بدون دیدگاه
اپلیکیشن های کاربردی, شبکه های اجتماعی

اپلیکیشن روبیکا برای آیفون

اپلیکیشن‌های ایرانی آرام آرام در حال بازکردن جایگاه خود در میان کاربران است. با نگاهی به گذشته می‌توان دید که تنها تعداد محدود و اندکی از برنامه‌های موبایلی توسط سازندگان ایرانی ساخته و تولید می‌شد، اما چند سالی است که این عرصه شتاب بیشتری به خود گرفته است و شاهد رشد تعداد اپلیکیشن‌های با کیفیت و چندمنظوره بومی هستیم. یکی از این برنامه‌ها اپلیکیشن روبیکا برای آیفون است. این برنامه که هم از طریق نسخه تحت وب و هم برای دارندگان گوشی‌های اندرویدی در دسترس است، محبوبیت فراوانی پیدا کرده است و سازندگان نیز در تلاش هستند تا بخش‌های بیشتر و متنوع‌تری را به این برنامه اضافه کنند.

اما اگر تا به حال از این برنامه جذاب روی گوشی آیفون خود استفاده نکرده‌اید و هیچ عقیده‌ای ندارید که با چه نوع اپلیکیشنی روبه‌رو هستید، توصیه می‌کنم این مقاله از آی‌اپس را همراه با ما مطالعه کنید تا با یکدیگر به بررسی برنامه روبیکا آیفون، ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم.

آشنایی با کلیات اپلیکیشن روبیکا برای آیفون

روبیکا را می‌توان یک سوپر اپلیکیشن ایرانی دانست که با توجه به نیاز روز کاربران، بخش‌های گوناگونی در آن طراحی و ساخته شده است. سازندگان این اپلیکیشن بزرگ کار خود را به‌شکل رسمی از مهرماه سال ۱۳۹۶ آغاز کردند و در مدت ۷ سال که از راه‌اندازی و عرضه این برنامه گذشته است، روزبه‌روز به طرفداران و استفاده کنندگان این برنامه بومی افزروده شده است. علی‌رغم حس بی‌اعتمادی به برنامه‌های ایرانی این اپلیکیشن توانست با ارائه خدمات و سرویس‌های گوناگون حتی کاربران سخت‌گیر و سخت‌پسند را همراه خود کند.

اما نقطه عطف این برنامه را می‌توان در انتهای سال ۹۸ و سال ۹۹ دانست. زمانی که بیشتر کسب‌وکارها، مشاغل و حتی مؤسسات آموزشی به‌دلیل شرایط بحرانی کرونا مجبور به تعطیلی یا دورکاری اجباری شدند. در آن زمان این پلتفرم توانست به عنوان بستری مناسب برای موضوعات آموزشی و کسب‌وکارهای مختلف، خودی نشان دهد و عده قابل توجهی از کاربران را به سمت و سوی خود جذب کند. با آنکه آمار دقیقی از میزان کاربران فعلی این اپلیکیشن در اختیار نداریم، اما بر اساس داده‌های قبلی بیش از ۳ میلیون کاربر فعال در این مجموعه در حال فعالیت هستند.

در بخشی از این مقاله به چند منظوره بودن اپلیکیشن روبیکا اشاره کردیم، اما منظور از این موضوع چیست و چگونه سازندگان توانسته‌اند چنین امری را ممکن کنند.

قابلیت‌های مهم و کلیدی اپلیکیشن روبیکا

اپلیکیشن روبیکا برای آیفون تنها یک محصول تک محوره نیست. بدین معنا که شما با دانلود و نصب این برنامه می‌توانید به انبوهی از امکانات مختلف دسترسی داشته باشید. نکته حائز اهمیت در خصوص این برنامه، گنجاندن اکثر نیازهای کاربران در قالب یک برنامه واحد است. برای اینکه بیشتر درباره این موضوع آگاهی پیدا کنید بخش‌های متنوع این برنامه را با هم بررسی می‌کنیم.

پیام‌رسان اپلیکیشن روبیکا

روبیکا با ایجاد بخشی به‌عنوان پیام‌رسان در حقیقت تلاش کرده است که با الهام از شبکه‌های اجتماعی بزرگ و کاربر محور، بستری جذاب و مناسب با نیاز کاربران ایرانی تهیه و تولید کند. بر خلاف برخی از برنامه‌های ایرانی که اثرا با استفاه از API تلگرام تلاش کرده‌اند، پلتفرمی کاربرپسند طراحی کنند، سازندگان روبیکا از واتساپ در طراحی و شکل‌دهی به بخش‌های پیام رسان این برنامه بهره برده‌اند.

امکان ارسال فیلم و عکس، ساخت کانال و گروه‌‌های گوناگون از جمله امکاناتی است که کاربران به آن دسترسی دارند. البته تماس صوتی و تصویری را به این بخش هم اضافه کنید. در ضمن هزینه و ترافیک مصرفی برخی از بخش‌های پیام‌رسان روبیکا با اینترنت همراه اول رایگان است.

