بدون دیدگاه
آیفون باز, سخت افزار

معرفی تراشه A13 اپل

چیپست a13 بایونیک

کمپانی Apple، تراشه A13 را در سال 2019 تولید کرد و تحولاتی را در CPU و GPU به وجود آورد و باعث قوی‌تر بودن آن‌ها گردید. این شرکت چیپ ای سیزده را در سری گوشی‌های آیفون 11 به کار برد و توانست با تراشه‌ی snapdragon 855 سامسونگ رقابت کند. اگر می‌خواهید درباره‌ی تراشه A13 اپل اطلاعات جذابی را به دست آورید، به شما پیشنهاد می‌دهیم که ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

قابلیت‌های تراشه A13 اپل

تراشه A13 اپل باعث افزایش سرعت عملکرد و پرفورمنس آیفون شد و بازدهی گوشی را افزایش داد. بنابراین می‌توان گفت که این چیپ موجب افزایش ظرفیت باتری شد و شارژ دهی این سری گوشی نسبت به نسل‌های قبلی تفاوت چشمگیری داشت.

کمپانی اپل در مراسم رونمایی چیپ A13 اعلام کرد که آن از لحاظ قدرت گرافیکی و پردازشی از دیگر تراشه‌های موجود در بازار قدرتمندتر به حساب می‌آید و کارآیی آن غیرقابل مقایسه با دیگر گوشی‌هاست.

اپل در این Chip از تکنیک خاص جریان الکتریکی بهره برده که هر بخشی از چیپ که لازم است باید در یک زمان معین خاموش و روشن شود.

مشخصات چیپ A13

این چیپ 8.5 میلیارد ترانزیستور دارد و با استفاده از تکنولوژی لیتوگرافی پیشرفته و نسل دومی نانومتری تولید شده. یکی از مشخصات مهم تراشه A13، وجود پردازنده‎های 6 هسته است که 2 هسته Lightening دارای فرکانس پردازشی 2.65 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر به اسم Thunder دارای فرکانس پردازشی 1.8 گیگاهرتز است.

دو هسته Lightening موجود در این تراشه، روی پردازش‌های سنگینی مانند اجرای بازی‌های ویدیویی تمرکز می‌کنند و چهار هسته‌ی دیگر به نام Thunder، فرکانس پایین‌تر و کم مصرف‌تر دارند و کارهایی مثل پخش آهنگ استفاده می‌شوند.

بررسی تراشه A13 اپل

از دیگر مشخصات می‌توان به بازدهی انرژی اشاره کرد که در آن شاهد افزایش 20 درصد بازدهی انرژی هستیم که آن نسبت به تراشه A12 که در سری گوشی‌های قبلی اپل به کار رفته، بسیار بهتر و قوی‌تر عمل می‌کند.

همان طور که در بالاتر گفتیم چیپ A13 CPU و GPU قوی‌ای دارد و در واقع 20 درصد عملکرد و سرعت در قدرت پردازشی و گرافیکی بهبود یافته است.

نکته قابل توجه این است که تراشه A13 اپل قدرت بسیار عالی در یادگیری زبان ماشین دارد و می‌تواند یک تریلیون پردازش در هر ثانیه را پردازش کند.

سخن آخر

کمپانی اپل با ایجاد تراشه A13 در مقایسه با رقبایش برتری یافت و آیفون‌های این شرکت از کدهای در حال اجرا گرفته تا کوچک‌ترین ترانزیستور بهینه شده‌اند تا بهترین عملکرد و پرفورمنس را داشته باشند.

اگر شما هم دوست دارید مطالبی درباره‌ی اخبار تازه اپل، اپلیکیشن‌ و بازی‌ها iOS بخوانید، با ما در بلاگ اپس همراه باشید. علاوه بر آن، می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما و دیگر کاربران آی‌اپس به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.