بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

چطور اپل آیدی رایگان بسازیم؟

بر هیچکس پوشیده نیست که محصولات اپل از نظر کیفیت و کارایی جزو بهترین دستگاه‌های موجود در بازار هستند و اکوسیستم به وجود آمده میان آن‌ها و همینطور سادگی استفاده، موجب شده است تا کاربران فراوانی در سراسر دنیا اولویت اولشان محصولات اپل باشد. علی‌رغم تمامی قابلیت‌ها و امکانات موجود این ابزارهای به موضوعی با نام اپل آیدی (Apple ID) وابسته هستند. بدین معنا که شما اگر تمامی دستگاه‌های مختلف کوپرتینویی‌ها را خریداری کنید، اما شناسه اپل یا همان اکانت اپل آیدی را نداشته باشیم نیمی از ویژگی‌های محصولات غیر قابل دسترسی هستند. در عین حال نمی‌توانید از فروشگاه‌های نرم‌افزاری مک یا iOS آیتم خاصی را خریداری کنید و حتی از دسترسی به سرویس ذخیره‌سازی ابری آیکلود هم محروم می‌شوید.

شاید در نگاه اول این موارد چندان اهمیت خاصی نداشته باشد، اما با استفاده از این تولیدات متوجه می‌شوید که وجود اپل آیدی تا چه اندازه مهم و حساس است. از آنجا که ساخت این اکانت اندکی متفاوت است و کاربران ایرانی به دلیل برخی محدودیت‌ها امکان ثبت‌نام در وب‌سایت اپل را با IP ایران ندارند، ما تصمیم گرفتیم در این مقاله نحوه ساخت اپل آیدی رایگان را شرح دهیم و شما را در ساخت این ابزار مهم یاری کنیم.

از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و در پایان نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 آنچه برای ساخت اپل آیدی نیاز دارید

برای ساخت اکانت اپل آیدی نیاز به ابزارهایی دارید که بدون آ‌ن‌ها احتملاً دچار چالش خواهید شد و نمی‌توانید مراحل را به راحتی یکی بعد از دیگر طی کنید. برخی از این ابزارها عبارت‌اند از:

  • یک تغییر دهنده IP برای تغییر لوکیشن. توصیه می‌کنیم در صورت ممکن از تغییر دهنده‌های آی پی آدرس با لوکیشن آمریکا (United State) استفاده کنید.
  • استفاده از یک آدرس‌ و هویت‌ساز جعلی به منظور وارد کردن اطلاعات مهمی مانند آدرس محل سکونت، Zip Code، اطلاعات بانکی و … .
  • اینترنت با سرعت مناسب
  • یک آدرس ایمیل که به محتوا و پوشه‌های مختلف آن دسترسی داشته باشید.
  • شماره مجازی برای فعال کردن تأیید دومرحله‌ای

اما اگر برایتان سؤال است که چرا به موارد بالا به خصوص موضوعات تغییر دهنده آی پی و هویت‌ساز جعلی نیاز دارید، باید بگوییم از آنجا اپل امکان ساخت اپل آیدی را با IP ایران نمی‌دهد و طبیعتاً اطلاعات بانکی و آدرس‌های مرتبط با کشورمان مورد پذیرش نیست، بنابراین باید از این ابزارها به منظور دور زدن محدودیت‌های موجود استفاده کنیم. در عین حال استفاده از شماره مجازی نیز به منظور فعال‌سازی بخش احراز هویت دو عاملیتی است که ویژگی‌هی مهمی را در دستگاه‌های مختلف اپل فعال می‌کند.

مراحل ساخت اپل آیدی رایگان

ساخت اپل آیدی از طریق روش‌های مختلفی قابل انجام است، که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اگر شما به سیستم عامل ویندوز دسترسی دارید می‌توانید از طریق نصب اپلیکیشن آیتونز (iTunes) اقدام به ساخت اپل آیدی کنید. در صورتی که آیفون یا آیپد در اختیار دارید می‌توانید از طریق منوی Setting یا مراحل اولیه ستاپ دستگاه خود اپل آیدی را بسازید. اما در نهایت توصیه ما به شما برای راحت‌تر بودن کار استفاده از وب‌سایت appleid.apple.com است که از طریق آن می‌توانید روی هر سیستم عامل و دستگاهی به ساده‌ترین شکل ممکن مراحل را به پیش ببرید.

