بدون دیدگاه
آیفون باز, آیفون ها

مقایسه آیفون ۱۴ پرو و پرومکس + بررسی نقاط قوت و ضعف

زمان مطالعه: 6 دقیقه

آیفون 14 پرو و پرومکس دو گوشی هوشمند جدید اپل، این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است! شفافیت عکس‌ها، طراحی زیبا و سخت‌افزار پیشرفته تنها بخشی از ویژگی‌های این دو مدل است که علاقه‌مندان به محصولات Apple را به خرید آن‌ها ترغیب می‌کند. اگر شما هم کنجکاو هستید از امکانات و قابلیت‌های شگفت‌انگیز این دو مدل گوشی خوش‌دست سر درآورید، با یک مطلب جذاب دیگر همراهمان باشید.

آیفون 14 پرو بهتر است یا پرومکس؟

امکانات سری جدید iPhone 14 pro و ProMax آن‌قدر جذاب است که به‌سختی می‌توان یکی از آن‌ها را بر دیگری ترجیح داد! اگر شما هم در انتخاب این گوشی‌ها سردرگم مانده‌اید و نمی‌دانید کدام‌یک از آن‌ها را به خودتان هدیه دهید، این شما و این هم مقایسه جامع آیفون 14 پرو و پرومکس!

صفحه‌نمایش آیفون ۱۴ پرو

زیبایی و ظرافت طراحی و صفحه‌نمایش

وقتی هر دو گوشی را در دست می‌گیرید، اولین تفاوتی که نظرتان را جلب می‌کند، ابعاد آن‌هاست. iPhone 14 pro نمایشگری ۶٫۱ اینچی با رزولوشن ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل دارد. این در حالی است که در طراحی iPhone 14 pro max، نمایشگری ۶٫۷ اینچی با رزولوشن ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ پیکسل به کار رفته است.

از لحاظ ابعادی آیفون 14 پرو ۱۴۶.۷ در ۷۱.۵ در ۷.۶۵ میلی‌متر است و ۲۱۵ گرم وزن دارد و آیفون 14 پرو مکس با ابعاد ۱۶۰.۷۱ در ۷۸.۵۸ در ۷.۸۵ میلی‌متر و وزن ۲۵۵ گرم طراحی شده است.

در واقع می‌توان گفت که پرو کوچک‌تر و خوش‌دست‌تر از مدل پرومکس است. این دو گوشی با رنگ‌های سبز، بنفش، آبی، نقره‌ای و گرافیتی به بازار عرضه شده‌اند.

عملکرد قوی و نرم‌افزار عالی

جالب است بدانید در طراحی هر دو مدل پرو و پرومکس از جدیدترین تراشه اپل، یعنی چیپست A16 Bionic استفاده شده است. رم هر دو گوشی نیز ۶ گیگ از نوع LPDDR5 بوده و هیچ تفاوتی باهم ندارد. هر دو مدل نیز با سیستم‌عامل آی‌اواس ۱۶ عرضه شده‌اند.

کیفیت و شفافیت دوربین‌ها

دوربین گوشی‌های باکیفیت اپل یکی از جذاب‌ترین موضوع‌ها برای هواداران محصولات درجه‌یک این کمپانی نام‌آشناست. کیفیت دوربین‌های این دو مدل کاملاً یکسان است. دوربین‌های پشتی آیفون 14 پرو و پرومکس از نوع سه‌گانه ۴۸ مگاپیکسلی واید همراه با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فتو با قدرت زوم سه برابری اپتیکال است. دوربین سلفی هر دو مدل نیز از نوع دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بوده که شفاف‌ترین عکس‌ها را از لحظه‌های مهم زندگی‌تان ثبت می‌کند.

