1 دیدگاه
ابزار کاربردی, اپلیکیشن های کاربردی

معرفی بهترین برنامه‌های کیبورد فارسی آیفون

کیبورد فارسی آیفون

داشتن کیبورد فارسی برای هر ایرانی که آیفون دارد، لازم و کاربردی است. همان طور که می‌دانید، استفاده از صفحه کلید به دو صورت امکان پذیر است یکی از طریق خود گوشی و دیگری از طریق برنامه‌های مخصوص آن. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که به نحوه فعال کردن کیبورد فارسی آیفون و برنامه‌های Keyboard که از این زبان پشتیبانی می‌کنند، بپردازیم. پس اگر دوست دارید در این باره اطلاعاتی به دست آورید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نحوه فعال سازی کیبورد فارسی در آیفون

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای اضافه کردن صفحه کلید Farsi، استفاده از تنظیمات خود گوشی است. برای فعال سازی کیبورد فارسی آیفون باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد تنظیمات – Settings شوید
  2. به قسمت General بروید
  3. روی Keyboard بزنیدفعال سازی کیبورد فارسی در آیفون 1
  4. سپس وارد Keyboards شوید
  5. حالا Add New Keyboards را لمس کنید
  6. زبان Persian را سرچ کرده و آن را انتخاب نمایید

فعال سازی کیبورد فارسی در آیفون 2

هم اکنون می‌توانید از کیبورد فارسی آیفون خود استفاده کنید و لذت ببرید.

برنامه‌های کیبورد فارسی آیفون

شاید شما جزء کاربرانی هستید که آی او اس خود را به دلایلی آپدیت نکرده‌اید و کیبورد فارسی آیفون برایتان فعال نیست یا حتی دوست دارید برنامه‌ای مخصوص به صفحه کلید فارسی را داشته باشید. ما در این بخش به معرفی اپلیکیشن‌هایی که از کیبورد فارسی آیفون پشتیبانی می‌کنند را معرفی می‌کنیم. پس در ادامه همراهمان باشید.

G-board

یکی از برنامه‌های کیبوردی که از تمام زبان‌های زنده دنیا از جمله فارسی پشتیبانی می‌کند، G-board از کمپانی Google است. شما در این اپلیکیشن می‌توانید با سرعت تایپ کنید، از مترجم گوگل بهره ببرید، پس زمینه Keyboard را تغییر دهید. یکی از امکانات جذاب جی‌بورد، پیش بینی کلمه بعدی این برنامه و وجود Autocorrect است که نوشتن شما را سریع‌تر می‌کند و از خطای نوشتاری هم کم می‌کند.

برنامه G-board برای آیفون

ویژگی‌های مهم این برنامه:

  • کالکشن کاملی از ایموجی‌ها، GIFها
  • وجود تمام سمبل‌ها – Symbols
  • امکان استفاده از کلید نیم‌فاصله
  • قابلیت انتخاب تصویر برای پس زمینه کیبورد
  • دارای گزینه‌ی Translate
  • حجم پایین برنامه

لینک دانلود برنامه از آی‌اپس: Gboard – the Google Keyboard

Persian Transliteration Keyboard by KeyNounce

در برنامه فوق العاده کاربردی و جذاب Persian Transliteration Keyboard این امکان را دارید که فینگلیش بنویسید و حین تایپ کردن این اپلیکیشن آن را به زبان فارسی بهتان نمایش می‌دهد.  به عنوان مثال وقتی شما می‌نویسید Salam این اپ سلام را نشان می‌دهد. این برنامه برای کاربرانی که به نوشتن فینگلیش عادت کرده‌اند اما می‌خواهند متن‌شان به فارسی تایپ شود بسیار کاربردی است. به علاوه، لازم نیست نگران نوشتن املای دقیق انگلیسی برای یک کلمه فارسی باشید چرا که Persian Transliteration Keyboard آنقدری هوشمند و پیشرفته است که املای درست را درنظر می‌گیرد.

لینک دانلود برنامه از آی‌اپس: Persian Transliteration Keyboard

Persian Keyboard – Translator

Persian Keyboard – Translator یکی از بهترین برنامه‌های کیبورد فارسی آیفون به حساب می‌آید. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید با مترجم صوتی سخنان‌های خود را از فارسی به انگلیسی ترجمه کنید. با این Keyboard می‌توانید از بین تم‌های شیک و جذاب آن انتخاب کرده و حتی از ایموجی‌های آن بهره ببرید. با Persian Keyboard این امکان را دارید که سریع و فوری متن مورد نظرتان را بنویسید، ترجمه کنید و آن را با دوستان، خانواده و یا هر فرد دیگری به اشتراک بگذارید.

لینک دانلود برنامه از آی‌اپس: Persian Keyboard – Translator

سخن آخر

امیدواریم این مطلب را دوست داشته باشید و با اپلیکیشن‌های کیبورد فارسی آیفون که در این مقاله معرفی کردیم بتوانید به فارسی تایپ کنید و لذت ببرید. اگر برنامه‌ای کاربردی دیگری را می‌شناسید و مدنظرتان دارید، حتما آن  را با ما و دیگر کاربران آی‌اپسی به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

۱ دیدگاه در “معرفی بهترین برنامه‌های کیبورد فارسی آیفون

  1. mohammad talebi گفت:

    کیبورد خودش خیلی بهتره به نظرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.