۲ دیدگاه
آیفون باز, باتری

افزایش عمر باتری آیفون با ۸ ترفند آسان و کاربردی!

همان طور که می‌دانید یکی از دغدغه‌های مهم طرفداران و صاحبان آیفون، عمر باتری است. کمپانی اپل تا به الان سعی کرده تمام بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری گوشی‌هایش را ارتقا دهد اما هنوز نتوانسته ماندگاری Battery را بهبود ببخشد. اما نگران نباشید! چرا که روش‌ها و راه‌هایی وجود دارد که باعث افزایش عمر باتری آیفون می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید بدانید که چگونه از باتری دیوایس خود به بهترین شکل نگهداری کنید، با ما در این مقاله همراه باشید تا نکات آن را به شما آموزش دهیم.

افزایش عمر باتری آیفون؛ چرا و چگونه؟

بدون شک هیچ‌کس دوست ندارد در سفر، دانشگاه یا هر جای دیگری، شارژ موبایلش تمام شود و سردرگم بماند. اگر می‌خواهید Battery دیوایس شما تا مدت‌های طولانی مثل ساعت کار کند و شارژ را به شیوه مطلوبی نگه دارد، لازم است از آن به درستی مراقبت کنید. در ادامه ۸ روش ساده افزایش عمر باتری آیفون را به شما آموزش می‌دهیم تا با عمل کردن به آن‌ها بتوانید عمر مفید باتری را چند برابر افزایش دهید:

1- دسترسی برنامه‌ها را به موقعیت مکانی خود محدود کنید

اگر می‌خواهید از حریم شخصی‌تان محافظت کنید، یکی از راه‌ها تغییر تنظیمات موقعیت مکانی است. اما نکته جالب اینجاست که تغییر تنظیمات Location Services هم می‌تواند باعث افزایش عمر باتری آیفون شود. برای تغییر دسترسی به این تنظیمات کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد تنظیمات – Settings شوید
  2. گزینه Privacy & Security را انتخاب کنید
  3. روی Location Services ضربه بزنید
  4. روی نام هر برنامه ضربه بزنید و تنظیمات موقعیت مکانی را برای هرکدام بررسی کنید

تنظیمات لوکیشن سرویس در آیفون

هنگام انجام این تنظیمات، چهار گزینه اصلی پیش روی خود دارید: هرگز (Never)، دفعه بعد بپرس (Ask Next Time)، هنگام استفاده از برنامه (While Using the App) و همیشه (Always). گزینه «همیشه» بیشترین میزان باتری را مصرف می‌کند و گزینه «هرگز» کمترین میزان مصرف باتری را دارد.

اگر می‌بینید دسترسی به موقعیت مکانی برای برنامه‌ای ضروری نیست، بهتر است آن را روی گزینه «هرگز» تنظیم کنید. اما اگر برای استفاده از برنامه‌ای مثل مسیریاب یا تاکسی‌های اینترنتی به موقعیت مکانی نیاز دارید، می‌توانید آن را روی گزینه «دفعه بعد بپرس» تنظیم کنید.

2- استفاده برنامه‌ها از بلوتوث را محدود کنید

در iOS 13 ویژگی جالبی اضافه شد که اجازه می‌داد بدانید چه موقع برنامه‌های مختلف درخواست دسترسی به بلوتوث را دارند. برای اینکه بدانید کدام یک از اپلیکیشن‌ها در حال حاضر از Bluetooth استفاده می‌کنند، کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد برنامه تنظیمات – Settings شوبد
  2. به بخش Privacy & Security بروید
  3. روی Bluetooth ضربه بزنید

محدود کردن استفاده بلوتوث از برنامه‌ها

حالا کافی است لیست برنامه‌هایی را که برایتان نمایش داده شده، بررسی کنید و دسترسی اپ‌هایی را که فکر می‌کنید نیازی به بلوتوث ندارند، قطع کنید. راحت باشید و دکمه هر برنامه‌ای را که لازم می‌دانید، خاموش کنید. اگر در عملکرد برنامه اختلالی پیش آمد نیز خیلی ساده می‌توانید دسترسی آن را دوباره فعال کنید.

3- به جای شبکه سلولار از وای‌فای استفاده کنید

اگر می‌خواهید از اینترنت استفاده کنید، بهتر است که به جای شبکه سلولار به وای‌فای وصل شوید. واقعیت این است که Cellular بیش از اندازه از باتری دیوایس شما کار می‌کشد و عمر مفید آن را کاهش می‌دهد. پس برای افزایش عمر باتری آیفون خود سعی کنید چه در خانه و چه در محل کار، از Wi-Fi استفاده نمایید.

استفاده از وای فای به جای سلولار

4- وقتی گوشی‌تان آنتن نمی‌دهد، حالت هواپیما را روشن کنید

اگر در منطقه‌ای قرار دارید که می‌بینید گوشی‌تان آنتن نمی‌دهد، بهتر است موبایل خود را روی حالت هواپیما قرار دهید. زمانی که آیفون نتواند پوشش سلولار کافی را برای برقراری تماس‌ها پیدا کند، آن‌قدر جستجو می‌کند تا بتواند سیگنالی قوی پیدا کند. همین جستجوهای بسیار از عمر باتری می‌کاهد. بنابراین برای افزایش عمر باتری آیفون بهتر است Airplane Mode را روشن کنید.

