بدون دیدگاه
اپلیکیشن های کاربردی, عکس و ویدیو

با این ترفندهای تنظیمات دوربین آیفون عکس‌های حرفه‌ای‌تری بگیرید!

ترفندهای تنظیمات دوربین آیفون

دوربین گوشی‌های آیفون همیشه کیفیت خیلی خوبی دارند و می‌توان با آن عکس‌های جذاب و حرفه‌ای گرفت. اما باز هم شما می‌توانید با انجام تنظیماتی این کیفیت را بهتر کنید و عکس‌های جذاب‌تری بگیرید. اگر شما هم دوست دارید با ترفندهای تنظیمات دوربین آیفون، تغییری در عکاسی و فیلم برداری با گوشی به‌وجود بیاورید، در این مطلب همراه ما باشید.

قفل کردن فوکوس

همان طور که می‌دانید هنگام عکاسی کردن در گوشی، دوربین به صورت خودکار روی سوژه‌ی اصلی فوکوس می‌کند. البته ممکن است هنگام عکس گرفتن سوژه کمی تکان بخورد و یا جا به جا شود، پس به احتمال زیاد Focus به هم بخورد. اگر می‌خواهید این اتفاق نیوفند، بهتر است با قفل کردن فوکوس کار را یکسره کنید.

برای قفل Focus کافیست تا روی سوژه اصلی که در مربع فوکوس قرار گرفته، چند ثانیه انگشت خود را نگه دارید تا کاملا قفل شود. با این کار دیگر اگر تکان هم بخورید و یا کمی جا به جا شوید، چیزی به هم نمی‌خورد و می‌توانید به کار خود ادامه دهید.

استفاده از حالت HDR

حالت HDR یکی از آپشن‌هایی است که در آن شما می‌توانید عکس‌های نزدیک به واقعیت و طبیعی بگیرید. اغلب از این قابلیت در زمان‌هایی استفاده می‌شود که می‌خواهید از فضاهایی با کنتراست بالا عکس بگیرید. با فعال کردن این امکان شما می‌توانید عکس‌هایی بگیرید که مشابه به دید واقعی انسان است. با این قابلیت شما سه نسخه عکس را ذخیره می‌کنید که با ترکیب آن‌ها، یک عکس جذاب و زیبا را خواهید دید.

برای فعال کردن این آپشن شما باید وارد برنامه دوربین گوشی خود شوید و روی گزینه HDR بالای صفحه بزنید و آن را فعال کنید. شما با زدن روی گزینه‌ی On و Off آن را فعال و غیر فعال کنید. البته با زدن روی گزینه Auto می‌توانید حالت خودکار را انتخاب کنید. اگر از عکسی که گرفته شده خوشتان نیامد، می‌توانید حالت عادی همان عکس را ذخیره کنید. برای انجام این کار تنها باید:

  • وارد قسمت Setting شوید
  • روی Camera & Photos بزنید
  • حالا گزینه Keep Normal Photo را انتخاب کنید

تنظیم نور

یکی از نکاتی که هنگام عکاسی و فیلمبرداری باید به آن دقت کنید، نور است. نور در تصاویر یکی از مهم‌ترین فاکتورهاست و شما با تنظیم درست آن می‌توانید کیفیت عکس‌ها را بالاتر ببرید و نمای بهتری را ایجاد کنید. یکی از ترفندهای تنظیمات دوربین آیفون هم تنظیم نور تصاویر هنگام عکاسی است. برای اینکه نور را زیاد کنید، کافیست یک بار روی صفحه ضربه بزنید و تا آیکون لامپ نمایش داده شود. حالا با لمس صفحه به سمت مثبت و منفی، نور کم و زیاد می‌شود.

Burst Mode

یکی دیگر از ترفندهای تنظیمات دوربین آیفون، استفاده از Burst Mode است. با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید از صحنه‌های پرتحرک پشت سرهم عکس بگیرید و آن‌ها را ذخیره کنید. اغلب این ویژگی برای زمان‌هایی است که یک فرد یا چیزی در حال حرکت است به کار می‌رود و شما هم با فعال کردن این حالت از او عکس می‌گیرید تا بتوانید بعدا بهترین عکس را انتخاب کنید و آن‌هایی که تار شده‌اند را حذف کنید.

استفاده از حالت Burst Mode بسیار ساده و راحت است. کافی است زمانی که می‌خواهید عکس بگیرید، انگشت خود را روی دکمه شاتر نگه دارید تا به صورت متداول عکس بگیرد. زمانی که انگشت خود را روی دکمه شاتر گذاشته‌اید، به خوبی می‌توانید تعداد شات‌های گرفته شده را ببینید. بعد از انجام این کار به راحتی می‌توانید وارد گالری خود شوید و تصاویری که تار شده‌اند را حذف کنید.

لنز واید

اغلب کاربران با وجود امکانات و ویژگی‌های جدید دوربین‌ها ممکن است از آن‌ها استفاده نکنند و یا اصلا کاربرد آن را ندانند. لنزهای واید هم یکی از این ویژگی‌ها هستند که به کمک آن شما می‌توانید طیف وسیع‌تری را در عکس‌ها ثبت کنید. این قابلیت بیشتر مناسب عکس‌ها فضای باز است، زمان‌هایی که دوست دارید فضای اطرافتان در عکس به صورت گسترده‌تری به چشم بخورد و نمایی جذاب ایحاد کند. یکی از ترفندهای تنظیمات دوربین آیفون استفاده از همین قابلیت واید است. برای به کارگیری آن هم کافیست تنها وارد برنامه دوربین شوید و روی آپشن 0.5 بزنید تا در حالت Wide عکاسی کنید.

ترفندهای تنظیمات دوربین آیفون

لایو لانگ اکسپوژر

یکی دیگر از ترفندهای تنظیمات دوربین آیفون، استفاده از لایو لانگ اکسپوژر است. این ویژگی باعث می‌شود تا در تصاویر نوردهی بالاتری اتفاق بیفتد و در نتیجه نورها جلوه جذابی را برایتان ایجاد کنند. این مود زمانی برای شما فعال است که عکستان را در حالت لایو فوتو گرفته باشید. بعد از گرفتن Live Photo شما باید انگشت خود را روی صفحه به بالا بکشید و یکی از سه گزینه موجود را انتخاب کنید. البته اگر نمی‌دانید لایو فوتو چیست حتما این مقاله را در بلاگ اپس مطالعه کنید، تا بیشتر با این ویژگی جذاب آشنا شوید.

ترفندهای تنظیمات دوربین آیفون

روی هم رفته با کمی دقت به موقعیت و مدل گوشی آیفونی که دارید، همیشه می‌توان ترفندهایی را برای بهتر شدن عکاسی و فیلمبرداری پیدا کرد تا جلوه جذاب‌تری در تصاویر و فیلم‌های خود به وجود بیاورید. امیدواریم راهکارهایی که در این مطلب به شما ارائه دادیم به شما در حرفه‌ای‌تر شدن عکس‌هایتان کمک کرده باشد.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.