بدون دیدگاه
ابزار کاربردی, اپلیکیشن های کاربردی

متاورس، زندگی در دنیای دیجیتال و هر چیزی که باید درباره آن بدانید!

متاورس چیست؟

متاورس به زبان ساده، یک دنیای جدید و جذاب دیجیتالی است که در آن می‌توانید مثل دنیای واقعی زندگی کنید. جهانی ساخته شده از ترکیب دنیای فیزیکی و مجازی همه می‌توانند به راحتی در آن فعالیت کنند. در فضای metaverse شما حتی می‌توانید کسب و کار خود را داشته باشید کسب درآمد کنید، کارهای روزمره خود را در آن انجام دهید و با دوستان و اطرافیان خود را ملاقات کنید. متاورس به نوعی تمامی محدودیت‌ها را از بین می‌برد و مفاهیم زندگی را برای همه به کلی تغییر می‌دهد. در ابتدا ممکن است از آشنایی با این دنیای جدید شوکه شوید و یا حتی بترسید، اما قطعا با شناخت بیشتر متوجه خواهید شد که این دنیای دیجیتالی چقدر می‌تواند به همه ما برای رشد و پیشرفت در آینده کمک کند. پس با ما در این مطلب از بلاگ اپس همراه باشید.

متاورس چیست و چرا باید درباره آن بدانیم؟

کلمه  metaverse درواقع از ترکیب دو کلمه‌ی متا (meta) به معنای “فراتر” و یونیورس (universe) به معنای “جهان” به وجود آمده است‌. درواقع این لغت به معنای یک جهان برتر است و می‌توان از آن فهمید که این فضا ویژگی‌هایی فراتر از دنیای فیزیکی ما را دارد. البته هر چقدر درباره‌ی آن توضیح دهیم باز هم درک آن کار سختی است و نمی‌توان با کلمات آن را به خوبی توصیف کرد. پس بهتر است در کنار خواندن این مطلب حتما به عکس‌های موجود دقت کنید.

متاورس چیست

دنیای metaverse  این امکان را به کاربران سراسر دنیا می‌دهد تا بتوانند کسب و کار خود را در متاورس راه بیندازند و درآمد خوبی از آن کسب کنید. ما امروز در عصر تکنولوژی قرار داریم و با سرعت زیادی در حال گسترش و پیشرفت است پس باید ما هم قدم به قدم همراه آن پیش برویم .در واقع در دنیای امروز لازم است که به روز باشیم و در عین حال کسب و کار خود را هم با در راستای اتفاقات جدید پیش ببریم. شما می‌توانید تمامی جلسات و فعالیت‌های خود را در متاورس داشته باشید و هر کاری که در روزمره و در دنیای واقعی انجام می‌دهید را در آنجا هم انجام دهید.

آیا متاورس در ایران هم در دسترس است؟

همانطور که اشاره کردیم این دنیای جدید یک شبکه مجازی است که در آن، افراد می‌توانند بدون محدودیت مکانی و زمانی، در یک فضایی که از ویژگی‌های فیزیکی و مجازی تشکیل شده با یکدیگر تعامل داشته باشند. این ارتباط می‌تواند در قالب کسب و کار، سرگرمی و یا حتی دورهمی دوستانه باشد. این دنیای جدید یک فرصت مناسب برای تمامی افراد است و ایرانیان نیز شامل آن هستند. در کشورمان ایران این فضای جدید تا حدودی شناخته شده و روز به روز در حال گسترش است. با این وجود این‌ها باز هم زمان لازم است تا متاورس در بین ایرانیان جا بیوفتد و فراگیر شود.

متاورس در ایران

مشخص است که امروزه هیچ چیز نمی‌تواند مانع پیشرفت تکنولوژی در دنیا شود به همین دلیل متاورس در ایران هم پیشرفت‌های بسیار زیادی خواهد داشت. جالب است بدانید که مسیر پیشرفت در متاورس، در کشور ما هم همواره شده و امروزه ایرانیان هم مشغول فعالیت در این فضا هستند. پیشرفت ارزهای دیجیتال در ایران باعث شد مردم دیدگاه  خیلی خوبی نسبت به متاورس پیدا کنند. بله ارزهای دیجیتال ارتباط مستقیمی با متاورس دارند و می‌توان پیش بینی کرد که باید شاهد اتفاقات بسیار خوبی از لحاظ مالی در آینده باشیم.

