۲ دیدگاه
آیفون باز, چگونه ها

با سیری آیفون از انجام وردهای جادویی هری پاتر لذت ببرید!

سیری آیفون

سیری آیفون قابلیت جذابی دارد که به کمک آن می‌توانید مثل یک جادوگر تمام‌عیار داستان هری پاتر، وردهای مختلفی را اجرا کنید. دیگر لازم نیست از ماگل (انسان عادی) بودنتان غصه بخورید و دلتان بخواهد جای آن‌هایی باشید که با قدرت‌های جادویی به دنیا آمده‌اند. چرا که با دستگاه اپل خود در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید هیجان اجرای طلسم‌های مختلف را تجربه نمایید. پس اگر می‌خواهید جادوگر درونتان را پیدا کنید، با ما همراه باشید.

چگونه طلسم‌های جذاب سیری آیفون را اجرا کنیم؟

مگر می‌شود که طرفدار پر و پاقرص مجموعه داستان‌های هری پاتر باشید و دوست نداشته باشید طلسم‌های جذاب آن را با دست‌های خودتان اجرا کنید؟ در ادامه به معرفی 6 ورد می‌پردازیم که با استفاده از دستیار صوتی آیفون خود، می‌توانید جادو کرده و سرگرم شوید.

1- روشن کردن چراغ قوه آیفون با «لومُوس»

لوموس – Lumos ورد معروفی است که سر چوب‌دستی جادویی را روشن می‎‌کند تا جادوگر بتواند دید کافی در دل تاریکی داشته باشد. اگر دقت کرده باشید، حتماً دیده‌اید که نور سر چوب‌دستی تبدیل به چراغ قوه می‌شود. پس اگر می‌خواهید Flashlight آیفون را با یک فرمان روشن کنید، کافی است بگویید: «هِی سیری، لومُوس». به همین سادگی!

ورد Lumos با سیری

2- خاموش کردن چراغ قوه آیفون با «ناکس»

ناکس – Nox هم یکی دیگر از طلسم‌های جذاب و معروف است که دقیقاً برخلاف لوموس عمل می‌کند. با این ورد به آسانی می‌توانید چراغ قوه دیوایس خود را خاموش کنید. فقط کافی است بگویید: «هِی سیری، ناکس».

ورد Nox با سیری

3- اجرا کردن برنامه‌ها با «اَکیُو»

طلسم اکیو – Accio برای فراخواندن اشیای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که با این ورد می‌توانید اپلیکیشن مورد نظر خود را به کمک سیری آیفون باز کنید و از سرعت عمل در دسترسی به اپ‌ها لذت ببرید. کافی است بگویید: «هِی سیری، اکیو [نام برنامه]». به عنوان مثال بگویید هِی سیری، اکیو اینستاگرام، تا این اپ به سرعت برایتان باز شود.

ورد Accio با سیری

4- خاموش کردن اعلان‌ها با «سایلنسیُو»

سایلنسیو – Silencio ورد جالبی برای ساکت کردن فرد یا شیء مورد نظرمان است. حالا این شیء می‌تواند دیوایس ما هم باشد. سایلنسیو معادل اسپانیایی واژه «سایلنس» در زبان انگلیسی به معنای سکوت است. اگر به سیری آیفون بگویید: «هِی سیری، سایلنس»، این دستیار صوتی همه اعلان‌هایتان را خاموش می‌کند. اما شما می‌توانید با ورد سایلنسیو کار متفاوتی انجام دهید. مثلاً می‌توانید آن را جوری تنظیم کنید که حالت Do Not Disturb را فعال کند.

برای انجام این کار کافی است از طریق برنامه Shortcuts، اکشن جدیدی را در بخش Set Focus اضافه کنید. حالا برای Do Not Disturb، آن را روی وضعیت “On” تنظیم نمایید. اگر برایتان گیج‌کننده است، اصلا نگران نباشید. زیرا روش ساخت طلسم‌های جدید را در ادامه برایتان به طور کامل توضیح داده‎‌ایم.

5- کم کردن صدای گوشی با «مافلیاتو»

مافلیاتو – Muffliato وردی است که اجازه نمی‌دهد دیگر ماگل‌ها، جادوگرها و ساحرها گفتگوهایتان را بشنوند. اگر جادوگری سعی کند پنهانی گفتگویتان را بشنود نیز تنها صدایی شبیه به زنگ نصیبش می‌شود. شما می‌توانید این ورد جالب را برای سیری آیفون تنظیم کنید تا هر موقع آن را به زبان آوردید، در کوتاه‌ترین زمان بتوانید صدای گوشی خود را تا حد زیادی کم کنید و از حریم شخصی خود نیز محافظت کنید.

