در حال حاضر در کشور ما هر کالایی گران شده و موبایل خریدن به خصوص از کمپانی اپل سختیهای خود را دارد. یکی از مشکلاتی که دغدغه بیشتر کاربران اپلی در ایران به حساب میآید، صدمه دیدن گوشی و نداشتن ضمانت کالاست. پس داشتن گارانتی آیفون یکی از مهمترین اصلها در خریدن گوشی محسوب میشود. اگر شما هم دوست دارید در این باره اطلاعاتی به دست آورید و با شرکتهای Guarantee ایرانی آشنا شوید، با ما تا انتهای این مطلب همراهمان شوید.
گارانتی چیست؟
همان طور که میدانید گارانتی موبایل آیفون در واقع قراردادی است که بین شرکت فروشنده و خریدار گوشی وجود دارد. طبق آن شرکت گارانتی کننده وظیفه دارد تا برای مدت زمان معینی در قبال مشکلات و خرابیهایی که بدون دخالت کاربر آیفون به وجود میآید، آن را تعمیر و غرامتی را پرداخت کند.
گارانتی آیفون در ایران
سوالی که برای کاربران به وجود میآید این است که آیا گارانتی آیفون توسط کمپانی اپل صورت میگیرد؟ جواب خیر است. همان طور که میدانید Apple در ایران نمایندگی ندارد. بنابراین گارانتی موبایل آیفون توسط شرکتهای واسط ارائه میشود.
نکته قابل توجه این است که با وجود آن که این شرکتها نمایندهی رسمی اپل نیستند. اما به دلیل ارائه خدمات با کیفیت و قابل اعتمادشان بسیاری از آیفون داران از این سرویسها استفاده میکنند. پس وقتی که شما گوشی اپل را خریداری میکنید از طرف این کمپانی گارانتی رسمی نخواهید داشت.
شما میتوانید با پرداخت هزینهای به شرکت مورد اطمینانی که از آنها موبایل خود را خریداری کردهاید، خدمات ضمانت کالا را دریافت کنید. در این صورت آن شرکت موظف است در صورت خرابی بدون دخالت کاربر باشد، آیفون را بدون گرفتن هزینهای تعمیر کند.
شرایط گارانتی موبایل آیفون
همان طور که در بالا گفته شد، این دیدگاه را نباید داشته باشید که اگر هر اتفاقی برای گوشیتان بیفتد، به خاطر گارانتی که دارید تمام تعمیرات آن مجانی خواهد بود. این فکر کاملا غلط است چراکه به دلیل نبودن نمایندگی رسمی اپل در ایران، یک سری از شرکتها خدمات ضمانت کالا را ارائه میدهند.
البته قابل ذکر است که حتی کمپانی اپل برای گارانتی خود محدودیتهایی گذاشته است و هر شرایطی را قبول نمیکند. به عنوان مثال اگر کاربر در حین کار کردن با گوشی، آن را در سینک ظرف شویی که پر از آب است بیاندازد، شرکت گارانتی کننده هیچ مسئولیتی در قبال این خرابی ندارد و برای تعمیر آن، باید هزینه را پرداخت کند.
در چنین شرایطی شرکتهای ارائه دهنده ضمانت کالا، آن را قبول نمیکنند:
- خرابی ناشی از پرت شدن و افتادن گوشی
- گم شدن موبایل
- آب خوردگی آیفون
- مشکلاتی که با دخالت کاربر بوده
- خرابیای ناشی از بلاهای طبیعی
- تعمیر و یا باز شدن گوشی توسط مراکز غیرمرتبط به شرکت گارانتی کننده
- و…
بیمه آیفون چیست؟
در کل بیمه قراردادیست که بین شرکت بیمه کننده و مشتری ایجاد شده است و آن شرکت موظف است که هر مشکل و اتفاقی که برای گوشی کاربر بیفتد، هزینهی آن را پرداخت میکند. یک سری از شرکتها خدمات بیمه آیفون را ارائه میدهند که شما میتوانید با هزینهی بیشتر از خدمات آن بهرهمند شوید. علاوه بر آن، بیمه آیفون مزایای بیشتری نسبت به گارانتی آیفون دارد که عبارتند از:
- تعمیر تمامی خرابیهای گوشی
- تحت پوشش قرار دادن در صورت سرقت آیفون
- نداشتن محدودیت زمانی برای بیمه کردن
اسامی شرکتهای گارانتی آیفون
سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، نام 22 شرکت معتبر و مورد اطمینان که مجاز به ارائه خدمات ضمانت کالا هستند را اعلام کرده است. این نکته را در نظر بگیرید که شرکتها را از لحاظ سابقه، پایبند بودن به شرایط و ضوابط گارانتی و رسیدگی به موقع به درخواست مشتریان بررسی کنید تا بهترین خدمات را از آنها دریافت نمایید.