روبینو اپلیکیشن روبیکا جایگزین اینستاگرام

یکی دیگر از بخش‌‌های این برنامه شبکه اجتماعی با نام روبینو است. روبینو را می‌توان یک اینستاگرام بومی‌سازی‌شده دانست که به کاربران اجازه می‌دهد تا لحظات و دقایق شیرین و لذت‌بخش خود را با یکدیگر به اشتراک‌ بگذارند. کاربران می‌توانند با لایک کردن و گذاشتن کامنت و تولید محتوا به دیده‌شدن محصولات و تولیدات خود هم کمک شایانی کنند. د ضمن مانند اینستاگرام روبینو هم از بخش مشابهی مانند استوری پشتیبانی می‌کند.

اگر کسب‌وکار خاصی مانند آنلاین شاپ‌ دارید و می‌خواهید مشتریان با کم‌ترین هزینه ممکن از محصولات شما دیدن کنند، روبینو گزینه مناسبی برای گسترش زمینه‌های کاری شما خواهد بود.

امکان تماشای آنلاین فیلم‌ها و سریال‌های جدید در روبیکا

یکی دیگر از جنبه‌های جذاب روبیکا که مدتی است به آن افزوده شده است، امکان دیدن فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا از طریق این برنامه است. اگر شما علاقه‌مند به کارتون‌های جذاب، سریال‌های پلیسی یا حتی فیلم‌های سینمایی ایرانی هستید می‌توانید از طریق این اپلیکیشن به حدود ۴۰ هزار فیلم و سریال دسترسی داشته باشید. در ضمن فراموش نکنید که این تعداد هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

نمایش فیلم در اپلیکیشن روبیکا برای آیفون

بر خلاف برخی از برنامه‌های سرویس‌محور شما نیازی به پرداخت هزینه اشتراک برای دیدن برنامه‌های این اپلیکیشن ندارید و می‌توانید به‌راحتی از دیدن فیلم و سریال در هر کجا که هستید، لذت ببرید.

پاسخ به نیازهای بانکی در اپلیکیشن روبیکا

علاوه بر موضوعات کسب‌درآمد از طریف تولید محتوا در روبینو یا ساخت کانل‌ها و گروه‌های گوناگون در پیام‌رسان روبیکا کاربران می توانند کارها و امورات بانکی خود را هم از طریق این اپلیکیشن به‌آسانی انجام دهند. تفاوتی ندارد می‌خواهید قبضی را پرداخت کنید یا شارژ تلفن همراه تهی کنید؛ اپلیکیشن روبیکا این امکان را فراهم کرده است که تا حد امکان نیاز شما به حضور در شعب مختلف بانک کم و کمتر شود. در عین حال اگر جزو افرادی هستید که به مؤسسات نیکوکاری کمک می‌کنید، روبیکا برای شما هم امکان کمک به مجموعه‌های خیریه را فراهم کرده است.

دسترسی و خرید کتاب‌های الکترونیکی

یکی دیگر از بخش‌های جذاب به خصوص برای کتاب‌خوان‌ها، امکان دسترسی و خرید هزاران کتاب الکترونیکی بر بستر روبیکاست. شما می‌توانید کتاب مورد نظر خود را در اپلیکیشن روبیکا جست‌وجو و آن را خریدار و دانلود کنید. جالب است بدانید بسته به نیاز و محدوده سنی کاربران دسته‌بندی‌های مختلفی برای کتاب‌های الکترونیکی در روبیکا وجود دارد. از کودک و زندگی تا رمان‌های مطرح و داستان‌ها جنایی همهگی در بخش کتاب‌های الکترونیکی روبیکا در دسترس شما قرار دارد.

دانلود و نصب اپلیکیشن روبیکا برای آیفون

یکی از مشکلات دارندگان گوشی‌های آیفون دانلود و نصب برنامه‌های ایرانی است، از آنجا که اپل محدودیت‌های متعددی را برای برنامه‌های ایرانی ایجاد کرده است؛ بنابراین تهیه این برنامه ها به چالشی بزرگ برای کاربران تبدیل شده است. اما با وجود اپ‌استور ایرانی آی‌اپس جای هیچ نگرانی نیست شما می‌توانید با دانلود این استور بزرگ روی گوشی‌های آیفون و نصب آن علاوه بر دسترسی رایگان به اپلیکیشن روبیکا برای آیفون به هزاران برنامه جذاب و مختلف دیگر نیز دسترسی پیدا کنید. در ضمن تعداد زیادی از این برنامه‌ها نسخه کامل و خریداری‌ شده هستند و تمامی بخش‌های آن‌ها برای کاربران در دسترس است.

دانلود روبیکا برای ایفون

 

سخن پایانی

اگر از دارندگان گوشی‌های آیفون هستید و به‌دنبال یک برنامه چند منظوره بومی با انبوهی از امکانات ریز و درشت هستید، اپلیکیشن روبیکا برای آیفون را حتماً امتحا کنید. این برنامه با بخش‌های گوناگونی مانند پیام‌رسان، پخش فیلم‌ها و سریال‌های جدید، امکان خرید کتاب‌های اکترونیکی، دسترسی به برخی امور بانکی و بسیاری دیگر را در بطن خود جای داده است. با داشتن این برنامه چند منظوره و کاربرپسند عملاً نیاز شما به تعداد قابل توجهی از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های دیگر برطرف خواهد شد.

راستی! نظر شما در ارتباط با اپلیکیشن روبیکا چیست؟ آیا ای برنامه را روی گوشی آیفون خود نصب کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.