بدون دیدگاه
اپل واچ, سایر محصولات اپل

ترفندهای اپل واچ که تابه‌حال نمی‌دانستید!

ترفندهای اپل واچ

محصولات اپل واچ به دلیل شیک و جذاب بودن و ویژگی‌های کاربردی زیاد بسیار محبوب بوده و امروزه شاهد خرید و استفاده گسترده از این محصول هستیم. اما بسیاری از خریداران این محصول از ترفندهای مختلف آن اطلاعی ندارند و از آن‌ها بهره‌ای نمی‌برند. به همین خاطر ما در بلاگ اپس تصمیم گرفتیم  که در این مطلب به مهم‌ترین ترفندهای اپل واچ بپردازیم و آن‌ها را توضیح دهیم. پس اگر دوست دارید با 12 ترفند آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراهمان باشید.

1- تبدیل صوت به متن

اگر شما بخواهید پاسخ پیام‌های خود را به صورت صوتی در apple watch خود ارسال کنید، لازم است تنظیمات زیر را انجام دهید:

  • به قسمت My Watch بروید
  • گزینه Messages را انتخاب کنید
  • از بخش Audio Messages تنظیمات مدنظر را انجام دهید

2- نوار قلب

این ترفند برای اپل واچ‌های سری 4 به بعد قابل دسترسی است. برای مشاهده نوار قلبی‌تان لازم است تا به بخش ECG روی ساعت خود رفته و انگشت خود را به مدت 30 ثانیه بر روی آن نگه دارید.

نوار قلب با اپل واچ

این نکته را بدانید که این قابلیت در کشورهای خارج از ایران قابل استفاده است و به دلیل تحریم بودن از سمت اپل کاربران ایرانی که Apple Watch دارند نمی‌توانند از نوار قلب بهره ببرند.

3- خارج کردن گوشی و مک از حالت قفل

یکی از ترفندهای اپل واچ که کارایی زیادی دارد، آنلاک کردن گوشی آیفون و مک است. برای دسترسی به این امکان باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • به Settings بروید
  • Face ID & Passcode را انتخاب کنید
  • Unlock with Apple Watch را فعال نمایید

خارج کردن گوشی و مک از حالت قفل

4- پیدا کردن گوشی آیفون

برای همه ما اتفاق افتاده که گوشی خود را گم کنیم و مدت زیادی را با استرس دنبال آن بگردیم. اگر شما نیز جز این افراد هستید با یکی از بهترین ترفندهای اپل واچ می‌توانید مشکل خود را به کلی حل کنید. برای بهره بردن از این ویژگی لازم است تا ساعت هوشمند و آیفون خود را با هم ست کنید.

هنگامی که موقعیت مکانی گوشی خود را پیدا نمی‌کنید در اپل واچ خود وارد قسمت Control Center شوید و روی آیکون “گوشی در حال ویبره” بزنید. پس از آن صدای زنگی را از آیفون خود خواهید شنید و با دنبال کردن صدا موبایلتان را پیدا خواهید کرد.

پیدا کردن گوشی آیفون با اپل واچ

5- شخصی سازی واچ فیس

شما می‌توانید علاوه بر انتخاب و استفاده از واچ‌های آماده‌ای که بر روی ساعتتان وجود دارد، تغییراتی بر روی آن‌ها ایجاد کرده و شخصی سازی‌شان کنید. برای این کار لازم است انگشت خود را به مدت زمان چند لحظه با فشار زیادتر از حد نرمال روی صفحه ساعت نگه دارید. بعد از چند ثانیه این قابلیت برای شما فعال شده و به راحتی می‌توانید واچ فیس خود را شخصی سازی نمایید.

شخصی سازی واچ فیس

6- ارسال لوکیشن خود

یکی از بهترین ترفندهای اپل واچ ارسال سریع و آسان لوکیشن است. برای این کار لازم است که مراحل زیر را انجام دهید:

  • صفحه ساعت خود را فشار دهید
  • برنامه Message را باز کنید
  • گزینه Send Location را انتخاب نمایید

به همین سادگی و راحتی می‌توانید لوکیشن خود را برای خانواده و دوستان خود ارسال کنید.

7- ریستارت کردن اپل واچ

در برخی از مواقع ممکن است ساعت به هر دلیل عملکرد مناسبی نداشته و با یک ریستارت کردن، مشکل آن حل شود. برای این کار باید دکمه‌ی کناری واچ خود را فشار دهید پس از چند ثانیه نوار Power بر روی صفحه ساعت نمایش داده خواهد. سپس برای ریستارت کردن اپل واچ کافی است تا دکمه‌ی کناری را با Digital Crown به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید.

8- دسترسی به Zoom و VoiceOver

دسترسی به Zoom و VoiceOver یکی دیگر از ترفندهای اپل واچ است که باعث راحتی کاربران می‌شود. شما برای دسترسی سریع به این قابلیت کافی است که مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد برنامه اپل واچ شوید
  • روی بخش Accessibility بزنید
  • سپس گزینه voiceover یا zoom را انتخاب کنید

Zoom و VoiceOver اپل واچ

9- پنهان کردن برنامه‌ها

اگر می‌خواهید برخی ازبرنامه ها روی ساعت شما نشان داده نشود، تنها کافی است تا به برنامه Apple Watch در گوشی آیفون خود بروید و بخش My Watch را انتخاب کنید. سپس آیکون اپلیکیشن‌هایی که نمی‌خواهید روی اپل واچتان باشد را انتخاب کنید.

پنهان کردن برنامه‌ها

توجه داشته باشید که این برنامه‌ها همچنان بر روی گوشی موبایل شما باقی مانده و تنها از روی اپل واچ پاک می‌شوند.

10- درشت کردن متن

درشت کردن متن، دهمین ترفند بسیاری کاربردی این مقاله است. برای انجام این کار به Settings بروید و سپس وارد بخش Brightness & Text Size شوید. حالا شما می‌توانید اندازه تکست مدنظرتان را انتخاب کنید.

Brightness & Text Size اپل واچ

11- میل باکس

اگر شما نیز جز افرادی هستید که ایمیل‌های مختلفی دارید و از آن‌ها استفاده می‌کنید با یکی از بهترین ترفندهای اپل واچ مواجه هستید. شما می‌توانید از قسمت My Watch به بخش Mail رفته و با انتخاب Include Mail، میل باکسی که می‌خواهید بر روی ساعت نشان داده شود را تعیین کنید.

12- پاک کردن تمامی اعلانات

اگر دوست دارید تمامی نوتیفیکیشن‌های گوشی‌تان را به صورت یکجا پاک کنید، تنها کافی است که صفحه را به سمت پایین بکشید و وارد قسمت نوتیفیکیشن‌ها شوید، سپس در این بخش با زدن گزینه Clear All تمام اعلانات شما پاک می‌شوند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را با 12 تا از بهترین و کاربردی‌ترین ترفندهای اپل واچ آشنا کنیم و امیدواریم که برایتان کاربردی باشد. اگر شما هم ترفند جذابی بلد هستید، حتما در بخش دیدگاه با ما و دیگر کاربران آی‌اپسی به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.