اسامی شرکتهای خدمات پس از فروش عبارتند از:
- گارانتی آروند
- ایرانیان قائم همراه
- اکسیر تجارت صبا
- داتیس امرتات
- الماس سیستم
- مدیا پردازش
- سیب طلایی هوشمند
- ماناتل پارس
- سلوکام قشم
- توسعه ارتباطات هما
- دی تل
- ارکان ارتباطات
- بینالمللی تجارت یاس
- تک تیم فن
- سریر سرویس
- فوژان ارتباط قشم
- ویستا پخش رایانه
- پیشرو الکترونیک فراسو
- انفورماتیک گستر
- تحلیلگران هوشمند امید (اپل تکنولوژی)
- آسمان رایانه سخت افزار
- دلتا همراه پردازش شرق
جمع بندی
در آخر باید بگوییم که از مزیتهای داشتن گارانتی آیفون، تعمیر و یا تعویض گوشی در صورت معیوب بودن است. علاوه بر آن، شما میتوانید از این خدمات ارائه شده برای قطعات خراب استفاده کنید و دیگر نگران کار نکردن موبایل خود نباشید. امیدواریم با این مطلب اطلاعات مفیدی را در اختیارتان گذاشته باشیم و در خرید iphone به شما کمک کرده باشیم.
مطالب پیشنهادی دیگر:
گوشیمو یکسال نیست خریدم هلث باتریش اومده رو ۹۰ درصورتی که خیلی ازش استفاده نمیکنم ، ایا این چز گازانتی حساب میشه؟
سلام دوست عزیز، این مسئله جزء گارانتی محسوب نمیشه و یکی از مسائلی که کاربرای اپل باهاش دست و پنجه نرم میکنن عمر باتری گوشیه.
ولی در کل حتما شرایط و ضوابط گارانتی گوشیتون رو چک کنین و ببینین که در این مورد شرطی لحاظ شده یا خیر.
سلام من گوشیم ۱۳ نرمال دو ماه نیست خریدم
اما الان انتنش رفته هرکار میکنم نمیاد
خواستم ببینم اگه بره نمایندگی گارانتی ام داره
اگه گارانتی گوشی رو باز کنه افت قیمتشورداخت کنه یا یه گوشی نوع میده میخواستم ببینم چی میشه ؟؟؟
با درود به شما.
در صورتی که موضوعاتی مانند رفتن آنتن یا عدم امکان ارتباط جزو موارد موجود در متن گارانتی باشد، مجموعه مورد نظر موظف است رسیدگیهای لازم را انجام دهد.
از شهرستان گوشی گرفتیم بعد ۸ ماه باهاش کار کردیم گوشی خود به خود خاموش شد دیگه روشن نشد هیچ جوابی نداد به اونی که خریده بودیم گفتیم فرستاد دبی برای گارانتی ولی گفت شرکت زیر بار گارانتی نمیره و میگه تعویض نمیشه و تعمیر هم نمیکنیم الان تکلیف چیه؟
با درود به شما.
متاسفانه اگر این محصول گارانتی داخلی نداشته باشد و نتوان از طریق یک شرکت داخلی پیگیر موضوع بود بازگرداندن آن به یکی از شعبات اپل چندان راهگشا نیست چراکه آنها در خصوص دریافت محصولاتی که خارج از چهارچوبهای تجاری خود فروخته شدهاند سختگیریهای بیشتری دارند و طبیعتا خدماتی به کاربران ایرانی که این گوشی را از داخل کشور تهیه کردهاند و اکنون برای تعمیر به نمایندگی اپل مراجعه کردهاند، نمیدهند. در صورت امکان گوشی را به چند تعمیرکار در شهر خود یا تهران نشان دهید.
سلام آیا گارانتی های شاتل و داریا برای اپل معتبرند؟
با درود به شما.
خیر؛ اپل تنها گارانتی خود را میپذیرد. اما با توجه به اینکه این کمپانی در کشورمان هیچ نمایندگی رسمی ندارد بنابراین شرکتهای واسط بحث مشکلات و موضوعات کاربران در خصوص دیوایسهای اپل را حلوفصل میکنند. با خرید هر محصول اپل بهشکل نو و پس از فعالسازی آن گارانتی اصلی اپل فعال میشود اما پس از انقضای آن میبایست با پرداخت هزینهای مشخصی بازه گارانتی خود را افزایش دهید. طبیعتاٌ با در اختیار داشتن گارانتی یک شرکت ایرانی در خارج از کشور مجموعه اپل خدمات بیشتر یا پوششی در خصوص گارانتی برای شما لحاظ نخواهد کرد.