بدون دیدگاه
آیفون باز, چگونه ها

تبدیل عکس به نوشته در ایفون در چند ثانیه!

تبدیل عکس به متن در آیفون

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بخواهید متن یک عکس را تایپ کنید و آن را برای کسی ارسال کنید و یا از آن فایل داکیومنت تهیه کنید. اگر در چنین موقعیتی عجله هم داشته باشید، قطعا این کار بسیار زمان بر خواهد بود. اما گوشی‌های iOS قابلیتی دارند که این کار را در کمتر از چند ثانیه برای شما انجام می‌دهند و دیگر لازم نیست متن را به صورت دستی تایپ کنید. با تبدیل عکس به نوشته در ایفون بدون اتلاف وقت، کار خود را پیش ببرید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با این ویژگی که از فناوری OCR بهره می‌برد آشنا شوید.

فناوری OCR چیست؟

این کلمه که مخفف عبارت Optional Character Reader است، تکنولوژی که در عکس‌ها به دنبال کاراکترها و کلمات می‌گردد و آن‌ها را تبدیل به متن می‌کند. این ویژگی بسیار کاربردی است و در گوشی‌های آیفون هم به صورت دیفالت وجود دارد و می‌توانید در کمتر از چند ثانیه تبدیل عکس به نوشته در ایفون را انجام دهید.

عکس مورد نظر خود را در گالری باز کنید، بعد از مشاهده تصویر موردنظر شما یک آیکون مربعی شکل سمت راست عکس خواهید دید که با زدن روی آن، عکس تبدیل به متن می‌شود و می‌توانید آن را Copy و در محل موردنظر Paste کنید.

مراحل به صورت خلاصه:

  1. عکس مورد نظرتان را در گالری باز کنید
  2. روی آیکون مربعی شکل بزنید
  3. حالا متن آن را Copy کنید
  4. سپس در صفحه‌ی دلخواهتان آن را Paste کنید

البته باید این نکته را در نظر بگیرید که تبدیل عکس به نوشته در ایفون با روش بالا برای متون فارسی مناسب نیست و تنها تصاویری با متن انگلیسی، آلمانی و فرانسوی را می‌توانید به متن تبدیل کنید. اما اگر عکس شما متن فارسی داشته باشد واقعا باید چه کار کرد؟

تبدیل عکس به نوشته در ایفون، برای زبان فارسی

قطعا شما هم با انجام روش بالا و عدم پشتیبانی آن از زبان فارسی، دلسرد می‌شوید. اما نگران نباشید، چراکه راه دومی برای متون فارسی وجود دارد. از آن‌جایی که گوگل درایو هم از فناوری OCR پشتیبانی می‌کند، شما می‌توانید از Drive برای تبدیل عکس به نوشته در ایفون استفاده کنید. برای شروع کافیست از کتاب و یا هر نوشته‌ی فارسی با گوشی عکس بگیرید و آن را در گوگل درایو آپلود کنید. بعد از این کار باید از لب تاب یا کامپیوتر خود وارد Drive شوید و روی تصویری که آپلود کرده‌اید راست کلیک کنید و Open with و سپس Google Docs را بزنید. حالا خواهید دید که تصویر شما در گوگل داکس به صورت متن نوشته شده است.

تبدیل عکس به متن در آیفون

مراحل به صورت خلاصه:

  1. عکس نوشته خود را در گوگل درایو آپلود کنید
  2. از لپ تاپ یا کامپیوتر خود وارد درایو شوید
  3. روی عکس راست کلیک کنید
  4. گزینه Open With و سپس Google Docs را انتخاب کنید
  5. حالا عکس شما به متن تبدیل شده است

تبدیل عکس به نوشته با گوگل داکس

اپلیکیشن‌های زیادی برای اسکن عکس و استخراج متن وجود دارد، اما ما سعی کردیم تا ساده‌ترین و در دسترس‌ترین روش را به شما آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی هر صفحه از کتاب و یا عکسی که می‌خواهید را تبدیل به نوشته کنید. با انجام یکی از روش‌های بالا می‌توانید تبدیل عکس به متن در ایفون را تجربه کنید و از سرعت گرفتن  کارهای خود لذت ببرید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

ساخت پی دی اف در آیفون 

پیدا کردن آهنگ از طریق صدا 

حذف پس زمینه عکس با آیفون 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.