۲ دیدگاه
آیفون باز, رفع مشکل

رفع مشکل جی پی اس ایفون

مشکل جی پی اس در ایفون

رفع مشکل جی پی اس ایفون

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای شما کاربران iOS پیش بیاید، مشکل جی پی اس آیفون است. این مشکل ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، اما در اکثر مواقع به راحتی حل می‌شود. اگر شما هم با این مسئله روبرو هستید، حتما تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا راه حل‌هایی برای رفع مشکل جی پی اس ایفون، را یاد بگیرید.

مشکلات زیادی می‌تواند برای جی پی اس شما اتفاق افتاده باشد، اما اغلب یا GPS به اپلیکیشن مورد نظر شما متصل نمی‌شود، یا موقعیت مکانی شما را به‌روز رسانی نمی‌کند و لوکیشن‌ را اشتباه تشخیص می‌دهد. وقتی چنین اتفاقی برایتان می‌افتد، باید ابتدا از چند نکته مطمئن شوید، اول از همه یک بار گوشی خود را خاموش و روشن کنید و مجددا لوکیشن را فعال کنید و مطمئن شوید که اینترنت شما وصل است، بعد از انجام این کارها دوباره امتحان کنید و برنامه‌ای که می‌خواهید را اجرا کنید.

اگر می‌خواهید متوجه شوید که مشکل از جی پی اس شماست یا نه، کافیست برنامه‌ی گوگل مپ را که به صورت پیش‌فرض روی تمام گوشی‌ها نصب است را باز کنید و در آن موقعیت‌یابی کنید. گوگل مپ معتبرترین اپلیکیشن موقعیت‌یابی است و همیشه دقیق عمل می‌کند، به همین دلیل می‌توانید از آن برای تست کردن استفاده کنید، پس اگر جی پی اس در Google Map کار کند، اما در برنامه‌های دیگر عمل نکند، این یعنی که اپلیکیشنی که از آن استفاده می‌کنید مشکل دارد!

رفع مشکل GPS

ضعف سیگنال‌های جی پی اس

یکی از دلایلی که گاهی اوقات ممکن است شما در موقعت مکانی باشید که سیگنال‌های GPS در آن نقطه ضعیف باشد و موقعیت یابی عمل نکند، برای مثال در مکان‌های دورافتاده‌ای مثل اطراف شهر، جنگل‌ها و … ، ممکن است مشکل جی پی اس در ایفون را تجربه کنید و برا ی حل این مسئله شما باید سعی کنید تا موقعیت مکانی خود را کمی تغییر دهید تا بالاخره یکی از ماهواره‌ها لوکیشن شما را تشخیص دهد.

برسی دسترسی برنامه‌ها به GPS

شما در طول روز از برنامه‌های بسیار زیادی استفاده می‌کنید که نیازمند دسترسی به لوکیشن شما هستند. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند برنامه‌های سفارش آنلاین غذا، تاکسی‌های اینترنتی و یا هرگونه فروشگاه اینترنتی دیگر باشد. در ابتدا که این برنامه‌ها را نصب می‌کنید، قطعا پیام درخواست اکسس برای لوکیشن را به شما نمایش می‌دهد، که اگر آن را قبول نکنید آن برنامه به هیچ عنوان لوکیشن شما را متوجه نخواهد شد، اکر این اتفاق برایتان پیش آمده‌است، کافیست مراحل زیر را انجام دهید تا مشکل شما برطرف شود.

  1. وارد بخش تنظیمات (Setting) شوید
  2. گزینه Privacy را انتخاب کنید
  3. حالا location services را فعال کنید

 

شما با وارد شدن به این قسمت می‌توانید به صورت دستی به برنامه‌ها دسترسی لوکیشن بدهید. در این بخش شما با چند گزینه روبرو هستید. اگر گزینه Never را انتخاب کنید به این معناست که هیچ وقت به اپلیکیشن نباید دسترسی دهید. زدن گزینه Always هم به این معناست که همیشه به این برنامه دسترسی موقعیت مکانی داده شود، اما اگر گزینه While using the app را انتخاب کنید، دسترسی تنها زمان استفاده از آن برنامه امکان پذیر است.

اما روی هم رفته برای رفع مشکل جی پی اس ایفون باید از چند بعد آن را برسی کنید و ابتدا مطمئن شوید که دستگاه شما خود دچار مشکل نشده باشد، بعد از این کار برنامه‌ای که از آن استفاده می‌کنید را به آخرین نسخه به‌روز رسانی کنید. با آپدیت آن شما قطعا کارایی بهتری از برنامه را خواهید دید و به احتمال زیاد مشکل جی پی اس در ایفون شما را رفع خواهد کرد. در این مقاله سعی کردیم تا به شما روش‌هایی برای رفع مشکل جی پی اس آیفون را پیشنهاد دهیم و امیدواریم توانسته باشیم به خوبی مشکل شما را حل کرده باشیم.

مطالب مرتبط پیشنهادی :

 

۲ دیدگاه در “رفع مشکل جی پی اس ایفون

  1. فری گفت:

    واقعا خیلی مطالبتون مفید بود
    مشکلات کن حل شد!!
    واقعا فکر کردین در این حد هم نمیدونستیم؟ همچین میگین تا اخر مقاله بخونین فکر کردم قراره چی بخونم

    1. Maedeh گفت:

      سلام دوست عزیز باعث خوشحالیمونه که کاربرهایی مثل شما داریم که اطلاعات خوبی دارند. ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.