۲ دیدگاه
آیفون باز, آیفون ها

چرا آیفون 12 نخریم؟

چرا آیفون 12 نخریم

کمپانی اپل در 23 اکتبر سال 2020 سری آیفون 12 را عرضه کرد. هنگامی که کاربران این گوشی را خریداری کردند پس از استفاده از آن، با باگ‌ها و مشکلاتی مثل عدم اتصال به وای فای، بلوتوث، داغ شدن گوشی و مواردی از این قبیل روبه‌رو شدند. ما در مقاله چرا آیفون 12 نخریم به ایرادات ابن سری می‌پردازیم و راه حل‌های کاربردی آن را ارائه می‌دهیم. پس اگر شما هم با iPhone 12 خود به مشکلاتی برخورد کردید و یا در کل می‌خواهید بدانید ایرادات آن چیست با ما تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.

عمر باتری

یکی از مسائلی که برای تمامی گوشی داران مهم به حساب می‌آید، عمر باتری است. در مورد آیفون 12 گزارش‌های متفاوتی وجود دارد و یک سری از کاربران می‌گویند که باتری این سری بسیار عالی است اما یوزرهای دیگر اعلام کرده‌اند که Battery سریع خالی می‌شود. به احتمال زیاد مشکل سخت افزاری باعث شده که افراد با سلامت باتریشان دست و پنجه نرم کنند و برای حل این مسئله بهترست کاربران به مراکز تعمیرات معتبر آیفون مراجعه نمایند و از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرند.

عمر باتری آیفون 12

شارژر آیفون 12

در این بخش باید بگوییم که کمپانی اپل سیاست جدیدی را برای سری آیفون 12 به بعد اجرا کرد و آن قرار ندادن شارژر در جعبه گوشی است و این گونه کاربران مجبور می‌شوند که شارژر را جداگانه خریداری کنند. همین اقدام باعث سود میلیون دلاری برای شرکت Apple شد.

قابل ذکر است که بسیاری از کاربران برای از قابلیت شارژر بی سیم بهره می‌برند و اگر شما در این زمینه با مشکلی مواجه شدید، حتما گوشی خود را یک بار خاموش روشن کنید و تا این مسئله برطرف شود.

این نکته را در ذهنتان داشته باشید که هنگامی که می‌خواهید گوشی خود را شارژ کنید، اگر داخل کیس آیفون کارت اعتباری دارید حتما آن را بردارید تا آسیبی به موبایل و کارتتان وارد نشود.

اتصال به وای فای

یکی دیگر از دلایل اینکه چرا آیفون 12 نخریم، عدم اتصال این گوشی به وای فای است. اگر می‌بینید که WiFi شما دائم در حال قطع و وصل شدن است و یا سرعت آن پایین به نظر می‌رسد، به شما پیشنهاد می‌دهیم که راه‌های زیر را انجام دهید:

ابتدا مودم خود را خاموش کرده و چند دقیقه صبر کنید، سپس آن را روشن کنید. حتما این مسئله را در نظر بگیرید که شاید مشکل از دستگاه مودمتان و یا سرویسی که از آن خدمات اینترنت را دریافت کرده‌اید، باشد.

اگر بررسی کردید و مشکلتان حل نشد، باید تنظیمات مربوط به اینترنت را ریست کنید. پس برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات – Settings شوید
  • روی General بزنید
  • بخش Transfer or Reset iPhone را انتخاب کنید
  • سپس روی ریست – Reset بزنید
  • قسمت Reset Network Settings را لمس کنید

اتصال به وای فای

قطعا با دو راهی که در بالا گفتیم مشکلتان در اتصال به وای فای حل خواهد شد.