اما آغاز ماجرا…

ابتدا به یکی از وب‌سایت‌های لینک ۱ یا لینک ۲ بروید و بر اساس جنسیت خود، نام مورد نظر و آدرس مورد نیاز، اطلاعات یک فرد غیر واقعی را بسازید. توجه داشته باشید، اپل در ساخت اکانت اپل آیدی سخت‌گیری خاصی نسبت به انتخاب نام افراد ندارد وشما می‌توانید نام و نام‌خانوادگی خود را بعداً در فرم‌های مربوطه وارد کنید. اما توصیه ما این است برای انطباق بیشتر اطلاعات از نام و نشانی‌های ساخته شده استفاده کنید و پس از ساخت Apple ID نسبت به تغییر نام اقدام کنید.

مورد دیگر توجه کنید که از وارد کردن شماره تماس‌هایی که در این صفحات نوشته شده است برای فعال‌سازی احراز هویت دو عاملی اپل جداً خودداری کنید، چرا که این شماره‌ها در دسترس نیستند و شما نمی‌توانید کدهای پیامک شده یا تماس تلفنی به آن‌ها را پاسخ دهید.

در صورتی که آدرس و مشخصات مورد نظر را Generate کردید، تغییر دهنده آی پی خود را فعال کنید. توجه داشته باشید باید از یک وی پی ان و نه پروکسی برای تغییر لوکیشن خود استفاده کنید. در صورت عدم توجه به این موضوع فرآیند ساخت اپل آیدی در مراحل ابتدایی با مشکل مواجه می‌شود. پس حتماً از یک پروتکل وی پی ان که لوکیشن شما را ترجیحاً آمریکا نشان دهد استفاده کنید.

پس از اطمینان از اتصال تغییر دهنده آی پی به وب‌سایت appleid.apple.com بروید.

در صفحه باز شده به سراغ گزینه Create Your Apple ID در بالای صفحه سمت راست بروید و روی آن کلیک کنید.

در صفحه بعدی اطلاعات و داده‌های خواسته شده را به ترتیب و بر اساس نام و نام خانوادگی، کشور، سال تولد، آدرس ایمیل، پسورد و شماره تلفن وارد کنید.

در نظر داشته باشید در این مرحله باید شماره تلفن مورد نظر خود را حتماً وارد کنید. برای آنکه بعداً دچار چالش بیشتر نشوید و بتوانید از اکثر امکانات اپل مانند Universal Control روی دستگاه‌های مختلف استفاده کنید توصیه ما به شما تهیه یک شماره مجازی معتبر است. البته وب‌سایت‌هایی که به شکل آنلاین برخی شماره‌های تماس و پوشه‌های مسیج‌ را در دسترس کاربران قرار می‌دهند هم می‌تواند یک گزینه دیگر باشند، اما تضمینی در خصوص دریافت پیامک تأیید و فعال‌سازی اکانت با آن‌ها وجود ندارد، در عین حال احتمال مسدود شدن این شماره‌ها نیز بسیار بالاست.

در صورتی که اطلاعات وارد شده درست باشند، روی گزینه Continue کلیک کرده تا وارد مرحله بعدی شوید که وارد کردن کد تأیید است. اگر از شماره مجازی استفاده می‌کنید، پوشه مسیج‌ها را چک کنید و کد ارسال شده را وارد کنید.

پس از تأیید کد، به صفحه دیگری هدایت می‌شوید که از شما آدرس و اطلاعات حساب کارت اعتباری شما را می‌خواهد. در بخش Payment Method گزینه None را انتخاب کنید و آدرس و زیپ کد و اطلاعات دیگر را مانند آنچه وب‌سایت هویت‌ساز در اختیارتان قرار داده است، وارد کنید.

در نهایت با Save کردن اطلاعات، عملاً کار ساخت اپل آیدی به پایان رسیده است و شما می‌توانید با آدرس ایمیل خود (به عنوان اپل آیدی) و پسورد وارد کرده در مرحله اول، اکانت اپل را روی دستگاه‌های مختلف Sign In کنید.

