بدون دیدگاه
رویدادهای اپل

بررسی کنفرانس WWDC 2023 اپل و معرفی محصولات جدید

کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) رویدادی سالانه است که هر ساله در ماه ژوئن برگزار گردیده و توسعه‌دهندگان، فناوران و علاقه‌مندان به اپل را از سراسر جهان گرد هم می آورد. WWDC2023، نقطه عطف دیگری را در تلاش بی‌امان اپل برای نوآوری رقم زد. این رویداد فناوری‌های جدید، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و پلتفرم‌هایی را به نمایش گذاشت که پتانسیل شکل‌دهی آینده فناوری را دارند. در این مقاله قصد داریم برخی از اصلی‌ترین رویدادهایی را که در کنفرانس WWDC امسال شرکت اپل روی داد، بررسی کنیم:

بررسی محصولات جدید اپل در کنفرانس WWDC 2023

عینک واقعیت مجازی

اصلی‌ترین دستاوردی که شرکت اپل در این کنفرانس خبری از آن رونمایی نمود، عینک واقعیت مجازی این شرکت است. با عینک ویژن پرو، شما یک پلت‌فورم فوق‌العاده دارید که نحوه‌ی استفاده از اپلیکیشن‌هایی که به آن علاقه‌دارید را به کلی تغییر می‌دهد. با عینک ویژن پرو، شما می‌توانید اپلیکیشن‌ها را درست در همان نقطه‌ای که می‌خواهید قرار دهید، آن‌ها را به اندازه‌ی مورد علاقه‌تان بزرگ و یا کوچک نمایید و فضای کاری رویایی‌تان را به واقعیت تبدیل کنید. تمامی این‌ها در شرایطی رخ می‌دهد که هنوز در دنیای واقعی خودتان قرار گرفته‌اید. شما می‌توانید درون سافاری به جستجو در اینترنت پرداخته، درون برنامه‌ی نوت به ایجاد لیست برای انجام کار بپردازید، توسط اپلیکیشن مسنجر گفتگو نمایید و در یک لحظه در میان تمام این برنامه‌ها جابه‌جا گردید.

ویژن پرو می‌تواند اتاق شما را به تماشاخانه شخصی و مورد علاقه‌تان تبدیل نماید. شما می‌توانید فیلم‌ها، نمایش‌ها و بازی‌های خود را تا اندازه‌ای که می‌خواهید بزرگ نمایید و در عین حال احساس کنید بخشی از فضایی هستید که درون آن بازی می‌نمایید و با تصویری بسیار شفاف‌تر از یک تلویزیون 4k، می‌توانید در هر نقطه از منزل که قرار دارید به تماشای تصویر پرداخته و از محتوای خیره‌کننده لذت ببرید. چه یک پرواز طولانی،‌چه روی کاناپه در منزل.

 

معرفی 15 Macbook Air

اپل آخرین نسخه از سیستم عامل دسکتاپ خود، 15″ Macbook Air را در جریان WWDC 2023 معرفی کرد. نسخه جدید در دو ابعاد ۱۵ و ۱۳ اینچی بر افزایش بهره‌وری و تجربه کاربر تمرکز داشت. ویژگی‌های قابل توجه شامل سیری ارتقا یافته با قابلیت‌های پردازش زبان طبیعی پیشرفته، برنامه Finder بازطراحی‌شده با گزینه‌های مدیریت فایل بهبودیافته و ویژگی‌های امنیتی و حریم خصوصی افزایش یافته است. علاوه بر این، سری جدید مک‌بوک ایر با در نظر گرفتن اکوسیستم، با محفظه آلومینیومی ۱۰۰ درصد بازیافتی بادوام ساخته شده و با طراحی بدون فن، حتی در زیر بارهای کاری شدید بی‌صدا می‌ماند.

iOS 17: توانمندسازی تجربیات تلفن همراه

اپل در جریان WWDC 2023 از iOS 17، نسخه اصلی بعدی سیستم عامل تلفن همراه خود، پرده برداری کرد. iOS 17 با تمرکز شدید بر شخصی‌سازی و شخصی‌سازی کاربر، ویژگی‌ها و قابلیت‌های پیشرفته‌ای را ارائه نمود. 

