۴ دیدگاه
اپل واچ, سایر محصولات اپل

اپل واچ اس ای 2022 مقرون به صرفه‌ترین ساعت هوشمند اپل

اپل واچ اس ای 2022 مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین ساعت هوشمند کمپانی Apple است که با قابلیت‌های کم‌نظیر خود، تجربه لذت‌بخشی را برای کاربران ایجاد می‌کند. این واچ زیبا بیشتر قابلیت‌های کاربردی سری ۸ را در دل خود جای داده است و برای افرادی که می‌خواهند از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده کنند و به دنبال محصولی با قیمت مناسب‌تر هستند، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید با ویژگی‌های این واچ هوشمند آشنا شوید ما را در این مقاله همراهی کنید.

جدیدترین ویژگی‌های اپل واچ اس ای 2022

طراحی ظریف و زیبا، حسگر تشخیص تصادفات (Crash Detection)، فضای ذخیره‌سازی کافی و قیمت مناسب همان ویزگی‌هایی است که دوستداران محصولات جدید این کمپانی نام آشنا انتظارش را می‌کشیدند. در ادامه به 7 قابلیت‌های مهم این Apple Watch می‌پردازیم.

ظرافت در طراحی و جذابیت صفحه نمایش

طراحی کلی اپل واچ 2022 به اس ای قبلی شباهت دارد و با همان صفحه‌نمایش ظریف ۴۰ میلی‌متری و ۴۴ میلی‌متری که مناسب انواع مچ دست‌ها دیزاین آن صورت گرفته است. ضخامت این ساعت هوشمند ۱۰٫۷ میلی‌متر است و همان طراحی مربعی معروف را یدک می‌کشد. مدل‌های ۴۰ میلی‌متری ۲۶٫۴ گرم و مدل‌های ۴۴ میلی‌متری آن نیز ۳۲٫۹ گرم وزن دارند. یعنی در واقع این واچ سبک‌ترین ساعتی است که کمپانی اپل در سال 2022 عرضه کرده است.

جنس بدنه همه اپل واچ اس ای‌ها از آلومینیوم ۱۰۰ درصد قابل بازیافت است که علاوه بر وزن سبک و قیمت مناسب، گزینه‌ای عالی برای استفاده روزمره محسوب می‌شود. این ساعت زیبا در رنگ‌های استارلایت، سیلور و میدنایت به فروش می‌رسند.

صفحه‌نمایش این دیوایس از بیشتر قابلیت‌های اپل واچ سری ۸ پشتیبانی می‌کند. البته این دستگاه به قابلیت صفحه‌نمایش همواره روشن (Always on Display) مجهز نشده و نمایشگر آن نیز ۲۰ درصد کوچک‌تر از سری ۸ است. به علاوه، روشنایی نمایشگر اپل واچ اس ای 2022 به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد. صفحه نمایش مدل ۴۰ میلی‌متری ۳۲۴ در ۳۹۴ پیکسل و مدل ۴۴ میلی‌متری نیز ۳۶۸ در ۴۴۸ پیکسل است.

مقاومت عالی در برابر رطوبت و آب

اپل واچ اس ای 2022 کاملاً ضدآب است و تا عمق ۵۰ متری آب سالم می‌ماند. بنابراین به‌راحتی می‌توانید آن را به مچ دستتان ببندید و در استخر یا اقیانوس شنا کنید. جالب است بدانید که اسپیکر این ساعت هوشمند طوری طراحی شده که وقتی در معرض رطوبت قرار می‌گیرد، با تولید ارتعاشات صوتی می‌تواند آب را از درون خود خارج کند!

مقاومت عالی در برابر رطوبت و آب

مجهز به تراشه S8 اپل

یکی از جالب‌ترین نکات درباره اپل واچ اس ای 2022، مجهز بودن این ساعت هوشمند به تراشه دو هسته‌ای S8 اپل . یعنی همان تراشه‌ای که در Apple Watch 8 نیز به کار رفته است. این تراشه پیشرفته ۲۰ درصد سریع‌تر از تراشه S5 است که در نسل قبلی اپل واچ‌های اس ای به کار رفته بود.

مجهز به حسگر هوشمند تشخیص تصادفات

اپل واچ به کمک حسگرها و الگوریتم پیشرفته‌ای که دارد، می‌تواند سوانح رانندگی را تشخیص دهد و برای نجات جان افراد، مراکز اورژانس را باخبر کند. این دیوایس پس از تشخیص تصادف به شما پیغامی می‌دهد. اگر ۱۰ ثانیه بگذرد و پیغام بی‌جواب بماند، ساعتتان با مراکز و همچنین شماره‌هایی که به‌عنوان شماره‌های اورژانسی تعریف کرده‌اید، تماس می‌گیرد. لازم به ذکر است که متاسفانه این ویژگی در ایران در دسترس نیست.

حسگر هوشمند تشخیص تصادفات

امکان ردیابی ساعات خواب با دقتی باورنکردنی

شب‌ها که در خوابی سرشار از آرامش هستید، اپل واچ شما بیدار است و خوابتان را نظارت می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید که هر شب چند ساعت خواب مفید دارید و چطور می‌توانید ساعات خواب مفیدتان را افزایش دهید، می‌توانید روی این قابلیت جذاب حساب کنید.