اتصال Bluetooth

اتصال به بلوتوث یکی از چالش‌های کاربران آیفون 12 است و در مواقعی متوجه می‌شوید که به دستگاهی که قبلا وصل می‌شدید دیگر امکان کانکت شدن وجود ندارد و برای حل این مسئله مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد تنظیمات – Settings شوید
  • روی Bluetooth بزنید
  • حالا دستگاهی که به بلوتوث وصل نمی‌شود را لمس کنید
  • سپس روی آیکون “i” بزنید و Forget Device را انتخاب نمایید

پس از انجام مراحل بالا دوباره سعی کنید که به دستگاه موردنظرتان وصل شوید. اگر باز هم دیدید که اتصال به بلوتوث دارای امکان پذیر نیست باید تنظیمات شبکه‌ای را طبق مراحلی که در قسمت اتصال به وای فای توضیح دادیم، ریست کنید.

اتصال Bluetooth

صدا

اگر می‌بینید که اسپیکرهای آیفونتان مشکل دارد و صدای واضحی از آن نمی‌شنوید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. گوشی خود را خاموش روشن کنید
  2. جای سیم کارت را چک کنید و ببینید که آیا به خوبی جایگذاری شده است یا خیر
  3. در قسمت تنظیمات وارد بلوتوث شوید و آن را خاموش روشن کنید
  4. بخش اسپیکر را تمیز کنید و مطمئن شوید که گرد و خاک وارد آن نشده باشد

اگر این عیب با روش‌های بالا رفع نشد، به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتما به یکی از مراکز تعمیر مخصوص گوشی‌های اپل بروید و مشکل صدای آیفونتان را با متخصصان این حوزه در میان بگذارید.

No Service

عدم اتصال به اینترنت خط گوشی یکی از مسائلی است که از ایرادات آیفون 12 به حساب می‌آید. اگر شما با پیام No Service روبه‌رو شدید، از راه‌ زیر می‌توانید آن را رفع کنید:

مطمئن شوید که برق منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید قطع نشده باشد. اگر مشکل از برق نبود، به شما توصیه می‌کنیم که آیفونتان را ریست نمایید و ببینید که آیا این مسئله رفع شد یا خیر.

اگر باز هم این ایراد برطرف نشد، آیفون خود را به مدت 1 دقیقه روی حالت هواپیما قرار دهید و سپس آن را Off کنید تا آنتن خط خود را مشاهده کنید.

داغ شدن گوشی

یکی از مسائلی که کاربران آیفون آن را زیاد گزارش داده‌اند، داغ شدن iPhone 12 است. این اتفاق ممکن است به خاطر اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین باشد و دلیل دیگر آن می‌تواند مرتبط با GPS باشد.

داغ شدن گوشی آیفون

هنگامی که گوشی داغ کرد بهترست آن را خاموش روشن کنید و یا موبایل خود در حالت هواپیما – Airplane Mode قرار دهید.

در نهایت می‌توانیم بگوییم که این مسئله بیشتر مربوط به سخت افزار آیفون هست و حتما گوشی خود را به یک متخصص نشان دهید.

برای داشتن اطلاعات بیشتری در مورد داغ شدن آیفون می‌توانید به این مقاله از بلاگ اپس سر بزنید.

سخن آخر

در آخر می‌توان گفت که هر موبایلی دارای نکات منفی و مثبت است و قطعا کمپانی اپل با هر سری آیفونی که به بازار عرضه می‌کند، باگ‌ها و مشکلات سری قبلی را رفع می‌کند. در واقع بیشتر ایرادات آیفون‌ها مربوط به نرم افزاری است تا سخت افزاری و با منتشر کردن آپدیت‌های جدید برطرف می‌شود.

امیدواریم مقاله چرا آیفون 12 نخریم برای شما مفید بوده باشد. اگر سوال، نظرو یا پیشنهادی در این باره دارید حتما با ما و دیگر کاربران آی‎اپس در بخش دیدگاه در میان بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

۲ دیدگاه در “چرا آیفون 12 نخریم؟

  1. محمد گفت:

    موارد جالبی بهش اشاره شده بود ولی بعضیاش از جنس نرم افزاریه که ممکنه تو هر دیوایسی بوجود بیاد.
    تحلیل و بررسی روی آیفون ۱۳ هم دارید؟

    1. Arghavan Amiri گفت:

      سلام محمد عزیز،
      اگر علاقه‌مندین می‌تونین این مطلب رو: https://iapps.ir/blog/%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-13/ مطالعه کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.