امکان به اشتراک گذاری محتوا به روش های جدید و راحت، قابلیت طراحی آن‌چه که دیگران هنگام دریافت تماس از شما می‌بینند، قابلیت رونوشت تماس‌های صوتی، امکان تبدیل عکس‌های گوشی به استیکر، توانایی برقراری فیس‌تایم روی اپل تی‌وی، امکان جابه‌جایی شماره تلفن با قابلیت جدید name drop و بسیاری قابلیت دیگر، از ویژگی‌های دیگر iOS17 می‌باشد.

پیش‌نمایش WatchOS 10: ارتقای تجربه اپل واچ

اپل در WWDC 2023، آخرین نسخه از سیستم عامل ساعت هوشمند خود را به نمایش گذاشت. این به روز رسانی چندین ویژگی جدید را برای بهبود بیشتر تجربه اپل واچ به ارمغان آورد. ایجاد تصویر جدید از اپلیکیشن‌هایی که شما دوست دارید، معرفی Smart Stack به عنوان رابط کاربری جدید، بالا رفتن سرعت کنترل سنتر، قابلیت نمایش هم‌زمان تایم‌زون‌های متفاوت، معیارها، نماها و تجربیات پیشرفته برای دوچرخه سواران، بینش‌هایی برای سلامت روان و بینایی، اتصال خودکار به کلیه لوازم جانبی بلوتوثی، نمایش و کاوش توپوگرافی کوه‌ها، دره‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها با جزئیات باورنکردنی از جمله مسیرهای پیاده‌روی،ارتفاعات و نقاط دیدنی، انتخاب احساس درونی براساس حرکت در میان تصاویر جذاب واز دیگر قابلیت‌های WatchOS10 می‌باشد.

معرفی مک‌استودیو: یک نیروگاه واقعی

مک‌استودیو، به طرز خیره‌کننده‌ای کوچک بوده که توسط پردازنده‌های M2 Max و M2 Ultra سوپرشارژ توسعه یافته است. قابلیت تبدیل هر نقطه‌ای به یک استودیوی شخصی، اصلی‌ترین خصوصیت مک‌استودیو می‌باشد. M2 Max توانایی مقابله با هر چالشی و تقریباً در هر اندازه‌ای را به ارمغان می‌آورد. M2 Max می‌تواند از ضبط ضربات خود یا میکس موسیقی با کیفیت حرفه‌ای گرفته تا ویرایش اولین ویدیو یا افزودن جلوه‌ها‌ی ویژه به یک فیلم بلند به شما کمک نماید.

پیش‌نمایش Mac os Sonoma

کار و یا انجام بازی، با وجود داشتن مک‌ او اس سونوما، بسیار قدرتمندتر می‌گردد. بالارفتن کیفیت در تماس‌های تصویری، دسترسی به اطلاعات به شیوه‌های نوین، دسترسی به اطلاعات از مسیرهای تازه‌تر و بسیاری از روش‌های دیگر برای شخصی‌سازی مک‌بوک، برخی دیگر از ویژگی‌های Mac os Sonoma می‌باشند.

معرفی iPadOS 17

آیپد os17، فراتر از انتظارها ظاهر گردیده‌است. این محصول با ارائه‌ی سطح جدیدی از شخصی‌سازی و بسیاری قابلیت‌های دیگر از قبیل زیبایی، قفل صفحه‌ی قابل تنظیم و، بیشتر از هر زمان دیگری برای مخاطبین خود جذابیت دارد. از دیگر قابلیت‌های iPadOS 17 می‌توان به جلوه‌های حرکتی در عکاسی زنده، استفاده از ویجت‌‌های متنوع در زمان قفل بودن صفحه، قرارگیری تمامی اپلیکیشن‌های مرتبط با آی‌مسج در یک نقطه و….اشاره نمود.

در این مقاله تلاش نمودیم تا به صورت کامل رویداد WWDC 2023شرکت اپل را به شما معرفی نماییم. امیدواریم با مطالعه‌ی این مقاله به شما در معرفی این رویداد جذاب کمک کرده‌باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.