بدون دیدگاه
اپل واچ, سایر محصولات اپل

نقد و بررسی تخصصی اپل واچ سری 5

همان طور که می‌دانید بسیاری از کمپانی‌ها در سراسر دنیا به دنبال ایجاد محصولی هستند که بتواند برای افراد کاربردی باشد و نظر آن‌ها را جلب کنید. شرکت‌هایی مثل فیت بیت، سامسونگ، هواوی و… سعی کرده‌اند ساعت‌های هوشمندی را به تولید برسانند که از همه نظر جذاب باشد اما هیچ کدام به پای Apple Watch کمپانی اپل نرسیدند، چراکه این شرکت برای پاسخ دادن به نیازهای مخاطبان خود هر ساله ساعت‌های هوشمند جدید را عرضه می‌کند که همگان را شگفت زده کرده است. در این مقاله ما به اپل واچ سری 5 می‌پردازیم. اگر شما هم از دوستداران Apple Watch هستید و می‌خواهید درباره‌ی این مدل بدانید، با ما تا آخر این مطلب همراه باشید.

سخت افزار

اپل واچ 5 از پردازنده‌ای با چیپ S5 بهره می‌برد که جایگزین تراشه‌ی S4 شده است. این کمپانی تلاش کرد که در این سری از محصولات خود روی کم کردن مصرف باتری تمرکز کند و سرعت عملکرد این ساعت هوشمند را افزایش دهد. در این دستگاه 32 گیگابایت حافظه داخلی برای کاربران قرار داده شده و با برنامه اپ استور که در اپل واچ سری 5 وجود دارد می‌توانید اپلیکیشن‌های دلخواه خود را مستقیما دانلود کنید.

علاوه بر آن، در این ساعت هوشمند پشتیبانی از دستیار صوتی – Siri دیده می‌شود. بسیاری اعلام کرده‌اند که Apple در زمینه Battery خیلی موفق نبوده و در کل تغییر خاصی در سخت افزار و نرم افزار این محصول نسبت به مدل قبلی‌اش مشاهده نمی‌شود.

صفحه نمایش

اپل واچ سری 5 در 22 سپتامبر سال 2019 عرضه بازار شد. Apple Watch 5 دارای قابلیت صفحه نمایش روشن است و شما بدون اینکه ضربه‌ای به اسکرین ساعت هوشمند بزنید و یا مچ خود را بالا پایین کنید، Screen آن همیشه روشن خواهد بود. همین باعث شده که کاربری آن جذاب‌تر شود و به راحتی از این طریق فعالیت‌های خود را در طول روز چک کنید.

اندازه

اپل واچ 5 مثل سری‌های قبلی‌اش در اندازه 40 و 44 میلی متری تولید شده است. این ساعت هوشمند را می‌توانید در 4 جنس بدنه‌ی آلومینیومی، استیل ضد زنگ، سرامیکی و تیتانیوم تهیه کنید. یکی از مدل‌هایی که تغییر بزرگی در این میان ایجاد کرده، Ceramic است که رنگ سفید جذابی دارد. البته Titanium دوام بیشتری نسبت به بدنه‌های دیگر دارد و به همین دلیل قیمتش گران‌تر از بقیه مدل‌هاست.

اپل واچ سری 5 وزن سبکی دارد و هنگام استفاده از آن روی دستتان حس سنگینی نخواهید داشت. علاوه بر آن، بندهای این ساعت هوشمند قابلیت تعویض دارد و شما می‌توانید مدل‌های مختلفی از بندها را بیاندازید و از Apple Watch خود لذت ببرید.

عمر باتری

شاید فکر کنید که ویژگی صفحه همیشه روشن باعث می‌شود که عمر باتری اپل واچ سری 5 را کاهش پیدا کند، ولی این طور نیست. کمپانی اپل اعلام کرده که Apple Watch 5 هجده ساعت با شارژ کامل قابل استفاده خواهد بود و دلیل اینکه Life Battery با وجود اسکرین روشن کاهش پیدا نمی‌کند به خاطر نمایشگر LTPO است.

اپل Display صفحه نمایش را از 60Hz به 1Hz تغییر داده و همین مورد موجب کم شدن مصرف باتری در این سری می‌شود. اپل واچ 5 از شارژر مگنتی بهرمند است و شما می‌توانید با آن به راحتی ساعت هوشمند خود را شارژ کنید.

مزایا و معایب اپل واچ سری 5

مزایا:

  • صفحه نمایش همیشه روشن
  • رابط کاربری ساده
  • عملکرد با سرعت بالا
  • اندازه گیری ضربان قلب

معایب:

  • عمر باتری کم
  • پشتیبانی نکردن از گوشی‌های غیر آیفون
  • نداشتن ردیاب خواب
  • تشخیص ندادن تمرین‌های کوتاه

قیمت Apple Watch Series 5

قیمت اپل واچ سری ۵ بسته به نوع بدنه‌ای که انتخاب می‌کنید متفاوت است و از 400 دلار شروع می‌شود و به 1000 دلار هم می‌رسد. اگر می‌خواهید این محصول را بخرید، به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتما از مراکز معتبر و مورد اعتماد خریداری کنید که کالای اورجینال تحویل بگیرید.

اگر از این مطلب لذت ببرید و دوست دارید درباره‌ی محصولات دیگر اپل اطلاعات بیشتری به دست آورید، مقاله‌های دیگر بلاگ اپس را مطالعه کنید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.