۲ دیدگاه
آیفون باز, چگونه ها

چند روش کاربردی برای کاهش مصرف اینترنت در ایفون

کاهش مصرف اینترنت در ایفون

یکی از مسائلی که کاربران با آیفون دارند، مصرف بالای اینترنت خط گوشی است و راه‌های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد. اگر شما هم می‌خواهید با روش‌های کاهش مصرف اینترنت در ایفون آشنا شوید، پیشنهاد می‌دهیم که تا آخر این مطلب ما را همراهی کنید.

اپلیکیشن‌های پر مصرف

اولین راه کاهش مصرف اینترنت در ایفون، شناسایی اپ‌هایی که پر مصرف هستند. برای این کار باید ابتدا وارد تنظیمات – Settings شوید و سپس روی Cellular ضربه بزنید. حالا در بخش Cellular Data می‌توانید برنامه‌هایی که از حجم اینترنت شما استفاده‌ی بسیاری دارند را مشاهده کنید. به علاوه در این بخش می‌توانید مقدار مصرف این برنامه‌ها را به صورت ماهانه ببینید.

Cellular Data

هنگامی که بسته اینترنتی خود را خریدید، می‌توانید Reset Statistics را لمس کنید تا اطلاعات مصرف حجم اینترنت از اول محاسبه شود.

پخش خودکار ویدیوها

شاید در ابتدا پخش خودکار ویدیوها برایتان مهم نباشد، اما باید بدانید که این موضوع حجم بسیاری از اینترنت شما را مصرف می‌کند و به همین دلیل بهترست که این قابلیت را در اپلیکیشن‌ها غیرفعال کنید.

Wi-Fi Assist

یکی از قابلیت‌هایی آی او اس Wi-Fi Assist است. در شرایطی که سیگنال وای فای شما ضعیف است گوشیتان به اینترنت خط سوییچ می‌شود. در تنظیمات وارد بخش Cellular شوید و به سمت پایین اسکرول کرده تا قسمت Wi-Fi Assist را ببینید حالا می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

قابل ذکر است که زمانی می‌توانید Wi-Fi Assist را غیرفعال نمایید که علاوه بر وای فای به نت گوشی خود وصل باشید در غیر این صورت نمی‌توانید آن را off کنید.

قابلیت Background App Refresh

Background App Refresh به برنامه‌هایی که از اینترنت بهره می‌برد اجازه می‌دهد که محتوایشان را وقتی که از آن‌ها استفاده نمی‌شود به روز رسانی کنند. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می‌دهیم برای کاهش مصرف اینترنت در ایفون، حتما این قابلیت را غیرفعال کنید. به علاوه شما این امکان را دارید که برنامه‌ها و بازی‌هایی که از این قابلیت استفاده می‌کنند را مشاهده نمایید و اپ‌هایی را که نمی‌خواهید Background App Refresh داشته باشند را غیرفعال کنید.

برای غیرفعال کردن Background App Refresh کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات – Settings شوید
  • روی General بزنید
  • بخش Background App Refresh را لمس کنید
  • حالا آن را غیر فعال نمایید

Background App Refresh

این نکته را در نظر بگیرید که شما می‌توانید این ویژگی را تنها برای Wi-Fi فعال کنید و حتما لازم نیست برای استفاده نکردن این قابلیت از اینترنت خط شما آن را off کنید.

به روز رسانی اپ‌ها

یکی دیگر از راه‌های کاهش مصرف اینترنت در ایفون، غیرفعال کردن آپدیت خودکار برنامه‌ها و بازی‌ها با اینترنت گوشی است. برای این کار کافیست وارد تنظیمات شوید. کمی اسکرول کنید و قسمت App Store را لمس کنید و سپس در بخش Cellular Data گزینه‌ی Automatic Downloads را غیرفعال کنید.

Automatic Downloads

سخن آخر

در کل شما می‌توانید در بخش تنظیمات، اپ‌هایی که قابلیت Cellular Data را دارند را به راحتی غیرفعال کنید و دیگر نگران استفاده‌ی بیش از آیفون از اینترنت گوشی خود نباشید.

امیدواریم مقاله چند روش کاربردی برای کاهش مصرف اینترنت در ایفون برایتان مفید بوده باشد. اگر سوال، نظر و یا پیشنهادی در این باره دارید، حتما آن را با ما و دیگر کاربران آی‌اپس در میان بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

۲ دیدگاه در “چند روش کاربردی برای کاهش مصرف اینترنت در ایفون

  1. مریم آزادی گفت:

    خیلی کاربردی برای آیفون . ممنونم

    1. Arghavan Amiri گفت:

      سلام دوست عزیز،
      خوشحالیم که این مطلب براتون مفید بوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.