۷ دیدگاه
آیفون باز, تنظیمات

رجیستر کردن آیفون و پیدا کردن کد IMEI

چگونه آیفون خود را رجیستر کنیم؟

همان طوری که می‌دانید گوشی‌های اپل از بین موبایل‌های موجود در بازار ایران، اولین محصولی بود که مشمول طرح رجیستری شد. کاربران جدید آیفون باید پس از خرید آن، مراحل فعال سازی گوشی را در محدوده زمانی اعلام شده که معمولا یک ماه است انجام دهند تا موبایل آن‌ها بعد از اتمام مهلت از دسترس خارج نشود. چرا که بعد از یک ماه با فعال نکردن آن، موبایل از کار می‌افتد و دیگر امکان استفاده از آن را نخواهید داشت. اگر شما هم می‌خواهید مراحل رجیستر کردن آیفون را بدانید، با ما در این مطلبی که برایتان تهیه کرده‌ایم همراه باشید.

روش‌ها و مراحل دریافت کد IMEI

در ابتدا برای رجیستر کردن آیفون خود باید کد 15 رقمی IMEI یا Serial Number را پیدا کرده و آن را در سامانه همتا وارد کنید تا گوشی شما ثبت شود. راه‌هایی زیادی برای پیدا کردن این کد وجود دارد که ما در اینجا به روش‌های آن اشاره می‌کنیم.

یکی از راحت‌ترین راه‌های پیدا کردن کد IMEI، دیدن پشت جعبه آیفونتان است و در یک سری از دستگاه‌های اپل این کد در پشت گوشی قرار داده شده اما اگر نتوانستید آن را بخوانید، از روش‌های دیگر برای یافتن آن استفاده کنید. علاوه بر آن، شما می‌توانید با خارج کردن جا سیمکارتی خود از موبایلتان، کدی که در شیار آن است را مشاهده و یادداشت کرده تا در ادامه، مراحل رجیستری آیفون را تکمیل کنید.

جا سیم کارتی ایفون

روش بعدی برای رجیستر کردن آیفون خود از طریق منوی Setting است:

  • وارد تنظیمات شوید
  • به قسمت General بروید
  • سپس گزینه About را انتخاب کنید
  • با اسکرول کردن به پایین کد IMEI را خواهید دید

کد IMEI

کد دستوری #06#*

شما می‌توانید کد دستوری #06#* در برنامه Phone وارد کنید و دکمه سبز Dial را بزنید. پس از گرفتن این کد، IMEI روی گوشی شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید آن را به راحتی ببینید.

کد IMEI در گوشی ایفون

پیدا کردن Serial Number از طریق آیتونز

یکی دیگر از روش‌های پیدا کردن Serial Number برای اینکه بتوانید رجیستر کردن آیفون خود را با موفقیت انجام بدهید، طی کردن مراحل زیر است:

  1. آیفون خود را به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل کنید
  2. برنامه iTunes را باز کرده
  3. روی گزینه Devices کلیک کنید
  4. وارد بخش Summary گوشی خود شوید

سریال نامبر در ایتونز

مراحل رجیستر کردن آیفون

بعد از پیدا کردن آی ام ای آی، کد دستوری #7777* را شماره گیری کنید و وارد سامانه همتا شوید. پس از ورود به آن، با گزینه‌های مختلفی روبرو می‌شوید که باید برای استعلام گوشی خود عدد 1 را انتخاب کنید. سپس باید کد IMEI را با روش‌هایی که به شما یاد داده ایم پیدا کنید. سپس در کادر مشخص شده آن را وارد کنید. بعد از آن، برای شما پیامکی که شامل اطلاعات گوشی، نام و برند آن است برای شما ارسال می‌شود. در صورت هماهنگی آن با شناسه‌ی وارد شده، قانونی بودن و یا غیرقانونی بودن آن از طریق SMS به شما اعلام می‌شود.