ماندگاری مطلوب شارژ باتری

اگر در طول یک روز ۹۰ بار ساعتتان را بررسی کنید، ۹۰ نوتیفیکیشن دریافت کنید، ۴۵ دقیقه با اپ‌ها کار کنید و ۶۰ ثانیه با پخش موسیقی ورزش کنید، می‌توانید روی ماندگاری باتری به مدت ۱۸ ساعت حساب کنید. اگر قابلیت Low Power Mode را که در سیستم‌عامل WatchOS 9 معرفی شده فعال کنید، می‌توانید از ماندگاری شارژ تا ۳۶ ساعت نیز لذت ببرید.

فضای ذخیره‌سازی کافی

همه مدل‌های اپل واچ اس ای 2022 با 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه شده‌اند، دقیقاً مشابه با سری 8 و اولترا!

برجسته‌ترین نقاط قوت و ضعف اپل واچ اس ای 2022

این Apple Watch با همه نقاط قوت و ضعفش، انتخاب مناسبی برای بسیاری از دوستداران دستگاه‌های هوشمند اپل محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید این ساعت زیبا را با آگاهی کامل انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم مهم‌ترین نقاط قوت و ضعف آن را در ادامه بخوانید:

برجسته‌ترین نقاط قوت و ضعف اپل واچ اس ای 2022

مهم‌ترین نقاط قوت

  • قیمت مناسب‌تر از مدل قبلی
  • طراحی حرفه‌ای و وزن کم
  • کیس زیرین هم‌رنگ
  • مجهز به تراشه جدید S8 مانند سری 8
  • مجهز به قابلیت Low Power Mode

مهم‌ترین نقاط ضعف

  • ضخامت زیاد
  • مجهز نبودن به قابلیت صفحه‌نمایش همواره روشن
  • مجهز نبودن به برخی حسگرهای مرتبط با سنجش سلامت

قیمت اپل واچ اس ای 2022، ارزان‌تر از مدل قبلی!

جالب است بدانید که این اپل واچ با وجود قابلیت‌های جدیدی که دارد، با قیمت کمتری نسبت به مدل قبلی عرضه شده است. در ادامه می‌توانید قیمت‌های این دستگاه هوشمند را ببینید:

مدل اپل واچ اس ای 2 قیمت
۴۰ میلی‌متری، مجهز به GPS از ۲۴۹ دلار
۴۰ میلی‌متری، مجهز به GPS و سلولار از ۲۹۹ دلار
۴۴ میلی‌متری، مجهز به GPS از ۲۹۹ دلار
۴۴ میلی‌متری، مجهز به GPS و سلولار از ۳۲۹ دلار

اپل واچ اس ای 2022 بهتر است یا 2020؟

این ساعت هوشمند به جدیدترین تراشه مجهز شده و با به‌روزترین سیستم‌عامل Apple، یعنی WatchOS 9 کار می‌کند. این دیوایس تمامی قابلیت‌های اپل واچ اس ای اولیه را دارد و علاوه بر آن، به سیستم تشخیص تصادفات نیز مجهز شده و جالب اینکه قیمت مناسب‌تری دارد! بنابراین اگر بین انتخاب این دو مدل مردد مانده‌اید، باید بگوییم که اس ای 2 قطعاً انتخاب مناسب‌تری برایتان خواهد بود.

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، سپاسگزاریم. راستی کدام یک از ویژگی‌های اپل واچ اس ای 2022 را بیشتر دوست داشتید؟ خوشحال می‌شویم نظرتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما و دیگر کاربران آی‌اپسی به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

۴ دیدگاه در “اپل واچ اس ای 2022 مقرون به صرفه‌ترین ساعت هوشمند اپل

  1. Mohammad Talebi گفت:

    در کل سری های اس ای خیلی جذب نمیکنه آدمو برای خرید.
    البته شاید ااگر جدا از سری های اصلی و توی تایم های دیگه رونمایی بشه شاید جذاب تر به نظر بیاد.
    ولی در کل خیلی پیشرفت آنچنانی نسبت به سری ۷ نداشت…

    1. Arghavan Amiri گفت:

      سلام دوست عزیز،
      بله درسته پیشرفت چندانی نداشته اما قابلیتت تشخیص تصادفات یا همان Crash Detection از ویژگی‌هایی این مدل رو از سری‌های قبلی متمایز می‌کنه و حتی همین مقرون به صرفه بودنش برای افرادی که توانایی خرید اپل واچ‌هایی مثل اپل واچ اولترا را ندارند گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

      1. Milad گفت:

        خب قسمت تشخیص تصادفات در ایران متاسفانه فعال نمیشه و فعال نمیباشد ، پس پوآن مثبت تلقی نمیشه به هیچ عنوان

        1. Arghavan Amiri گفت:

          سلام دوست عزیز،
          این مقاله به بررسی تمام ویژگی‌های مهم اپل واچ اس ای پرداخته شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.