بدون دیدگاه
پازل, معرفی بازی

بررسی بازی The Room: Old Sins، شاهکاری مرموز و جذاب!

بازی The Room: Old Sins

یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها در بازی، سبک مرموز و معمایی است، چرا که هیجانی که در ترس و ماجراجویی وجود دارد، خیلی متفاوت و جذاب‌تر از دیگر سبک‌هاست. البته صرفا یک ژانر خاص گیم پلی را جذاب نمی‌‎کند و بسیاری المان‌های دیگر هم هستند که باعث می‌شود شما ساعت‌ها سرگرم شوید و لذت ببرید. یکی از این بازی‌ها هم The room است که طرافداران بسیاری دارد و از آنجایی که این گیم بسیار مورد توجه است، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به نقد و بررسی بازی The room: Old sins بپردازیم و نگاه عمیق‌تری به آن داشته باشیم.

اگر از طرفداران بازی‌های معمایی باشید، باید بدانید که این بازی 4 سری دارد و The room: Old sins – اتاق: گناهان قدیمی نسخه چهارم آن است که توسط کمپانی Fireproof Games منتشر شده. به تصاویر بازی که نگاه کنید، اصلا احساس نمی‌کنید که بازی ترسناک باشد. اما وقتی که غرق بازی شوید، صداهای مرموز و جذاب به راحتی ترس و دلهره در شما ایجاد می‌کند و هیجان بازی را دوچندان می‌کند.

داستان بازی، چیزی که شما باید کشف کنید!

در بازی The room: Old sins داستان از این قرار است که شما در عمارت خانم و آقای کلوود هستید و باید با ماجراجویی سعی کنید متوجه شوید که چرا آن‌ها گم شده‌‌اند و پرده از این راز بردارید. به اتاق‌ها و مکان‌های مختلف بروید و با کاوش وسایلی که در اطرافتان قرار دارد، سر نخ‌هایی را بیابید و معماها را حل کنید. بیشتر داستان بازی در نامه‌ها و نوشته‌هایی است که در اتاق‌ها و لا به‌ لای وسایل قدیمی‌ پیدا خواهید کرد. پس آن‌ها را با دقت بخوانید تا بفهمید که در ادامه بازی باید به کجا بروید و دنبال چه چیزی بگردید.

در این گیم پلی شما با حل معماها و خواندن نوشته‌ها، نامه‌ها و کتاب‌ها داستان بازی را کشف خواهید کرد، به شما پیشنهاد می‌کنم که اگر زبان انگلیسی‌تان خوب نیست حتما حین بازی از دیکشنری و یا گوگل ترنسلیت استفاده کنید، چرا که فهمیدن این نوشته‌ها شما را در مسیر بازی هدایت می‌کند و می‌توانید بهتر معماها را حل کنید. اگر ساده از این نوشته‌ها بگذرید و آن‌ها را نخوانید، قطعا همه چیز گنگ خواهد بود و نمی‌توانید پرده از رازهای اتاق‌ها بردارید.

حل معماها در بازی The Room: Old Sins

گرافیک و صداگذاری شاهکار با موسیقی‌های هانس زیمر!

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای یک بازی جذاب، طراحی گرافیک آن است. هر چقدر هم که بازی، داستان قشنگ و خلاقانه‌ای داشته باشد، باز هم بدون طراحی حرفه‌ای شما را جذب خود نخواهد کرد. اگر به تصاویر نگاه کنید به خوبی متوجه جذابیت طراحی گرافیک بازی می‌شوید. رنگبندی اتاق‌ها و طراحی سه بعدی فضا همه و المان‌هایی که حس رمز و راز را نشان می‌دهد، همه نمایان یک طراحی حرفه‌ای و ساعت‌ها کار و تلاش است که باعث شده اثری تحسین برانگیز و گیرا به وجود بیاید.

گرافیک بازی The Room: Old Sins

البته تاثیری که موسیقی متن در بازی دارد را هم نمی‌توان نادیده گرفت، با موسیقی‌های شاهکار هانس زیمر در فضای بازی حس کشف رازها در شما برانگیخته می‌شود و در حالی که همه چیز به نظر آرام می‌رسد، ترس و هیجان خاصی در شما ایجاد می‌شود که همین گیمرها را به ادامه بازی ترغیب می‌کند. علاوه بر آن کیفیت صداهای دیگر مثل باد و باران، چرخ دنده‌ها همه به خوبی و در جای درست پلی می‌شوند و کیفیت بالای آن حس بهتری را القا می‌کند.

گیم پلی بازی، هر اتاق یک مرحله با معماهای متفاوت

در بازی The Room: Old Sins شما با یک ذره بین وارد اتاق‌ها می‌شوید و می‌توانید با استفاده از آن طلسم‌هایی که در اتاق وجود دارد را ببینید و آن‌ها را از بین ببرید. گیم پلی به این صورت است که در واقع هر اتاق از این عمارت بزرگ مرحله‌ی جدیدی است که باید معماهای آن را کشف و حل کنید. با لنزی که در کنار صفحه قرار دارد، شما به نوعی از یک چشم دیگر محیط اطراف را مشاهده خواهید کرد و جادوها و طلسم‌ها با آن قابل روئیت خواهد بود. اگر از لنز استفاده نکنید، محیط را به صورت عادی می‌بینید و انگار هیچ چیز مرموزی وجود ندارد، پس استفاده از لنز در اتاق‌ها به شما بسیار  کمک می‌کند.

گیم پلی بازی The Room: Old Sins

معماهای سخت یا ساده؟

پازل‌ و معماهایی که در بازی The Room: Old Sins قرار دارند، در واقع دو نوع معما هستند، برخی از آن‌ها بسیار ساده‌اند و مثل آب خوردن می‌توانید آن‌ها را حل کنید، اما بعضی از آن‌ها بسیار پیچیده هستند و حتی ممکن است کمی گیج شوید، اما نگران نباشید چراکه سازندگان این بازی فکر همه چیز را کرده‌اند. اگر بیشتر از دو دقیقه طول بکشد و هنوز راه حلی پیدا نکرده باشید، می‌توانید از راهنمای بازی کمک بگیرید. راهنما به شما تنها سرنخ‌هایی می‌دهد تا خودتان بتوانید راه حل را پیدا کنید و بازی را پیش ببرید این نکته بسیار مثبتی است که باعث می‌شود هیچ گاه از بازی دلسرد نشوید و همچنان ادامه دهید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.