فعال کردن حالت هواپیما در آیفون

5- برنامه‌های پُرمصرف را مدیریت کنید

خوشبختانه آیفون به شما می‌گوید که کدام یک از برنامه‌ها بیشترین میزان مصرف باتری را به خود اختصاص داده‌اند. کافی است تنظیمات را باز کنید و به سراغ بخش Battery بروید تا بتوانید به آمار مصرف باتری دیوایس خود نگاهی بیندازید. در این قسمت می‌توانید میزان مصرف باتری را در ۲۴ ساعت یا ۱۰ روز گذشته مشاهده کنید.

برنامه‌های پُرمصرف در تنظیمات باتری آیفون

اگر می‌بینید برنامه‌ای حجم زیادی از مصرف باتری را به خود اختصاص داده است، در صورت تمایل می‌توانید آن را حذف کنید. اما اگر وجود آن برنامه برایتان ضروری است، می‌توانید میزان استفاده از آن را مدیریت نمایید.

6- برای نوتیفیکیشن‌ها محدودیت بگذارید

اگر بتوانید تعداد نوتیفیکیشن‌هایی  که از برنامه‌های مختلف برایتان می‌آید را مدیریت نمایید، می‌توانید تا حدودی به افزایش عمر باتری آیفون خود نیز کمک کنید. برای انجام این کار کافیست:

  1. برنامه تنظیمات – Settings را باز کنید
  2. گزینه Notifications را بزنید
  3. حالا برای هر برنامه تنظیم کنید که اجازه ارسال نوتیفیکیشن را داشته باشد یا خیر

افزایش عمر باتری آیفون با محدود کردن نوتیفیکیشن‌ها

7- حالت شب (Dark Mode) را فعال کنید

از زمان انتشار iOS 13 تاکنون، حالت تاریک به گوشی‌های اپل افزوده شده است. این قابلیت جالب که گوشی را برای حفظ خوانایی آیکون‌ها در شب آماده می‌کند، به افزایش عمر باتری آیفون نیز کمک می‌کند. برای فعالسازی این قابلیت کافی است:

  1. وارد برنامه Settings شوید
  2. گزینه Display & Brightness را انتخاب کنید
  3. روی گزینه “Dark” ضربه بزنید

اگر دکمه “Automatic” را روشن کنید نیز دارک مود به صورت خودکار هنگام غروب فعال می‌شود و از هدر رفتن باتری گوشی‌تان نیز می‌کاهد.

حالت شب و اتوماتیک صفحه در آیفون

8- آیفون خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید

اپل در هر به‌روزرسانی، ویژگی‌های جالبی را به سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند خود اضافه می‌کند. اگر احساس می‌کنید شارژ باتری دستگاهتان زود به زود تخلیه می‌شود، این احتمال را بدهید که شاید ایراد از یک باگ نرم‌افزاری باشد و با به‌روزرسانی سیستم‌عامل دیوایس به آخرین نسخه، برطرف شود. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد تنظیمات – Settings شوید
  2. بخش General را باز کنید
  3. روی Software Update ضربه بزنید

به روز رسانی آی او اس

اگر آپدیت جدیدی آمده باشد، متوجه آن می‌شوید. پس نرم‌افزار گوشی خود را آپدیت کنید و قطعا تأثیرات مثبتی که روی باتری دیوایس می‌گذارد را متوجه می‌شوید

چه زمانی برای تعویض باتری آیفون اقدام کنیم؟

اگر چند سالی می‌شود که باتری خود را تعویض نکرده‌اید، به احتمال زیاد دیگر وقت آن رسیده که باتری قدیمی را با نو جایگزین کنید. برای اینکه از وضعیت سلامت Battery گوشی خود مطمئن شوید، کافی است:

  1. تنظیمات – Settings را باز کنید
  2. صفحه را به سمت پایین بلغزانید و Battery را بزنید
  3. گزینه Battery Health را انتخاب کنید

سلامت باتری آیفون

در این بخش می‌توانید حداکثر ظرفیت باتری را رو به روی عبارت “Maximum Capacity” مشاهده کنید. اگر ظرفیت باتری به زیر ۸۰ درصد رسیده، بهتر است برای تعویض آن اقدام کنید. هزینه این کار نیز چیزی حدود ۴۹ تا ۶۹ دلار می‌شود، بسته به اینکه چه مدل آیفونی داشته باشید. فقط حواستان باشد که اگر در ایران می‌خواهید Battery را عوض کنید، بهترست پیش یک تعمیرکار مطمئن و قابل اعتماد بروید که می‌دانید تمامی محصولات و قطعاتی که دارد، اصل است.

سخن پایانی

در این مطلب روش‌های افزایش عمر باتری آیفون را باهم بررسی کردیم. امیدواریم با به‌کارگیری این روش‌ها بتوانید عمر مفید Battery دیوایس خود را بهبود دهید و از ماندگاری مطلوب شارژ گوشی لذت ببرید. اگر شما هم نکات دیگری در این زمینه می‌دانید، خوشحال می‌شویم نظرتان را در بخش دیدگاه با ما و دیگر کاربران آی‌اپسی به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

۲ دیدگاه در “افزایش عمر باتری آیفون با ۸ ترفند آسان و کاربردی!

  1. mohammad talebi گفت:

    عالی و کاربردی

    1. Arghavan Amiri گفت:

      سلام دوست عزیز،
      خوشحالیم این مقاله براتون کاربردی بوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.