بدون دیدگاه
آیفون باز, چگونه ها

دزدیده شدن گوشی آیفون + ردیابی گوشی گم شده

پیدا کردن آیفون گم شده

محصولات اپل به خصوص گوشی‌های آن قیمت بالایی دارند و حتی خود این کمپانی اعلام کرده که می‌داند محصول‌هایی که ارائه می‌کند بیش از حد گرون هستند اما با این وجود هم بسیاری از افراد طرفداران دستگاه‌های شرکت Apple هستند و آن‌ها را خریداری می‌کنند. یکی از دغدغه‌های کاربران، دزدیده شدن گوشی آیفون است و قطعا شما هم بارها به این فکر کرده‌اید که اگر موبایل شما به دست سارقان بیوفتد، چطور می‌توانید از اطلاعات خود محافظت کنید و یا حتی ممکن است به روشی برای ردیابی گوشی گم شده هم فکر کنید. همه این نگرانی‌ها بیشتر به خاطر اطلاعاتی است که در دستگاه خود ذخیره کرده‌اید، دیتاهایی که احتمالا دیگر نمی‌توانید آن ها را داشته باشید. اگر می‌خواهید راه‌های ردیابی گوشی گم شده‌ی خود را بدانید تا آخر این مطلب ما را همراهی کنید.

کارایی قابلیت Find My iPhone در شرایط دزدیده شدن گوشی آیفون

یکی از راه‌های کاربردی که هنگام دزدیده شدن گوشی آیفون، استفاده از قابلیت Find My iPhone است. این برنامه در تمامی موبایل‌های اپل وجود دارد و شما با این اپلیکیشن می‌توانید تمامی دیوایس‌های خود را از ایرپاد گرفته تا لپ تاپ را ردیابی کنید. البته شما از طریق سایت https://www.icloud.com این امکان را دارید که دیوایس‌های خود Track کرده و موقعیت لحظه‌ای آن‌ها را مشاهده کنید.

فعال سازی

اگر هنوز فایند مای آیفون را فعال نکرده‌اید سریعا این کار را انجام دهید چرا که به شما در پروسه ردیابی گوشی گم شده شما کمک می‌کند. برای فعال سازی این قابلیت مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد تنظیمات – Settings شوید
  • روی بخش iCloud بزنید
  • قسمت Find My iPhone را برگزینید
  • دکمه On فایند مای آیفون را فشار دهید
  • گزینه‌ی Send Last Location را هم فعال کنید

Play Sound

حالا که مراحل فعال سازی را انجام دادید، برای ردیابی گوشی گم شده لازم است که وارد برنامه Find My iPhone شوید، بخش Devices را انتخاب کنید و موبایل خود را انتخاب کنید و موقعیت آن را ببینید. اگر گوشیتان در نزدیکی بود این امکان را دارید که از گزینه‌ی Play Sound استفاده کنید تا با شنیدن صدای پخش شده آن را بیابید. البته اگر سارقی آیفون شما را دزدیده به احتمال زیاد این ویژگی کاربردی نخواهد بود.

نکته قابل ذکر این است که برای استفاده از اپلیکیشن فاین مای آیفون باید اینترنت گوشیتان روشن باشد و اگر خاموش بود نمی‌توانید موقعیت لحظه‌ای موبایلتان را ببینید.

اپل واچ و Play Sound

شما با اپل واچ خود می‌توانید از راه پخش صدا گوشی خود را پیدا کنید و برای انجام این کار لازم است وارد کنترل سنتر شوید و روی آیکونی که تصویر یک گوشی در حال تکان خوردن یا ویبره است را بزنید تا Play Sound اعمال شود. حال به صدای در حال پخش دقت کرده و سعی کنید آیفون خود را پیدا کنید.

Mark As Lost

قابلیت دیگر برنامه Find My iPhone، گزینه‌ی Mark As Lost است. این ویژگی هنگامی به کار می‌رود که از دزدیده شدن گوشی آیفون خود مطمئنید و با فعال کردن آن می‌توانید یک رمز عبور برای موبایل خود تعیین کنید. این کار باعث می‌شود که فرد سارق به موبایل شما نتواند دسترسی‌ داشته باشد. البته این قابلیت بیشتر به درد افرادی می‌خورد که در حالت عادی روی برای گوشی خود پسورد نگذاشته‌اند.

با قابلیت Mark As Lost، می‌توانید پیامی را روی گوشی قرار دهید که اگر فردی آن را پیدا کرد و بتواند آن را به شما برگرداند. اغلب بهتر است شماره خود را در آن پیغام قرار دهید تا آن فرد بتواند با شما در تماس باشد و دستگاه را به شما تحویل دهد.

Erase My Device

اگر احساس کردید که با روش‌هایی که در بالا گفتیم نمی‌توانید گوشی خود را پیدا کنید، به شما پیشنهاد می‌دهیم که از گزینه‌ی Erase My Device استفاده کنید. با این روش تمامی اطلاعات آیفونتان پاک خواهد شد و سارقان دیگر به محتوای شخصی شما دسترسی نخواهند داشت.

ردیابی گوشی گم شده با IMEI Number

هنگامی که گوشی شما دزدیده شد، در اولین فرصت با پلیس تماس بگیرید و کد IMEI یا همان شماره سریال آیفون خود را به آن‌ها اعلام کنید. شاید بپرسید که از کجا می‌توان IMEI Number را پیدا کرد و برای یافتن آن می‌توانید یکی از راه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • شماره گیری کد #۰۶#*
  • دیدن پشت گوشی یا جعبه آیفون

راه دیگر از طریق تنظیمات است که باید مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد Settings شوید
  • در بخش General، گزینه‌ی About را انتخاب کنید
  • سریال نامبر را می‌بینید که همان IMEI Number است

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره‌ی شماره سریال iPhone می‌توانید مقاله‌ی رجیستر کردن گوشی آیفون را مطالعه کنید.

سخن آخر

متاسفانه امروزه سرقت گوشی‌ها بسیار زیاد شده و اگر موبایل شما دزدیده شود، احتمال ردیابی و پیدا کردن آن بسیار کم است. توصیه‌ی ما به شما این است که حتما در نگه داری تلفن همراه خود دقت به خرج دهید و سعی کنید در مکان‌های شلوغ آیفون خود را از جیب یا کیف خود بیرون نیاورید.

امیدواریم این مقاله با روش‌هایی که گفتیم به شما در پیدا کردن آیفونتان کمک کرده باشد. اگر سوالی در این باره برای شما پیش آمد می‌توانید آن را در بخش دیدگاه‌ها در میان بگذارید و ما در سریع‌ترین زمان به شما پاسخ خواهیم داد.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.