اگر پیامک اعلام کرد که گوشی شما غیرقانونی است، باید موبایل خود را به فروشنده دهید و پول خود را پس گیرید.

در صورتی که دستگاه شما قانونی بود، باید سیم کارت خود را فعال کنید. برای این کار می‌توانید کد دستوری #7777* را دوباره شماره گیری کرده و وارد بخش دوم “فعال سازی” بشوید. در این قسمت دوباره از شما کد IMEI خواسته می‌شود. بعد از این مرحله باید شماره موبایل خود را وارد کنید. در بخش بعدی برایتان تاییدیه‌ای با جمله‌ی “دستگاه با IMEI …. برای تلفن ….. ثبت می‌شود.”

اگر این پیام مورد تایید شما بود، عدد 1 را وارد کنید و مراحل رجیستری را به پایان برسانید. پس از آن، پیامکی درباره‌ی موفقیت آمیز بودن رجیستر کردن آیفون برایتان خواهد آمد.

سوال معمول کاربران در مورد رجیستر کردن آیفون

سوالی که شاید برای کاربران پیش بیاید این است که آیا دستگاه‌های کارکرده iOS آن‌ها در طرح رجیستری آیفون قرار می‌گیرند یا خیر. قابل توجه است که گوشی‌هایی که قبل از آذر سال 1396 فعال شده است نیازی به رجیستر کردن آیفون خود ندارند. بنابراین جای نگرانی نیست و شما کاربران می‌توانید به استفاده‌ از این گوشی ادامه دهید. امیدواریم مطلبی که در زمینه‌ی رجیستری آیفون خواندید برایتان مفید باشد و با مراحلی که گفته شده، به راحتی بتوانید آیفون خود را فعال کنید و از آن لذت ببرید.

رجیستر کردن آیفون 14

با توجه به گزارشاتی که به دست آمده هنوز آیفون 14 به صورت رسمی وارد کشور نشده است و در حال حاضر به صورت مسافری وارد ایران می‌شود. هر فردی که یکی از سری گوشی iPhone 14 را داشته باشد باید در فرودگاه رجیستر کند و هزینه‌ای را بابت Registering پرداخت کند.

مطالب مرتبط پیشنهادی:

۷ دیدگاه در “رجیستر کردن آیفون و پیدا کردن کد IMEI

  1. امیر گفت:

    مدیریت محترم ضمن تشکر از راهنمایی شما
    من آیفون ۱۱ پرو مکس با خودم آوردم، میخام ریجستر کنم پس از اعمال کد #۷۷۷۷*، error ناشناخته میده، آیا امکان ریجستر داره؟

  2. mohammad گفت:

    این مدل مقاله هاتون خیلی مفیده واقعا، گام به گام هم هست و عالی
    حداقل کار منو آسون کردید، دیگه رو ساعت برای اطرافیام همه اینارو توضیح نمیدم
    فقط لینک مقاله میفرستم

  3. بهداد گفت:

    سلام خوب هستین ببخشید من برام یه ایفون از المان اومده تا یه ماه انتن داشت بعد یه ماه پرید ایفون ۶ هستش من کد ۷۷۷۷رو که داخل گوشی میزنم میگه قیر قانونیه چطور باید ریجسترش کنم ؟

    1. Arghavan Amiri گفت:

      سلام بهداد عزیز،
      برای این کار بهتره به سایت همتا مراجعه کنید:
      https://hamtainfo.ntsw.ir/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%87%D8%A7

  4. محمد احمدی گفت:

    گوشی بنده ایفون ۸ ۶۴گیگ هست و ریجستر نشده میخواستم بدونم هزینه ی ریجسترش از سایت گمرک در چه بازه ی قیمتی هست ؟ در بعضی سایتا گفته شده ولی مطمئن نیستم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. Maedeh گفت:

      سلام دوست عزیز بهتره برای این سوال به مراجع خرید و فروش آیفون مراجعه کنید تا بهتون پاسخ سوالتون رو بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.