بدون دیدگاه
آیفون باز, اپلیکیشن های پیش فرض

مشکل فیس ایدی آیفون ایکس

مشکل فیس ایدی آیفون ایکس

چگونه مشکل فیس ایدی آیفون ایکس  را رفع کنیم؟

قابلیت Face ID از امکانات جذابی است که از iPhone X به بعد در گوشی‌های اپل ارائه شد.البته طبق تجربه و نظرات کاربران، بعضی از افراد با مشکل فیس ایدی آیفون ایکس روبه‌رو شده‌اند. اگر شما هم با این چالش درگیر هستید و نمی‌دانید چه طور آن را حل کنید، با ما در این مطلب همراه باشید تا بتوانید این مشکل دستگاه خود را حل کنید.

قابلیت فیس آیدی

قطعا با Face ID که در سری گوشی‌های آیفون X به بعد این وجود دارد، آشنایی دارید. این فناوری در واقع چهره‌ی شما را به آسانی و به صورت پیشرفته شناسایی می‌کند و تنها با دیدن صورت شما گوشی آنلاک می شود و در غیر این صورت دستگاه قفل می‌ماند. هنگامی که کمپانی اپل iPhone X را وارد بازار کرد، تحولی جدیدی را به وجود آورد. چرا که تاچ آیدی‌ که در آیفون 8 به قبل دیدیم حذف شده و به جای آن قابلیت فیس آیدی به آن اضافه شده است. کیفیت پرفورمنس فیس آیدی بسیار بالا است و حتی در آپدیت سری‌های 12 سعی شده تا این سنسور بتواند چهره شما را حتی هنگامی که ماسک زده‌اید، تشخیص دهد. اما با وجود همه این‌ها گاهی برای بعضی از کاربران مشکل بوجود می‌آید و این مسئله می‌تواند کمی آزار دهنده باشد.

سنسور

هر عاملی که باعث جلوگیری از عملکرد سنسور آیفون شود، قابلیت Face ID را دچار مشکل می‌کند. پس قبل از هر کاری باید محل سنسور جلویی آیفون خود را با یک پنبه یا دستمال تمیز کنید، چراکه کثیف یودن و وجود گرد و غبار روی لبه‌ی بالایی صفحه نمایش گوشی موجب اختلال در تشخیص چهره شما توسط فیس آیدی می‌شود.

مشکل فیس ایدی آیفون ایکس و سنسور

اگر با انجام این کار مشکل فیس ایدی آیفون ایکس حل نشد، نگران نباشید، چراکه روش‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.

خاموش روشن کردن

ممکن است این روش کمی ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما در بسیاری از مواقع خاموش روشن کردن آیفون، یکی از روش‌های کارآمد برای رفع مشکل است. پس اگر متوجه شدید که فیس آیدی به خوبی کار نمی‌کند و دچار اختلال شده است، دکمه پاور سمت راست کنار صفحه گوشی خود را با یکی از دکمه‌های صدا برای چند ثانیه نگه داری و انگشت خود را روی گزینه‌ی Slide To Power Off بکشید تا آیفون خاموش شود. حالا باید دکمه سمت راست کنار اسکرین را برای مدت کوتاهی فشار دهید و هنگامی که لوگوی اپل را دیدید، انگشت خود را رها کنید.

فعال سازی مجدد فیس آیدی

هنگامی که با مشکل فیس ایدی آیفون ایکس روبه‌رو شدید، یکی از راه‌های برطرف کردن این اختلال، فعال سازی مجدد آن است. یعنی از طریق Setting آن را یکبار غیر فعال و دوباره فعال کنید. برای انجام این کار کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد Settings – تنظیمات شوید
  • بخش Face ID & Passcode را انتخاب نمایید
  • رمز عبور آیفونتان را وارد کنید
  • سپس در قسمت Use Face ID For تمامی گزینه‌ها را غیر فعال سازید

مشکل فیس ایدی آیفون ایکس و تنظیمات مربوطه

اگر قسمتی شامل Other Apps وجود داشت، وارد آن شوید و برنامه‌هایی که قابلیت Face ID دارند را Off کنید.

مشکل فیس ایدی آیفون ایکس و تنظیمات

حالا گوشی خود را خاموش روشن کرده و دوباره وارد تنظیمات شوید و سپس وارد قسمت Face ID & Passcode شوید و بعد از وارد کردن پسورد، تمام گزینه‌هایی که غیر فعال کرده‌اید را فعال کنید. با این روش به احتمال زیاد، مشکل فیس ایدی آیفون ایکس برطرف خواهد شد.