برای انجام این کار کافی است در برنامه شورتکات، اکشن “Set Volume” را اضافه کنید و صدای گوشی را روی درصد کمی (مثلاً ۱۰ درصد) تنظیم کنید. این‌گونه به محض اینکه ورد را به زبان آورید، صدای گوشی‌تان به سرعت روی ۱۰ درصد تنظیم می‌شود.

6- بلند کردن صدای گوشی با «سُونُوروس»

سونوروس – Sonorus نوعی تقویت‌کننده صدا است و وقتی این طلسم را روی کسی اجرا می‌کند، صدایش تقویت می‌شود و بلندتر از قبل به گوش می‌رسد. شما می‌توانید این طلسم را برای گوشی خود نیز تنظیم کنید تا وقتی آن را به زبان آورید، صدای دستگاه روی ۱۰۰ درصد تنظیم شود.

برای انجام این کار نیز کافی است به برنامه شورتکات سری بزنید و از آنجا اکشن “Set Volume” را اضافه کنید. سپس حجم صدا را روی ۱۰۰ درصد تنظیم کنید. حالا کافی است یک‌بار بگویید: «هِی سیری، سونوروس» تا جادوی بلند شدن فوری صدای گوشی را تماشا کنید.

چگونه مثل یک جادوگر واقعی طلسم‌های اختصاصی بسازیم؟

یک جادوگر واقعی هیچ‌گاه خودش را به طلسم‌های از پیش ساخته شده محدود نمی‌کند! اگر می‌خواهید از همه امکانات سیری آیفون استفاده کرده و وردهای منحصربه‌فرد خودتان را بسازید، باید از برنامه شورتکات پیش بروید.

شورتکات سیری

در ادامه طلسم «لوموس ماکسیما» را باهم می‌سازیم:

  • برنامه Shortcuts را اجرا و گزینه All Shortcuts را لمس کنید. حالا روی علامت «+» در بالا گوشه سمت راست صفحه ضربه بزنید. انگشتتان را نگه دارید تا بتوانید یکی از پوشه‌هایی را که ساخته‌اید، انتخاب نمایید.
  • در فضای خالی، نامی برای طلسمتان وارد کنید. چیزی شبیه به Lumos Maxima! سپس Add Action را بزنید.
  • در این قسمت منویی برایتان نمایش داده می‌شود که دسته‌بندی‌های عملیات و پیشنهادهای مختلف را در خود جای داده است. با توجه به طلسمی که می‌خواهید بسازید، هر کدام را می‌توانید انتخاب کنید. برای ساخت لوموس ماکسیما، Scripting را بزنید.
  • حالا در منوی جدیدی که برایتان می‌آید، اسکرول کنید به سمت پایین و Set Torch را لمس کنید.
  • در منوی عملیات می‌توانید نوع عملیاتی را که قرار است با گفتن طلسم اجرا شود، تعیین نمایید. روی دکمه آبی‌رنگ ضربه بزنید تا منویی برایتان نمایش داده شود. حالا لغزاننده میزان روشنی را بکشید تا آخر!
  • در پایان کافی است روی فلش Play در گوشه پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید و طلسمی را که ساخته‌اید، یک‌بار تست کنید. همچنین می‌توانید دکمه ضربدر را بزنید و صفحه شورتکات را ببندید. حالا بگویید هِی سیری، لوموس ماکسیما! و از نتیجه اجرای طلسم خود لذت ببرید

سخن پایانی

این را بدانید که ممکن است بعضی از وردهایی که در بالا معرفی کردیم اجرا نشود و برای آن‌ها حتما باید شورتکات بسازید. همان طور که متوجه شدید سیری آیفون تنها یک دستیار صوتی ساده نیست. با این هوش مصنوعی جذاب می‌توانید طلسم‌های جدید هری پاتر را برای دستگاه خود تعریف کنید و از اجرای آنی آن‌ها لذت ببرید. آیا شما هم از این قابلیت جالب استفاده کرده‌اید و یا ورد دیگری می‌شناسید،اگر پاسختان مثبت است، حتما تجربه خود را در بخش دیدگاه با ما و دیگر کاربران آی‌اپسی به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

۲ دیدگاه در “با سیری آیفون از انجام وردهای جادویی هری پاتر لذت ببرید!

  1. mohammad talebi گفت:

    این دیگه آخرش بووووود
    عالی :))))))

    1. Arghavan Amiri گفت:

      سلام دوست عزیز،
      خوشحالیم این مطلب رو دوست داشتین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.