدن آیفون چه کنیم ؟

قطعا مشکل روشن نشدن آیفون، یکی از کابوس های ترسناک هر کاربر ios بوده و در صورتی که این اتفاق بیفتد آن موقع است که باید روش‌هایی رو امتحان کرد تا بتوانیم سالم و یا آسیب دیدن دستگاه iPhone را تشخیص بدهیم. در ادامه این روش ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

دستگاه را به شارژر وصل کنید !

در همان ابتدا که این مشکل رامشاهده کردید جهت تست ابتدا گوشی خود را به شارژر وصل کنید. در صورتی که متوجه شدید گوشی شما در حال شارژ است، صبر کنید تا متوجه شوید درصد شارژ شدن گوشی شما پیشرفت می‌کند یا خیر. همچنین اگر مشاهده کردید که گوشی آیفون شما شارژ نمی‌شود با کابل لایتینگ دیگری تست کنید.

چرا که خیلی اوقات ما متوجه خرابی کابل نشده و زمانی که گوشی را در حالت شارژ قرار داده ایم، هیچ پیشرفتی در شارژ آن اتفاق رخ نمی دهد. در نتیجه شارژ گوشی آیفون پس از مدتی تمام خواهد شد.

پس از این که از سالم بودن کابل لایتینگ آیفون خود مطمئن شدید، آداپتور شارژر خود را تعویض کنید و با آداپتور دیگه امتحان کنید تا از انتقال جریان برق نیز مطمئن بشوید.

روشن نشدن آیفون

 

راهکار دوم روشن نشدن آیفون : Reset کردن آیفون

Reset کردن دستگاه و یا همان راه اندازی مجدد دستگاه شما در بسیاری از مواقع راهکار بسیار خوبی خواهد بود. برای انجام این کار :

  1. ابتدا دکمه ولوم بالا و و بعد دکمه ولوم پایین آیفون را نگه دارید.
  2. سپس پس از چند ثانیه آن‌ها رها کنید.
  3. پس از مدتی دکمه پاور را نگه داشته تا لوگوی آن ظاهر شود تا گوشی آیفون شما ریست بشود.

در گوشی‌هایی که دارای دکمه Home آیفون می باشند، دکمه پاور و Home را هم زمان نگه دارد تا لوگوی Apple ظاهر بشود. اگر نمایشگر شما روشن شد اما با گذشت بیش از  10 دقیقه در حالت نمایش لوگوی اپل باقی ماند و تغییری نکرد، آیفون شما باید ریستور شود.

 

راهکار سوم روشن نشدن آیفون : ریستور کردن دستگاه و یا ریکاوری

برای این کار کافی است دستگاه را به مک یا ویندوز خود وصل کنید. سپس برنامه‌ی آیتونز را اجرا کنید. از قسمت بالا در سمت چپ آیتونز روی آیکن دستگاه کلیک فرمایید تا در راست برنامه اطلاعات آن نمایش داده شود.

دکمه Restore را کلیک کنید تا آیتونز سیستم عامل دستگاه را ریست کند. ممکن است در این زمان آیتونز از سوالی در رابطه با نسخه پشتیبان بپرسد. اگر قبل از این که با مشکل روشن نشدن آیفون روبرو شوید،

از دستگاه نسخه پشتیان گرفته اید ، آن را انتخاب کنید. در غیر اینصورت آیتونز دستگاه را به حالت کارخانه برمی گرداند. در این صورت اطلاعات شما از روی گوشی شما پاک خواهد شد.

مطالب مرتبط پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.