بدون دیدگاه
سایر محصولات اپل

Apple Vision Pro، یک پلتفرم بی‌انتها

شرکت اپل امسال در کنفرانس WWDC 2023 که هر ساله در آن به معرفی محصولات و قابلیت‌های جدید خود می‌پردازد، اقدام به معرفی اولین نسل عینک‌های واقعیت مجازی خود با نام Apple Vision Pro پرداخت. به نظر می‌رسد این محصول جدید شرکت اپل در اوایل سال میلادی آینده و با قیمت ۳۴۹۹ دلار عرضه گردد. در این مقاله قصد داریم تا با معرفی برخی از ویژگی‌های این محصول جدید کمپانی اپل، به بررسی آن بپردازیم:

Apple Vision Proچیست؟

Apple Vision Pro پلتفرمی با ابعادی بی‌انتها برای اپلیکیشن‌های iOS بوده و بسیار فراتر از مرزهای یک نمایشگر سنتی، یک رابط کاربری کاملا سه‌بعدی را معرفی می‌نماید. این رابط کاربری توسط ورودی‌هایی طبیعی و شهودی کنترل می‌شود: چشم‌ها، ‌دست‌ها و صدای کاربر. Apple Vision Pro به مخاطبان این فرصت را می‌دهد تا تصور نمایند به صورت فیزیکی در فضای مورد دلخواهشان قرار گرفته‌اند. طراحی نوآورانه‌ی Apple Vision Pro، دارای یک سیستم نمایشگر با وضوح فوق‌العاده بالا بوده که ۲۳ ملیون پیکسل را در دو نمایشگر جای داده‌است. کیفیتی به مراتب بالاتر از دو تلویزون 4k.

Apple Vision Pro برای اطمینان حاصل نمودن از این‌که تجربه‌ی استفاده از دستگاه، درست در مقابل چشمان کاربر قرار می‌گیرد، در طراحی منحصر به فرد این دو تراشه از سیلیکون سفارشی کمپانی اپل استفاده کرده است.

فارغ از اینکه کمپانی اپل برای ایجاد این تجربه‌ی شگفت‌انگیز چندین تکنولوژی بسیار پیچیده را در هم آمیخته است، ابزاری بسیار فشرده و ساده می‌باشد و با یک طراحی خیره‌کننده و تنها در یک قطعه، فرمی سه بعدی از یک عینک لمینیت شده را ارائه می‌دهد که به عنوان یک لنز، می‌تواند نمای بسیار شفافی را از جهان رویایی شما برایتان فراهم آورد. طراحی Vision Pro به گونه‌ای است که به نرمی، دور سر شما قرار گرفته و بدون آن‌که برای کاربر ایجاد هرگونه درد یا آسیبی نماید، به راحتی در اطراف سر متصل می‌گردد. Apple Vision Pro توسط یک باطری بسیار سبک قابل شارژ بوده که به سادگی درون جیب شما قرار می‌گیرد. از آن‌جایی که شما اپل Vision Pro را به روی صورتتان قرار می‌دهید و چشمانتان توسط آن پوشیده می‌گردد، یک سیستم ماشینی بسیار پیچیده به روی آن نصب گردیده تا زمانی که شما در حال استفاده از اپلیکیشن FaceTime هستید، می‌تواند نمایه‌ای بسیار واقع‌گرایانه از شما را ارائه نماید. 

معرفی برخی از قابلیت‌های Apple Vision Pro

فیلم‌ها و ویدئوها

Apple Vision Pro این توانایی را دارد که خاطرات شما را دوباره زنده نماید. با داشتن اولین دوربین سه بعدی اپل، Apple Vision Pro به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از قابلیت Spatial Audio (صدای فضایی) خاطرات مورد علاقه خود را ثبت کنند، دوباره زنده نمایند و در آن غرق شوند. عکس‌ها و ویدیوهای فضایی Apple Vision Pro، کاربران را به لحظه‌ی ثبت آن خاطره بازمی‌گرداند. کاربران می‌توانند به تمامی عکس‌ها و ویدئوهای خود از طریق iCloud دسترسی داشته‌باشند و عکس‌ها و فیلم‌های خود را در مقیاس واقعی،‌ با رنگ‌های درخشان و جزییات دیدنی مشاهده کنند. از اصلی‌ترین ویژگی‌های این عکس‌ها،‌ ایجاد فضایی پانوراماست که در آیفون منبسط گردیده و اطراف کاربر می‌پیچد و این حس را ایجاد می‌نماید که کاربر، درست در همان لحظه در حال تجربه‌ی همان موقعیتی‌ست که تصویرش ثبت گردیده‌است.

