بدون دیدگاه
اپلیکیشن های کاربردی, فرهنگ و هنر

برنامه گاراژ بند استودیوی آهنگسازی رایگان اپل

در گوشی‌های آیفون همیشه تعدادی برنامه به صورت دیفالت نصب هستند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یکی از این نرم افزارها GarageBand است که علاقه‌مندان به موسیقی و ساز می‌توانند به وسیله‌‌ی آن آهنگسازی کنند و لذت ببرند. اگر شما هم دوست دارید با برنامه‌ گاراژ بند بیشتر آشنا شوید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

GarageBand چیست؟

برنامه‌ گاراژ بند را که باز می‌کنید با دنیایی از ساز و موسیقی مواجه می‌شوید که می‌توانید از سازهای الکترونیک گیتار، پیانو، درام، ویالون، باس و سازهای سنتی استفاده کرده و با تلفیق صدای آن‌ها یک آهنگ جذاب بسازید و لذت ببرید. البته در این نرم افزار، اپل یک لیست موسیقی در اختیارتان قرار داده است که صداهای باکیفیت و جذابی در آن به صورت رایگان برای شما قرار داده شده و این امکان را دارید تا از آن‌ها در موسیقی‌های خود استفاده کنید و لذت ببرید.

فرقی نمی‌کند که شما یک تازه کار باشید یا یک موزیسین حرفه‌ای، استفاده از برنامه‌ی گاراژ بند کار چندان سختی نیست. البته این بدین معنا نیست که شما با یک برنامه‌ی ساده طرفید، اتفاقا ابزارها و امکاناتی که در اختیارتان قرار گرفته است به خوبی می‌تواند جایگزین یک استودیوی دیجیتال باشد.

شاید باور نکنید، اما این اپلیکیشن می‌تواند از نظر هزینه بسیار به علاقه‌مندان این حوزه کمک کند. پس لازم نیست حتما تجهیزات گران قیمت تهیه کنید و یا برای کرایه استودیو هزینه کنید، چراکه همه ابزارهای مورد نیازتان را در برنامه‌ گاراژ بند اپل پیدا خواهید کرد.

استفاده از برنامه

در این برنامه ابتدای کار با چنین صفحه‌ای روبه‌رو خواهید شد که در آن سه گزینه‌ی Play ،Record و Share وجود دارد. با انتخاب آپشن Play شما می‌توانید وارد استودیوی سازها شوید و شروع به نواختن کنید. اگر آپشن ریکورد هم امکان ضبط آهنگ را خواهید داشت.

اگر آپشن Play را انتخاب کنید، باید در صفحه پیش رو یکی از سازها را انتخاب کنید و وارد استودیوی آن شوید. برای مثال در این تصویر ما وارد ساز درام شدیم و همانطور که مشخص است با چنین گزینه‌هایی روبه‌رو خواهیم بود.

یکی از خوبی‌های برنامه گاراژ بند ، نوع طراحی و جایگذاری ابزارهاست و شما می‌توانید از آن‌ها به راحتی استفاده کنید و لذت ببرید. با استفاده از ابزارهای Trim و Adjust این امکان را دارید تا ترکی که درست کرده‌اید را به سادگی تغییر دهید. بعد از وارد شدن به هر یک از قسمت‌ها شما به تنظیمات خاص هر ساز دسترسی خواهید داشت و می‌توانید آهنگسازی کنید.

مثالی برای نحوه استفاده از برنامه گاراژ بند

شما زمانی که وارد ساز درام می‌شوید، با یک فضای جذاب روبه‌رو می‌شوید که یک ست درام و سنج در آن وجود دارد و می‌توانید شروع به نواختن کنید و آن را ضبط کنید. اما در صفحه‌ی پیش روی شما گزینه‌های زیادی وجود دارد، مثلا با زدن روی آیکون مثلثی شکل بالای صفحه و انتخاب گزینه دوم، این امکان را دارید که تم درام‌های خود را تغییر دهید و به هر شکلی که می‌خواهید از آن استفاده کنید.

با زدن روی آیکونی که به شکل سه مربع است، به صفحه اصلی برمی‌گردید.

اگر سومین آیکون را از سمت چپ بالای صفحه انتخاب کنید، وارد قسمت تنظیمات صدای موزیک خود می‌شوید که این امکان را دارید تا افکت صدا اضافه کنید و ولوم آن را کم و زیاد کنید.

دیگر ابزارهای موجود در این قسمت:

  • تنظیم PLIG-INS & EQ (Compressorr ،Treble ،Bass)
  • تنظیم Master Effects (Echo ،Reverb)

 

اگر روی آیکون چرخ دنده‌ی بالای صفحه برنامه گاراژ بند بزنید، به تنظیمات دیگری هم دسترسی خواهید داشت و می‌توانید با فعال کردن گزینه‌ی Fade out پایان جذاب‌تری را برای آهنگ خود ایجاد کنید و لذت ببرید. البته تنظیمات دیگری هم در این بخش وجود دارد که می‌توانید با توجه به نیاز خود از آن‌ها استفاده نمایید.

جمع بندی

در مجموع می‌توان گفت که برنامه‌ گاراژ بند یکی از جذاب‌ترین اپلیکیشن‌هایی است که می‌توان برای آهنگسازی استفاده کرد، چراکه کیفیت صدای بسیار بالای آن باعث می‌شود بتوانید خروجی شگفت انگیزی بگیرید و از نتیجه کار لذت ببرید. در آخر هم اگر سوالی درباره این نرم افزار جذاب دارید، می‌توانید آن را با ما درمیان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

مطالب پیشنهادی دیگر:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.