بدون دیدگاه
سایر محصولات اپل, لوازم جانبی اپل

مک مینی 2020

مک مینی 2020 m1

نقد و بررسی مک مینی m1

مک مینی 2020 ام وان، در واقع مدلی دیگر از سری کیس‌های قدرتمند اپل است که اولین بار آن در 22 ژانویه سال 2005 عرضه شد. مک مینی‌ها طوری طراحی شده‌اند که به راحتی بتوانید آن را به مانیتور وصل کرده و از آن استفاده کنید. این بار کمپانی اپل این مینی کیس را با تراشه اختصاصی خود، یعنی تراشه m1 منتشر کرده که ما در این مطلب به بررسی این مدل از Mac Mini می پردازیم.

عملکرد مک مینی

همان طور که در بالا اشاره کردیم، عملکرد این محصول اپل، دقیقا همانند یک کیس کامپیوتر است. اما تفاوت آن در طراحی زیبا و امکان حمل و نقل است که باعث شده کاربران زیادی به سیستم سخت افزاری قدرتمند آن جذب شوند.

این مدل با سیستم عامل MacOS Big Sur ارائه شده که performance بسیار خوبی داشته و شما به لطف تراشه M1 می‌توانید اپلیکیشن‌های iOS مورد نظرتان را روی این دستگاه هم مانند دیوایس‌های دیگر که از تراشه m1 بهره‌مندند اجرا کنید.

مک مینی 2020 m1

عملکرد تراشه m1 بر روی Mac Mini

عملکرد تراشه m1 بر Mac Mini مانند دستگاه‌های دیگر Apple عالی بوده و تجربه بسیار شیرینی از مک را برایتان رقم خواهد زد. استفاده از چیپ ام وان اپل باعث شده است که قدرت مک مینی را بیش تر از گذشته و مدل‌های قبلی آن احساس کنیم.

طبق ادعای اپل، پردازنده گرافیکی این مدل نسبت به سری‌های قبلی بسیار قدرتمند‌تر شده. این کمپانی می‌گوید، قدرت CPU این محصول 3 برابر و GPU – پردازنده گرافیکی آن 6 برابر بیش‌تر از مدل قبلی آن است. این پیشرفت و افزایش قدرت دلیلی جز وجود تراشه M1 در پردازنده آن، ندارد!

مک مینی 2020 m1

مشخصات و قیمت مک مینی 2020

این محصول با رم 8 گیابایت، حافظه 256 SSD گیگابایتی، حدود با قیمت 699 دلار عرضه شده است. این در حالی است که شما می‌توانید با هزینه‌ای کم تر، محصولی به روز تر و بسیار پرقدرت از از نسل قبل از اپل را استفاده کنید.

معایب – از نگاهی دیگر

رم این محصول قابلیت ارتقا تا 16 گیگابایت را دارد. البته اگر شما توقع رم بالاتری را دارید، ممکن است این یک نکته منفی برایتان به حساب بیاید. از سمت دیگر این دیوایس از کارت گرافیکی بهره نمی‌برد و حافظه این دستگاه می‌تواند تا 2 ترابایت SSD را پشتیبانی کند.

نبود کارت گرافیکی یکی از مشکلات اساسی کاربران است و از سمتی دیگر تراشه M1 باعث می‌شود نهایتا 16 گیگ رم داشته باشید. بنابراین اگر در آینده قصد داشتید مقدار رم مک مینی 2020 خود را افزایش دهید، از این نظر با مشکل روبرو خواهید شد.

طراحی Mac mini 2020 M1

مک مینی 2020 با پردازنده M1، از نظر طراحی، مشابه مدل‌های قبلی خود به حساب می‌آید. البته در مورد وزن، این موضوع صادق نیست و نسبت به سری قبلی حدود 100 گرم سبک‌تر است. در واقع Mac Mini 2020، با وزن 1 کیلو و 200 گرم معرفی و عرضه بازار شده. در مورد این مدل می‌توان گفت که تنها تفاوت ظاهری مک مینی جدید، رنگ نقره‌ای است که در همانند رنگ خاکستری آن نیز جذاب است.

تفاوت مک مینی با تراشه M1 و اینتل

با توجه به نظر کاربران، متوجه می‌شویم که برخی در استفاده از مک مینی با پردازنده اینتل، تجربه بهتری داشته‌اند. یکی از علت‌هایش این است که mac mini با تراشهM1 اپل، برخلاف سیستم‌های مبتنی بر پردازنده اینتل، که تا 64 گیگ رم را Support نمی‌کند و نهایتا تا ۱۶ گیگابایت رم را ساپورت می‌کند. هر چند که طبق وعده های اپل به زودی مک های جدید از کارت گرافیکی اکسترنال نیز پشتیبانی خواهند کرد.

مک مینی 2020 m1 برای کاربران

مک مینی 2020 m1 برای چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟:

  • اگر نیاز به دستگاه کوچک اما با عملکرد مناسب دارید
  • اگر می‌خواهید در هزینه صرفه جویی کنید

این دستگاه برای چه کسانی پیشنهاد نمی‌شود؟:

  • کسانی که قصد ارتقا این محصول را دارند (رم نهایتا تا 16 گیگابایت ارتقا پیدا می‌کند)

مطالب مرتبط پیشنهادی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.