دوربین آیفون ۱۴ پرو

پیشرفت فیس آیدی

در مورد Touch ID باید بگوییم بعد از خداحافظی اپل با تاچ آی دی در آیفون ایکس اس در هر نسل شاهد بهبود فیس آیدی بوده‌ایم و اخیرا قابلیت تشخیص چهره با ماسک را برای کاربران فراهم کرده است. همانطور که می‌دانید در iPhone 14 pro داینامیک آیلند – Dynamic Island  که پیکسل‌های نمایشگر اطراف ناچ را در یک ناحیه قرص‌شکل ادغام می‌کند، اضافه شده است. جالب است بدانید که اندازه و شکل جزیره پویا تغییر می‌کند تا انواع مختلف هشدارها، اعلان‌ها و تعاملات را در خود جای دهد و فیس آیدی با داینامیک آیلند انجام می‌گیرد.

پیشرفت فیس آیدی

باتری قوی و میزان ماندگاری شارژ

یکی از ویژگی‌هایی که این دو گوشی را از یکدیگر متمایز می‌کند، قدرت باتری و میزان نگهداری شارژ آن‌هاست. جالب است بدانید هر دو مدل با قابلیت شارژ مگ سیف عرضه شده‌اند. با این حال آیفون ۱۴ پرو از باتری باکیفیتی با قدرت 3200 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد و باتری پرومکس با قدرت بی‌نظیر 4352 میلی‌آمپر ساعت عرضه شده است.

شارژ باتری مدل پرو در حالت پخش ویدیو تا 23 ساعت، در حالت پخش زنده ویدیو تا 20 ساعت و در حالت پخش موسیقی تا 75 ساعت باقی می‌ماند. این در حالی است که شارژ باتری مدل پرو مکس در حالت پخش ویدیو تا 29 ساعت، در حالت پخش زنده ویدیو تا 25 ساعت و در حالت پخش موسیقی تا 95 ساعت باقی می‌ماند.

فضاهای داخلی متنوع و قیمت‌ها

هر دو مدل گوشی با چهار نوع حافظه داخلی متنوع عرضه شده‌اند که به خوبی پاسخگوی نیاز کاربران هستند. هر چه فضای داخلی ظرفیت بیشتری داشته باشد، هزینه گوشی هم بالاتر می‌رود. در جدول زیر می‌توانید قیمت هر یک از آیفون‌های مدل پرو و پرو مکس را بر اساس Storage آن‌ها مشاهده کنید:

حافظه داخلی قیمت آیفون ۱۴ پرو قیمت آیفون ۱۴ پرومکس
۱۲۸ گیگابایت ۹۹۹ دلار ۱۰۹۹ دلار
۲۵۶ گیگابایت ۱۰۹۹ دلار ۱۱۹۹ دلار
۵۱۲ گیگابایت ۱۲۹۹ دلار ۱۳۹۹ دلار
۱ ترابایت ۱۴۹۹ دلار ۱۵۹۹ دلار

نقاط قوت و ضعف آیفون 14 پرو در یک نگاه!

آیفون 14 پرو برای افرادی که علاقه‌مند به داشتن یک گوشی باکیفیت و همه‌فن‌حریف هستند، یکی از بهترین گزینه‌‌هاست. این گوشی با ابعاد مناسب، وزن نسبتاً سبک‌تر نسبت به مدل‌های دیگر و سخت‌افزار قوی، بهترین انتخاب برای افرادی است که می‌خواهند از موبایل خود برای کارهای روزمره، پیشبرد اهداف شغلی یا حتی گیم و سرگرمی استفاده کنند.

نقاط قوت و ضعف آیفون 14 پرو

در ادامه به مهم‌ترین نقاط قوت و ضعف می‌پردازیم:

مهم‌ترین نقاط قوت

  • طراحی شیک و زیبا و خوش‌دست بودن
  • مجهز به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی برای ثبت باکیفیت‌ترین عکس‌ها
  • جایگزین شدن ناچ با جزیره دینامیک
  • مجهز به قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر نسبت به مدل پرو مکس امسال

مهم‌ترین نقاط ضعف

  • فقدان خشاب سیم‌کارت در طراحی این گوشی
  • عدم پیشرفت قابلیت زوم سه برابری اپتیکال نسبت به مدل‌های قبلی
  • عدم پیشرفت قابل توجه در کیفیت دوربین‌ها نسبت به مدل‌های قبلی
  • فقدان درگاه USB-C در طراحی این گوشی
  • ماندگاری کمتر شارژ باتری گوشی نسبت به مدل پرومکس

نقاط قوت و ضعف آیفون 14 پرو مکس در یک نگاه!

