بدون دیدگاه
آموزش, آیفون باز, رفع مشکل

مشکل دوربین آیفون +  آموزش رفع مشکل

مشکل دوربین آیفون

عوامل مختلفی ممکن است باعث ایجاد اختلال و یا کار نکردن دوربین آیفون شما شوند، در این مطلب هم ما قصد داریم تا برای رفع مشکل دوربین آیفون شما را راهنمایی کنیم و دلایل آن را شرح دهیم.

سیاه شدن دوربین گوشی آیفون

یکی از مشکلاتی که ممکن است گاهی برای کاربران پیش بیاید، سیاه شدن صفحه دوربین است. به این صورت که شما وقتی برنامه دوربین را اجرا می‌کنید، با یک صفحه سیاه روبه‌رو می‌شود و عملا نمی‌توانید عکس یا فیلم بگیرید. یکی از دلایل احتمالی این موضوع می‌تواند، فشار آمدن به گوشی باشد، وقتی شما چندیدن برنامه را همزمان با یکدیگر اجرا می‌کنید، قطعا پردازنده گوشی برای اجرای آن‌ها در حال پردازش است و اگر تعداد برنامه‌ها بیشتر باشد، قطعا پردازش بالا می‌رود و ممکن است گاهی اوقات به قول معروف گوشی هنگ کند.

سیاه شدن دوربین گوشی آیفون

اگر چنین مشکلی برایتان پیش آمده، باید بگوییم که نیازی به نگرانی نیست، چراکه به احتمال زیاد این مسئله به دلیل باگ‌های نرم افزاری اتفاق افتاده و موقتی است. اما برای رفع مشکل دوربین آیفون در این حالت، اولین کاری که می‌توان انجام داد این است که یک بار برنامه دوربین را ببندید و مجددا آن را اجرا کنید. اگر با این کار هم مشکلتان حل نشد، یک بار گوشی خود را Restart کنید و مجددا وارد برنامه دوربین شوید و به راحتی عکس و فیلم بگیرید.

امتحان کردن دوربین سلفی

البته یکی دیگر از راهکارها برای پیدا کردن مشکل در زمان سیاه شدن صفحه دوربین، چک کردن دوربین سلفی و اصلی است. پس یکبار دوربین سلفی را هم چک کنید، ببینید که آیا در دوربین سلفی هم چنین موضوعی وجود دارد یا خیر؟! اگر هر دو دوربین دچار این مشکل شده باشند، قطعا با انجام کارهایی که در بالا به شما گفتیم، مشکل برطرف می‌شود. اما اگر تنها دوربین جلو یا پشت شما صفحه سیاه را نمایش دهد، متاسفانه سخت افزار گوشی به مشکل خورده و باید به متخصصین مراجعه کنید تا آن را برایتان تعمیر کنند.

آپدیت سیستم عامل برای رفع مشکل دوربین آیفون

بعد از بیرون آمدن ورژن جدید iOS اگر آن را به روز رسانی نکنید، کم کم دچار مشکلاتی خواهید شد که گاهی می‌تواند این مسائل دوربین شما را دچار اختلال کند. البته با به روز رسانی آن به راحتی می‌توانید آن‌ها را رفع کنید. اگر سیتم عامل خود را آپدیت نکردید، می‌توانید با انجام تنظیمات زیر آن را پیش ببرید:

آپدیت iOS

  • وارد قسمت تنظیمات یا Setting شوید
  • به بخش General بروید
  • گزینه Software Update را بزنید

 

استفاده از برنامه‌های دوربین دیگر

یکی دیگر روش‌های حل مشکل دوربین آیفون، می‌تواند استفاده از دیگر برنامه‌های دوربین باشد. چراکه ممکن است به دلایل مختلفی برنامه اصلی Camera شما در آن لحظه کار نکند، اما اگر این یک اتفاق موقت باشد و دوربین شما از نظر سخت افزاری سالم باشد، بهترین کار نصب برنامه‌های جایگزین است. اپلیکیشن‌های زیادی برای عکاسی و فیلمبرداری iOS وجود دارد، اما در این قسمت ما پرطرفدارترین آن‌ها را برایتان قرار داردیم تا با دانلود آن‌ها بتوانید جایگزین مناسب و چه بسا حرفه‌ای‌تری برای دوربین آیفون خود داشته باشید.

برنامه دوربین آیفون

دانلود برنامه‌های دوربین از آی‌اپس:

 

غیر فعال کردن قابلیت Voiceover

شاید کمی بی ربط و عجیب به نظر برسد، اما بارها دیده شده که با غیر فعال کردن قابلیت Voiceover مشکل دوربین آیفون برطرف شده است. بنابراین ضرر ندارد که شما هم این روش را امتحان کنید. اگر مشکلتان حل شد که تنظیمات را به همین صورت که به شما خواهیم گفت، باقی بگذارید، اما اگر این شیوه پاسخگو نبود می‌توانید مجددا آن را به حالت قبلی خود برگردانید.

غیر فعال کردن قابلیت Voiceover

برای انجام تنظیمات مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد بخش Setting شوید
  • به General بروید
  • آپشن Accessibility را انتخاب کنید
  • روی Voiceover بزنید
  • حالا آن را غیر فعال کنید

روی هم رفته امیدواریم که این مطلب در حل مشکل دوربین آیفون، به خوبی شما را راهنمایی کرده باشد. اما باز هم اشاره می‌کنیم که اگر با راهکارهای گفته شده مشکلتان حل نشد، بهتر است به تعمیرکاران معتبر و متخصصین این حوزه مراجعه کنید تا گوشی شما را بررسی کنند و اگر لازم به تعویض ماژول دوربین است، برایتان این کار را انجام دهند.

مطالب پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.