بدون دیدگاه
آی مک, سایر محصولات اپل

معرفی آی مک 2021

کمپانی اپل با استفاده از تراشه m1 توانسته آی مک 2021 را نسبت به نسل‌های گذشته با طراحی ظریف‌تری به کاربران ارائه دهد. iMac در کنار تغییرات سخت افزاری که داشته، ظاهر آن هم بهبود یافته و جذاب‌تر شده‌است. یکی از مواردی که توجه کاربران را به آن جلب کرده، طراحی حرفه‌ای آن می‌باشد.

همچنین، این محصول 24 اینچی، دارای 7 رنگ نقره‌ای، آبی، سبز، بنفش، صورتی، قرمز و زرد است. اغلب در محصولات این چنینی رنگ‌های محدودی به بازار عرضه می‌شوند ولی مک در این سری، از رنگ‌های متنوعی استفاده کرده که یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید درباره‌ی آی مک 2021 بیشتر بدانید، با ما در این مطلب همراه باشید.

مشخصات ظاهری آی مک 2021

آی مک 2021 دارای نمایشگر 24 اینچی رتینا 4.5k است و کیفیت فوق العاده‌ای برای کاربران دارد. قدرت پردازشی این دستگاه نسبت به سری‌های قبل 85 درصد بیشتر شده و گرافیک آن هم 2 برابر سریع‌تر است.

قطر iMac در این سری 11.5 میلی متری می‌باشد و باریکی آن باعث شده که مهندسان جک هدفون را روی لبه‌ی دستگاه قرار دهند. یکی از ویژگی‌های این محصول که نسبت به گذشته بهبود چشم گیری داشته، دوربین یا وبکم آن می‌باشد که با کیفیت 1080p ارائه شده.

این تغییر جذاب باعث شده تماس‌های ویدیویی کاربران با شفافیت بیشتری انجام گیرد و لذت تماس‌های تصویری دوچندان شود. ویژگی دیگری که در این قسمت می‌توان گفت شارژ آی مک 2021 است، این دستگاه از یک آداپتور 143 واتی بهره‌مند است که کاملا پاسخگوی نیازتان خواهد بود.

طراحی

آی مک 2021 در مقایسه با نسل‌های قبلی، طراحی جذاب‌‌تری دارد و با دید مینیمالیستی ساخته شده و دیگر دیزاین محدبی همیشگی را ندارد. ساختار بدنه‌ی iMac تخت است و جنس  قاب پشتی آن از آلومینیوم و جلوی آن از شیشه است.

رنگ بندی آن همان طور که در بالا گفتیم بسیار جذاب شده و خیلی از کاربران را هیجان زده کرده. شما می‌توانید مطابق با سلیقه خود رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید و در محل کار یا منزل از آن استفاده کنید.

نمایشگر

متاسفانه حتی در نسل دهم آی مک‌ها خبری از تنظیم ارتفاع یا چرخش نمایشگر نیست و پایه iMac نهایتا قابلیت تغییر زاویه نمایشگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته می‌توان گفت که دارای ارتفاع مناسبی است و پایین‌تر از خط دید نیست و چندان مشکلی را به وجود نمی‌آورد.

صفحه نمایش و روشنایی

همان طور که گفتیم صفحه نمایش آی مک 24 اینچ است و یکی از نقاط قوت این محصول به شمار می‌رود و نسبت به سری‌های قبل 20 درصد پیکسل‌های بیشتری روی نمایشگر خود دارد و تراکم 218 PP1 را به ارمغان می‌آورد. iMac مانند مدل قبلی از نسبت تصویر 16:9 پشتیبانی می‌کند.

Brightness آل این وان عالی 500 نیت است، اما در مرکز تصویر آی مک 2021 روشنایی 16% بیشتر و برابر با 518 Nit اندازه گیری شده. این دستگاه در زمینه کنتراست تصویر بسیار مناسب عمل می‌کند ولی به قدرت مک بوک پرو m1 نیست.

درگاه‌ها

آی مک 2021 تنها از دو درگاه USB 4 و Type-C، تاندربولت 3 و یک جک هدفون پشتیبانی می‌کند و همان طور که مشخص است این نسل نسبت به گذشته در این زمینه پسرفت کرده و همچنین از پهنای باند 40 گیگابیت بر ثانیه‌ای تاندربولت 3 برای وصل شدن به کارت‌های گرافیک اکسترنال بهره نمی‌برد.

یکی از ویژگی‌های مهم آی مک m1، اتصال کابل برق آن به بدنه به صورت مگنتی است و اگر به طور ناگهانی کابل برق کشیده شود، مگنت خود به خود از دستگاه جدا می‌شود. این ویژگی باعث شده تا اگر سیم کشیده شود، دیگر دستگاه شما زمین نیوفتد و آسیب نبیند.

اسپیکر و میکروفون

این دستگاه از 6 اسپیکر 4 Subwoofer و 2 توئیتر پشتیبانی می‌کند. همه‌ی آن‌ها داخل حاشیه‌ی پایین صفحه نمایش و در دو طرف مادربرد قرار گرفته‌اند. علاوه بر آن، 3 تا میکروفون فوق العاده عالی و با کیفیت در آی مک m1 به کار رفته است.

آی مک 2021 و تراشه m1

کمپانی اپل در این سری از محصول خود، تراشه m1 را به خانواده مک معرفی کرد. ام وان نخستین چیپ 5 نانومتری در دنیای آل این وان‌هاست و نزدیک به 37 درصد از A14 که چیپ بایونیک در آیفون‌ها است بزرگ‌تر می‌باشد. در تراشه m1 از ترکیب 4 هسته قدرتمند فایراستورم با فرکانس 3.2 گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم مصرف به نام آیس‌استورم با فرکانس 2.06 گیگاهرتز که به عنوان CPU است، به کار رفته.

Apple درباره‌ی چیپ ام وان می‌گوید که از سریع‌ترین گرافیک یکپارچه‌ در سراسر دنیا بهره می‌برد. اپل ادعا می‌کند که می‌تواند که این پردازنده نزدیک به 11 تریلیون عملیات را در هر لحظه انجام دهد. به علاوه، تراشه m1 باعث شده که این دستگاه ظریف نسبت به نسل های گذشته ارزان‌تر باشد.

نگاهی اجمالی به نقاط قوت و ضعف iMac 2021

نقاط قوت شامل موارد زیر می‌شود:

  • عملکرد عالی
  • دوربین فول اچ دی
  • مصرف کم و بهینه
  • استفاده بلند مدت
  • دارای سنسور نور سنجی
  • سیستم خنک کننده
  • تغییری در دنیای تکنولوژی

نقاط ضعف آی مک m1 عبارتند از:

  • عدم امکان ارتقا رم
  • پشتیبانی از رم تا سقف 16 گیگابایت
  • دردسر نصب برنامه‌ها
  • پورت‌های کم
  • عدم امکان تنظیم ارتفاع و چرخش نمایشگر

 

کمپانی اپل با استفاده از تراشه m1 در تمام محصولاتش باعث شده که یکپارچگی خاصی را در بین دستگاه‌هایش به وجود آورد. قیمت آی مک 2021 از 1299 دلار شروع می‌شود و بسته به نیاز شما هزینه آن متفاوت خواهد بود. امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد و اطلاعاتی درباره‌ی iMac با تراشه m1 به دست آورده باشید. اگر به مقاله‌های معرفی محصولات اپل، نقد و بررسی بازی و… علاقه‌مندید، به شما پیشنهاد می‌دهیم با ما در بلاگ اپس همراه باشید.

مطالب پیشنهادی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.