ریست Face ID برای رفع مشکل فیس ایدی آیفون ایکس

شما می‌توانید در بخش Face ID & Passcode، گزینه‌ی Reset Face ID را بزنید. با انجام این کار تمامی تنظیمات فیس آیدی به حالت اولیه خود برمی‌گردد و باید از اول آن را فعال کنید.

به‌روز رسانی iOS

یکی دیگر از راه‌ها برای رفع مشکل فیس ایدی آیفون ایکس، آپدیت کردن سیستم عامل است. برای این کار تنها کافیست وارد تنظیمات شوید و سپس Software Update را انتخاب کنید و گزینه‌ی Download and Install را بزنید تا گوشی اپل شما، جدیدترین نسخه‌ی iOS را نصب کنید. اگر نمی‌دانید چطور باید سیستم عامل خود را به‌روز رسانی کنید، حتما این دو مطلب بلاگ اپس را مطالعه کنید:

شیوه آپدیت آیفون 

مشکل آیفون 

مشکل فیس ایدی آیفون ایکس و آپدیت iOS

پس از اینکه آیفون شما آپدیدت شد، حتما بررسی کنید که آیا مشکل فیس آیدی رفع شده است یا نه. اگر این مسئله برطرف نشد، باید روش‌های دیگری را پیش بگیرید.

Reset All Settings

با انجام Reset All Settings، همه اطلاعات شما یعنی فیلم، عکس، اپلیکیشن‌ها و غیره پاک نمی‌شوند، بلکه تنها تنظیماتی که روی آیفون خود اعمال کرده‌اید به حالت پیش فرض برمی‌گردد.

مراحل انجام کار:

  • وارد تنظیمات شوید
  • بخش General را انتخاب نمایید
  • قسمت Reset را بزنید
  • سپس گزینه‌ی Reset All Settings را انتخاب کنید

مشکل فیس ایدی آیفون ایکس و ریست

هنگامی که با این گزینه موافقت کردید، باید چند دقیقه منتظر بمانید تا ریست تمامی تنظیمات انجام گیرد. پس از اتمام Reset All Settings، وارد قسمت Face ID شوید و آن را دوباره راه اندازی کنید.

ریستور بک آپ قدیمی و Reset Factory

شما می‌توانید از طریق iCloud و یا iTunes ریستور بک آپ بگیرید و اگر این روش جواب نداد باید ریست فکتوری کنید. با انجام این کار آیفونتان به حالت پیش فرض کارخانه‌ای برمی‌گردد و شما اگر تمامی اطلاعات خود را بک آپ نگرفته باشید، از دست می‌دهید.

مراحل Reset Factory:

  • وارد تنظیمات شوید
  • بخش General را بزنید
  • گزینه‌ی Reset را انتخاب نمایید
  • Erase All Content and Settings را لمس کنید
  • سپس با وارد کردن رمز عبورتان، ریست فکتوری را تایید کنید

مشکل فیس ایدی آیفون ایکس و ریست فکتوری

پس از راه اندازی دوباره‌ی آیفون خود، وارد بخش Face ID & Passcode شوید و تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید. با انجام این کار احتمالا مشکل فیس ایدی آیفون ایکس شما حل خواهد شود.

مشکل سخت افزاری

اگر تمامی راه‌هایی که در بالا گفتیم را انجام دادید و باز هم مشکلتان رفع نشد، به شما پیشنهاد می‌کنید که حتما به مراکز معتبر تعمیرات آیفون بروید و با یک متخصص در زمینه‌ی سخت افزار صحبت کنید تا دلیل ایراد فیس آیدی گوشیتان را پیدا کند.

سخن آخر

امیدواریم که با انجام روش‌های متعددی که در بالا گفتیم، مشکل فیس ایدی آیفون ایکس شما درست شود و دیگر گوشی برای تشخیص چهره‌ی شما دچار مشکل نشود.

اگر نظر و یا سوالی درباره این موضوع دارید، می‌توانید آن را در بخش دیدگاه با ما و دیگر کاربران آ‌ی‌اپس در میان بگذارید. علاوه بر آن، ما در بلاگ اپس مقاله‌های جذابی درباره‌ی معرفی بازی‌ و اپلیکیشن‌ها و نقد و بررسی محصولات اپل قرار دادیم که می‌توانید با مطالعه‌ی آن‌ها اطلاعات خوبی در این زمینه به دست بیاورید.

مطالب پیشنهادی:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.