آیفون 14 پرو مکس مانند جواهری در میان سری جدید گوشی‌های iPhone امسال می‌درخشد! این موبایل، پیشرفته‌ترین و جذاب‌ترین به شمار می‌رود و با ویژگی‌های بی‌نظیری که دارد، به‌نوعی گل سرسبد گوشی‌های هوشمند اپل محسوب می‌شود. بالاترین ماندگاری شارژ باتری، بیشترین شفافیت صفحه‌نمایش و بزرگ‌ترین ابعاد در میان گوشی‌های اپل، از خصوصیات بارز مدل پرومکس است.

آیفون 14 پرو مکس

در ادامه به مهم‌ترین نقاط قوت و ضعف این گوشی محبوب اشاره می‌کنیم:

مهم‌ترین نقاط قوت

  • مجهز به قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن
  • مجهز به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت ثبت باکیفیت‌ترین تصاویر
  • وجود جزیره دینامیک به جای ناچ
  • مجهز به تراشه A16 Bionic اپل
  • قابلیت پشتیبانی از سنگین‌ترین بازی‌های موبایلی
  • ماندگاری شارژ باتری عالی و مناسب برای گیم
  • دارای صفحه‌نمایش بزرگ

مهم‌ترین نقاط ضعف

  • فقدان درگاه USB-C در طراحی این گوشی
  • فقدان اسلات سیم‌کارت
  • شارژر ۲۰ واتی (که نسبت به مدل‌های پیشین تغییری نداشته است)
  • قیمت بالاتر این گوشی نسبت به دیگر گوشی‌های آیفون
  • دوربین تله‌فتو که تنها در روشنایی عملکرد خوبی دارد
  • افت شدید شارژ گوشی در صورت افزایش دادن نور صفحه‌نمایش
  • خوش‌دست نبودن

آیفون 14 با آیفون 14 پرو چه تفاوتی دارد؟

همانند سه نسل گذشته، iPhone 14 با پسوند پرو امکاناتی همچون دوربین بهتر مشابه Pro Max  و ساختار مشابه Pro Max را در قالب سایز آیفون ۱۴ به کاربران عرضه می‌کند. جدا از تفاوت قیمت این دو محصول برنده بی‌چون و چرای این مقایسه در همه جهات نسخه Pro خواهد بود. زیرا در کنار سایز مناسب، خوش دست بودن، امکانات حرفه‌ای مانند دوربین سه‌گانه با قابلیت Cinematic، حجم بالاتر رم، پردازنده قوی‌تر و صفحه‌نمایش با قابلیت Promotion را در اختیار کاربران قرار می ‌دهد.

شاید فکر کنید پردازنده قوی‌تر باعث کاهش عمر باتری دستگاه می‌شود اما صفحه ‌نمایش OLED که در آیفون‌ها به کار رفته کم‌ مصرف‌تر است و همچنین پردازنده این نسل در مصرف انرژی بسیار بهبود یافته؛ پس عمر باتری این دستگاه لطمه نخواهد دید.

تفاوت آیفون 14 با آیفون 14 پرو

نتیجه گیری

آیفون 14 پرو و پرومکس، دو مدل زیبا و باکیفیت از کمپانی اپل با قابلیت‌های جدید خود انقلابی در صنعت گوشی‌های هوشمند پدید آورده‌اند. هر دو مدل قابلیت‌های جذابی دارند و به طوری که برتری دادن یکی بر دیگری دشوار به نظر می‌رسد. در این مطلب به نقد و بررسی آن دو پرداختیم. اگر نقاط قوت و ضعف بیشتری از این دو گوشی باکیفیت می‌شناسید و یا تجربه استفاده کردن از آن را دارید، خوشحال می‌شویم آن را در بخش دیدگاه‌ها با ما و دیگر کاربران آی‌اپسی به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.