سرگرمی

Apple Vision Pro توانایی این را دارد که با ایجاد هر مقیاسی از تصویر که شما در نظر بگیرید، به ایجاد شگفتی بپردازد. تصویر سینمایی Apple Vision Pro به صورت طبیعی تاریک گردیده و فضایی بسیار مشابه با یک سالن سینما را برای مخاطب خود ایجاد می‌کند. شما می‌توانید مقیاس تصویر را درست به همان اندازه ای که می‌خواهید بزرگ نمایید. صدای فضایی Apple Vision Pro تمام جهان اطراف شما را پر کرده و به شما این حس را می‌دهد که بخشی از رویداد در حال تماشای آن هستید. یک تجربه‌ی سینمایی شگفت‌انگیز که محیطی بسیار فوق‌العاده را برای شما مهیا می‌سازد. شما می‌توانید تصویر اسکرین خود را تا جایی بزرگ نمایید که تمام فضای اطرافتان را پوشش دهد.

Apple Vision Pro یک پلت‌فرم بسیار جذاب برای انجام بازی‌های کامپیوتری‌ است. تنها کافی است کنترل‌گر یا جوی‌استیک خود را به آن وصل نمایید تا بتوانید بر روی تصویر بسیار بزرگ آن بازی کنید.

کار

شما توسط Apple Vision Pro می‌توانید یک محل کار بسیار رویایی را ایجاد نمایید، بدون آن‌که اهمیتی داشته باشد در همین لحظه، کجا مستقر هستید. شبکه‌ی اینترنت در ابعادی بی‌نظیر در اطراف شما شکل می‌گیرد. نوشته‌ها بسیار راحت و خوانا بوده و جستجو در اینترنت به تجربه‌ای جدید و منحصر به فرد تبدیل می‌گردد. در Apple Vision Pro، ‌مرورگر سافاری می‌تواند در هر ابعادی که شما اراده نمایید گسترش یابد و به این صورت شما توانایی این را دارید که تمامی برگه‌های باز خود را هم‌زمان مشاهده نموده و درون آن به انجام فعالیت بپردازید. اپلیکیشن‌های مورد علاقه‌ی شما در سایر محصولات اپل، همه قابلیت استفاده در Apple Vision Pro را داشته و تنها کافی‌ست با حرکت دست خود، آن‌ها را انتخاب نمایید.

شما می‌توانید همان‌طور که میل شماست آن‌ها را مرتب نموده و به صورت هم‌زمان از آن‌ها استفاده نمایید.

اپلیکیشن FaceTime

در Apple Vision Pro، اپلیکیشن FaceTime بسیار جذاب‌تر از آن‌چه درسایر محصولات اپل به نظر می‌رسید، به نظرتان می‌آید. شما می‌توانید تمامی افراد را در ابعاد حقیقی‌شان ببینید و به وسیله‌ی قابلیت صدای فضایی، شما صدای آن‌ها را به گونه‌ای خواهید شنید که گویی درست در برابر شما ایستاده‌اند. به این صورت مکالمات بسیار طبیعی‌تر برقرار گردیده و هرگونه همکاری،‌ بسیار ساده‌تر می‌گردد. از آن‌جایی که شما می‌توانید جهان اطراف خود را ببینید، شما می‌توانید تنها با یک نگاه، نوتیفیکیشن‌های خود را باز و نسبت به آن‌ها تصمیم‌گیری نمایید. شما توانایی این را دارید که تنها با برقراری ارتباط چشمی، به لپ‌تاپ خود متصل گردید. به این صورت می‌توانید به سادگی هرچه تمام‌تر، تصویر ۱۳ اینچی نمایشگر لپ‌تاپ خود را به یک نمایشگر بسیار بزرگ بدل نمایید. توسط Apple Vision Pro، شما توانایی این را دارید که فضای اطراف خود را به محیطی که می‌خواهید درون آن زمانتان را سپری کنید تبدیل نمایید: یک جنگل، یک اقیانوس و یا حتی یک آسمان آبی بی‌انتها زمانی که دراز کشیده‌ و به بالا نگاه می‌کنید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا به بررسی جدیدترین محصول کمپانی اپل یعنی Apple Vision Pro پرداخته و بخشی از ویژگی‌های آن را به کاربران آی‌اپس معرفی نماییم، همچنین در مقاله پیشین به ویژگی‌ های جدید ios 17 اشاره کردیم و آموزش استفاده از این ویژگی‌ها را مرحله به مرحله ارائه دادیم که در صورت علاقه مندی می توانید مطالعه فرمایید. امیدواریم تا با نگارش این مقاله، به شما در معرفی این محصول جذاب کمپانی اپل کمک کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.