بدون دیدگاه
آیفون باز, باتری

2 مرحله کالیبره کردن باتری ایفون

كاليبره كردن باتري ايفون
زمان مطالعه: 3 دقیقه

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که گوشی‌های آیفون با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، داشتن طول عمر کوتاه باتری است. شما با استفاده از پروسه کالیبره کردن می‌توانید طول عمر Battery این دیوایس را افزایش دهید. توجه داشته باشید که مراحل این کار می‌تواند تاثیرات متنوعی را بر روی گوشی اپل به همراه داشته باشد. پس اگر شما هم می‌خواهید با روش کالیبره کردن باتری ایفون آشنا شوید، با ما همراه باشید.

چرا باید باتری آیفون خود را کالبیره کنیم؟

برای طی کردن پروسه کالیبره کردن باتری آیفون دلایل مختلفی داشته باشند. با اینکه شرکت اپل به تجربه کاربری مشتریانش اهمیت زیادی می دهد؛ گاهی اوقات دستگاه‌های تولیدشده توسط این کمپانی، با یک سری مشکلات خاص مواجه می شوند. یکی از همین مشکلات، کم شدن طول عمر باتری است.

زمانی که شما کل باتری را به کار نگیرید، یک سری قسمت‌های مهم آن با مشکل مواجه می شوند. با طی کردن پروسه مربوط به کالیبره کردن آیفون شما به راحتی می‌توانید طول عمر Battery خود را افزایش دهید.

کالیبره کردن ایفون

اولین مرحله: خالی کردن باتری

حال که مباحث مقدماتی را پشت سر گذاشتیم، بیایید تا به سراغ مراحل Calibrate برویم. در اولین مرحله شما باید باتری گوشی خود را خالی کنید. می‌توانید از آیفون خود به صورت معمولی استفاده کرده تا به صورت کامل شارژ خود را از دست بدهد. دیدن فیلم و تماس گرفتن با استفاده از موبایل را می‌توان به عنوان سریع‌ترین راه خالی کردن باتری به حساب می‌آید. البته که پس از خالی شدن شارژ، شما نباید آن را به برق متصل کنید و باید 3 ساعت صبر نمایید. چرا که زمانی که آیفون خاموش می‌شود، مقدار کمی انرژی در باتری آن باقی مانده است.

در جهت کالیبره کردن باتری گوشی آیفون شما باید همه انرژی آن را به صورت کامل از درون آن خارج کنید وگرنه امکان کالیبره کردن آن وجود ندارد. شما می‌توانید بین 2 تا 4 ساعت بسته به مدل گوشی صبر کنید تا کل باتری آیفون خاموش شود. اگر شما در طول روز نمی‌توانید گوشی خود را رها کنید، بهتر است که شب قبل از خواب باتری گوشی را خالی کنید و تا صبح آن را به شارژ متصل نکنید تا باتری آن به صورت کامل خالی شود.

دومین مرحله: شارژ کردن باتری

دومین مرحله از این پروسه مربوط به شارژ کردن مجدد است. شما باید گوشی خود را با استفاده از کابل شارژر و آداپتور اصلی به شارژ متصل نمایید. توجه داشته باشید که این مرحله نباید با استفاده از مبدل و آداپتورهای غیر مجاز صورت گیرد. شما باید موبایل را به صورت مستقیم به برق متصل کنید. وقتی که آیفونتان کامل شارژ شد، 2 ساعت دوباره آن را به شارژر وصل کرده تا مطمئن شوید که به خوبی شارژ شده و آماده کالیبره شدن می‌باشد.

نکته طلایی کالیبره کردن باتری ایفون

کالیبره کردن باتری آیفون اقدامی است که باید 1 الی 3 ماه یکبار انجام بگیرد و حتی پیشنهاد شده که بعد از هر آپدیت آی او اسی بزرگ بهترست Calibrate اتفاق بیفتد. شما باید همه مراحل ذکرشده را مجدد تکرار کنید. دوباره باید شارژ گوشی خود را به صفر برسانید و چند ساعت صبر کنید تا به صورت کامل خالی شود. هنگامی که باتری گوشی خالی شد، شما باید آن را به شارژر متصل کنید و چند ساعت پس از پر شدن، صبر کرده و موبایلتان را از شارژر جدا نکنید.

این پروسه می‌تواند شارژ باتری دستگاه شما را به حداقل میزان ممکن برساند و سپس دوباره آن را آنقدر افزایش دهد تا گوشی از همه توان خود استفاده کند. مواد شیمیایی موجود درون این باتری با استفاده از این پروسه انرژی و جان دوباره‌ای به دست می‌آورند. در نتیجه، شما با خیال راحت می‌توانید انرژی و قدرت گوشی خود را افزایش دهید.

سخن آخر

همانطور که در بالا گفتیم، کالیبره کردن باتری ایفون یکی از راه‌های افزایش سلامت باتری گوشی‌های iPhone محسوب می‌شود که در این مقاله به صورت کامل مراحل انجام این کار را توضیح دادیم. اگر سوالی در این باره دارید، حتما آن را در بخش دیدگاه با ما و دیگر کاربران آی‌اپسی در میان بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.