بدون دیدگاه
آیفون باز, رفع مشکل

هک شدن آیفون، روش‌های پیشگری و حل آن

قطعا یکی از مزیت‌های گوشی‌های آیفون، امنیت بالای آن نسبت به اندوید است و این هم به دلیل اوپن سورس نبودن سیستم عامل iOS است، اما این بدین معنا نیست که هک شدن آیفون امکان پذیر نیست. شما همواره باید نکات امنیتی را رعایت کنید تا با این چالش روبرو نشوید. اگر شما هم دوست دارید بیشتر درباره هک شدن آیفون بدانید، حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آیا هک شدن آیفون امکان پذیر است؟

شما کاربران ممکن است هک شدن را به شیوه‌های مختلفی تلقی کنید، برای مثال دسترسی فرد ناشناس به لوکیشن و اطلاعات، باز کردن قفل گوشی و کنترل آیفون توسط فرد ناشناس از راه دور عموما هک شدن به حساب می‌آید، که ممکن است به دلایل مختلفی برای کاربران اتفاق بیوفتد. البته باید این را هم در نظر داشته باشید که اتفاقات دیگری هم ممکن است در گوشی شما رخ دهد که نشان دهنده هک شدن شما یا وجود بدافزار باشد. روی هم رفته باید به شما بگوییم که بله هک شدن آیفون امکان پذیر است، البته امیدواریم که هیچ گاه با چنین مشکلی روبرو نشوید.

هک آیفون با برنامه Find Friends

اپلیکیشن فایند فرندز یک نرم افزار iOS است که با نصب آن شما و دوستانتان می‌توانید به راحتی یکدیگر را پیدا کنید و لوکیشن آن‌ها را ببینید. ممکن است با خود بگویید که آیا با استفاده از آن لوکیشن شما در اختیار همه قرار می‌گیرد یا نه؟ در جواب این سوال باید بگوییم که نگران نباشید چراکه موقعیت مکانی شما تنها برای دوستانی که می‌خواهد در دسترس است. اما  باید بدانید که هک شدن در برنامه‌ی Find Friends بسیار ساده و راحت اتفاق می‌افتد و کافیست فردی وارد گوشی شما شود و این برنامه را باز کند و خود را بین دوستان شما قرار دهد تا بتواند به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد.

اگر دوست دارید بدانید که آیا در این برنامه هک شده‌اید یا نه، مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد برنامه Find Friends در آیفون خود شوید
  2. حالا روی گزینه‌ی Me بزنید
  3. در صفحه‌ی پیش رو لیستی از دیوایس‌های iOS را می‌بینید که لوکیشن شما برای آن‌ها قابل مشاهده است
  4. اگر فرد مشکوکی را دیدید، روی اسم او بزنید
  5. حالا گزینه‌ی Share My Location را غیرفعال کنید

با انجام این کار می‌توانید هر فردی که نمی‌خواهید به Location شما دسترسی داشته باشد را حذف کنید و خیال خود را از این بایت راحت کنید.

هموار کردن مسیر هکرها با جلبریک

همانطور که می‌دانید شما برای دانلود اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های اپل تنها می‌توانید از اپ استور و یا استورهای معتبر استفاده کنید، این یعنی اگر بخواهید برنامه‌های کرک شده را دانلود کنید، نمی‌توانید این کار را انجام دهید. اما با جلبریک کردن آیفون در واقع شما محدودیت‌های اپل را کنار می‌گذارید و می‌توانید از هر جایی که می‌خواهید برنامه‌های کرک شده را دانلود کنید و از آن‌ها استفاده کنید.

جلبریک آیفون

با جلبریک گوشی شما حتی می‌توانید فضای آیفون خود را به هر شکلی که می‌خواهد تغییر دهید و آن را شخصی سازی کنید. البته اما باید بدانید که بعد از این کار با چالش‌های زیادی روبرو خواهید شد، برای مثال دستگاه شما به سرعت شارژ خالی می‌کند، امنیت آن به شدت پایین می‌آید و مهم‌تر از همه در صورت بروز هر گونه مشکل اپل دیگر مسئولیتی قبول نمی‌کند و حتی گارنتی دستگاه هم از بین خواهد رفت. پس اگر دستگاه خود را Jailbreak کرده‌اید، هک شدن آیفون ساده‌تر اتفاق می‌افتد و به زبان ساده مسیر برای هکرها هموارتر خواهد شد، پس حتما این نکته را در نظر داشته باشید.

 

روی هم رفته هکرها از راه‌های متفاوتی ممکن است به گوشی شما دسترسی پیدا کنند و تنها کاری که باید بکنید این است که به نکات امنیتی توجه کنید، اگر دوست دارید در این زمینه اطلاعاتی به دست بیاورید، حتما مقاله‌ی افزایش امنیت آیفون، در آی‌اپس را بخوانید. در آخر هم اگر سوالی در این باره داشتید، می‌توانید در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

برنامه‌های امنیتی آیفون

حل مشکل اسپاتیفای در آیفون

فورس ریستارت آیفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.