تمام!!! شما موفق شدید اپل آیدی کشور آمریکا را به صورت تأیید شده بسازید.

چرا باید از اپل آیدی استفاده کنیم؟

شاید برای بسیاری از کاربران این سوال مطرح شود که چه نیازی به ساخت اکانت اپل وجود دارد. از آنجا که می‌توان تقریباً اکثر دستگاه‌های اپل را بدون نیاز به اپل آیدی راه‌اندازی کنیم، پس چرا باید زحمت ساخت این پروفایل کاربری را به خودمان بدهیم؟ پاسخ این پرسش موارد زیر هستند:

  • با داشتن اپل آیدی می‌توان محتوا‌هایی مانند مخاطبین، عکس‌ها، فایل‌ها، پیام‌ها، بکاپ و موارد دیگر در صورت فعال بودن سرویس‌های iCloud در میان دستگاه‌های مختلف اپل همگام‌سازی (Syncing) کرد.
  • با استفاده از اپپل آیدی می‌توان دستگاه‌های گم شده یا دزدیده شده را توسط برنامه Find My پیدا کرد.
  • با داشتن اپل آیدی می‌توانید از فروشگاه نرم‌افزاری اپل برنامه‌ها و بازی‌های گوناگون را خریداری کنید.
  • در صورتی که اپل آیدی داشته باشید می‌توانید محصولات دیگر اپل را از فروشگاه این کمپانی خریداری کنید.
  • با اپل آیدی می‌توانید از خدماتی مانند Apple Music، Apple Arcade و Apple TV+‎ استفاده کنید.
  • در صورتی که دستگاه شما مفقود یا دزدیده شود می‌توان با اپل آیدی دستگاه را قفل کرد تا کسی نتوان از اطلاعات موجود استفاده کند.

چرا بهتر است احراز هویت دو عاملی را در اپل آیدی فعال کنیم؟

اما سؤال مهم دیگری که برای اکثر کاربران ایرانی پیش آمده است، درباره لزوم راه‌اندازی احراز هویت دو عاملی است. تا چندی پیش اپل اجازه می‌داد تا کاربران بدون نیاز به شماره تماس اکانت خود را بسازند و در عمل آن‌ها را مجبور به فعال‌سازی احراز هویت دو عاملی نمی‌کرد، اما به دلیل سوء استفاده‌های متعدد از این اکانت اپل تصمیم گرفت تا این فرآیند را اجباری کند و در صورتی که آن را به هر طریقی دور بزنید، به شکل مدام آن را نمایش می‌دهد و حتی شما را به شکل دوره‌ای مجبور به تغییر رمز عبور خودتان می‌کند.

در عین حال برخی از قابلیت‌های خاصی و مهم اکوسیستم مانند یونیورسال کنترل (Universal Control) و سایدکار (Sidecar) تنها با فعال‌سازی دو عاملیت در دسترس خواهند بود. در عین حال با فعال‌ کردن این قابلیت دیگری نیازی به تغییر مداوم رمز عبور و مواجهه با مشکلات ریز و درشت دیگر نخواهد بود.

سخن پایانی

آیفون، مک بوک، آیپد و بسیاری از محصولات اپل ابزارهای فوق‌العاده‌ای هستند که با داشتن اکانت اپل آیدی می‌توان از اکثر امکانات آن‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده کرد. با آنکه اپل استفاده از Apple ID را روی دستگاه‌های خود اجباری نکرده است، اما شیوه کار به گونه‌ای است که برای استفاده انبوهی از امکانات باید ان اکانت را داشته باشید. با آنکه در حال حاضر فروشگاه‌های مختلفی این اکانت را با قیمت‌های گوناگون در اختیار کاربران قرار می‌دهند، اما کاربران می‌توانند به آسانی این اکانت را بسازند.

اگر با وجود توضیحات و مراحل قدم به قدم آموزش ساخت اپل آیدی رایگان باز هم تهیه این اکانت برایتان سخت است، اما در عین حال می‌خواهید از برنامه‌های مختلف و گوناگون اپل بدون استفاده از Apple ID استفاده کنید. می‌توانید اکثر این برنامه‌های جذاب و پولی استور را به رایگان از اپ استور بزرگ آی‌اپس دانلود و از آن‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.