نحوه ورود به metaverse و کسب درآمد

متوجه شدیم که این دنیای دیجیتال فضایی برای کاربران فراهم می‌کند که افراد در آنجا می‌توانند بازی کنند، کسب درآمد کنند، زمین  بخرند و به بسیاری فعالیت‌های دیگر بپردازند. زیرا این دنیای جدید فضایی کاملا بدون محدودیت در اختیار شما قرار می‌دهد که به راحتی می‌توان در آن ارتباط برقرار کرد. شما برای اینکه بتوانید وارد متاورس شوید باید به برخی نکات توجه کنید و مراحلی را بگذرانید تا بتوانید به آن ورود پیدا کنید. در این بخش کاملا به شما توضیح می.دهیم که چگونه می‌توانید وارد متاورس شوید. مراحلی که گفته می‌شود باید حتما طبق اصول طی شود تا بتوانید با موفقیت وارد این فضا شوید.

مرحله اول انتخاب کردن پلتفرم متاورس

در ابتدا شما برای وارد شدن به متاورس باید یک پلتفرم مناسب انتخاب کنید. انتخاب پلتفرم سبب می‌شود تا بتوانید کارهایی مانند کسب درآمد، ساخت آواتار، تعامل برقرار کردن، خرید زمین و… را انجام دهید. پلتفرم‌های بسیار زیادی وجود دارد که محبوب‌ترین این پلتفرم‌ها می‌توان به سندباکس و دیسنترالایزد اشاره کرد.

مرحله دوم انتخاب کیف پول ارز دیجیتال

همانطور که می‌دانید در فضای metaverse، تمامی تراکنش‌ها و انتقال‌های مالی به صورت ارز دیجیتال است. شما به کمک آن می‌توانید برای خرید زمین و هرگونه موارد دیگری استفاده کنید. برای پرداخت مبلغ وسایلی که خریداری می‌کنید تنها می‌توانید از ارز دیجیتال استفاده کنید که برای انجام این کار هم نیاز به یک کیف پول خواهید داشت. کیف پول‌های دیجیتال در دو نوع نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد شده‌اند که می‌توانید از آن استفاده کنید.

متاورس و ارز دیجیتال

مرحله سوم متصل کردن کیف پول به بازار مجازی پلتفرم

در این مرحله شما باید کیف پول خود را به بازار مجازی پلتفرمی که انتخاب کردید متصل کنید. پس از باز کردن حساب کاربری، گزینه  metamaskرا انتخاب کنید که پس از آن برای شما پنجره‌ای باز می‌شود که باید بر روی گزینه next  کلیک کنید سپس با کلیک روی connect عملیات اتصال کیف پول را آغاز کنید. اکنون باید ایمیل و نام مستعار خود را وارد کنید و بر روی گزینه ادامه کلیک و در نهایت با زدن روی گزینه‌یsign  فرایند را تکمیل کنید. با انجام این مراحل و به اتمام رساندن آن، کیف پول شما متصل شده و برای ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال می‌توانید از آن استفاده کنید.

مرحله چهارم خرید ارز دیجیتالی

حالا کیف پول شما به بازار مجازی متصل شده و نوبت خرید ارز دیجیتالی است. برای این کار لازم است که به صرافی‌های معتبر مراجعه کنید و در ایران با ایجاد حساب کاربری و طی کردن مراحل آن می‌توانید حساب خود را به صورت ریالی شارژ کنید و ارز مورد نظر خود را بخرید. با خرید ارز مورد نظر حالا نوبت انتقال آن به کیف پول است تا بتوانید از این ارز در متاورس استفاده کنید.

مرحله پنجم ساخت آواتار

در متاورس شما باید یک آواتار داشته باشید تا بتوانید با کاربران دیگر تعامل برقرار کنید. آواتار یک نسخه مجازی از شماست که در پروفایلتان نمایش داده می‌شود. یکی از راه‌های ساختن آواتار مراجعه به سایت spatial است. شما عکس با کیفیتی از خود آپلود می‌کنید سپس، سایت آواتار با کیفیت شما را ایجاد می‌کند. در نهایت هوش مصنوعی سایت، آواتار را به شکل سه بعدی درآورده و نسخه‌ای مجازی از شما ایجاد می‌کند.

متاورس مسیر پیشرفت آینده‌ی جهان!

دنیای امروز کاملا متفاوت‌تر از سال‌های پیش است و پیشرفت تکنولوژی تغییرات بسیار زیادی در زندگی ما ایجاد کرده. امروز هم با وجود متاورس، زندگی بسیاری از افراد تحت تاثیر قرار گرفته و با ایجاد یک فضایی با ترکیب فیزیک و مجازی، تجربیات جدیدی را به وجود آورده است در نتیجه ضروری است که ما نیز خود را هم جهت این تغییرات قرار دهیم تا شاهد پیشرفت‌های زیادی در زندگی خودمان باشیم.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.