بدون دیدگاه
رویدادهای اپل

در رویداد California streaming اپل، چه محصولاتی معرفی شدند؟

رورویداد California Streaming

طبق روال همیشگی، اپل در ماه سپتامبر مراسمی برای معرفی محصولات خود برگزار کرد. در رویداد California streaming اصلی‌ترین محصولی که معرفی شد و کاربران را هیجان زده کرد، آیفون جدید (آیفون 13) بود. اگر دوست دارید درباره محصولات معرفی شده و ویژگی‌های آن‌ها که در این ایونت گفته شد بیشتر بدانید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آیفون 13 نسل جدید گوشی‌های اپل

همان طور که در رویداد California streaming دیده شد، آیفون 13 نسبت به سری قبل خود تغییرات زیادی کرده است، اما یکی از اتفاقات قابل توجه آن که در این مراسم هم به آن اشاره شد، کوچکتر شدن ناچ بالای سری جدید آیفون است که در همه مدل‌های آن تغییر کرده و فضای کمتری از صفحه را می‌گیرد. اما اتفاق جذاب دیگر در این سری از آیفون‌ها افزایش قدرت و کیفیت دوربین، باتری و CPU است که در ادامه بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم.

رونمایی از تراشه A15 Bionic در رویداد California streaming اپل

یکی از نکات بسیار مهم درباره آیفون‌های جدید، بدون شک چیپست A15 Bionic است که قدرت پردازش دستگاه را بالاتر برده، البته GPU در مدل پرو عملکرد قوی‌تری دارد. پس اگر این نکته برایتان اهمیت بالایی دارد، هنگام خرید باید آن را در نظر بگیرید. یکی دیگر از تغییراتی که انتظار می‌رفت که در این سری از آیفون‌ها شاهد آن باشیم، نمایشگر 120 هرتزی است که باعث بالا رفتن سرعت نمایش و تاچ می‌شود و جذابیت استفاده از آن را دوچندان می‌کند.

آیفون 13 در رویداد California streaming اپل

به جرات می‌توان گفت که در آیفون 13 شاهد پیشرفته‌ترین سیستم حرفه‌ای دوربین‌ها را خواهیم بود و در کنار آن صفحه نمایش Super Retina XDR با ProMotion یک اتفاق فوق‌العاده هیجان انگیز را رقم خواهد زد. اما همه ماجرا این نیست و اپل توانسته باتری‌های خود را ارتقا دهد تا هنگام پردازش برنامه‌ها انرژی کمتری مصرف شود و در نتیجه زمان شارژدهی در طول روز بیشتر باشد. اگر بخواهیم آن را با سری قبلی خود مقایسه کنیم می‌توان گفت که ظرفیت نگه داری شارژ آن یک ساعت و نیم بیشتر از سری قبل خودش است. با چیپست جدید A15 هم که سریع‌ترین تراشه در گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید، قطعا دستگاه پرفورمنس بهتری خواهد داشت و از آن لذت خواهید برد.

پیشرفت شگفت انگیز دوربین‌ها

دوربین واید و اولترا واید آیفون 13 با پیشرفت و ارتقایی که داشته‌اند، می‌توانند عکس‌های خیره کننده‌ای را ثبت کنند و شما را به وجد بیاورند. قطعا دوربین‌ها یکی از مهم‌ترین و شگفت انگیزترین تغییری است که در این سری از آیفون‌ها به چشم می‌خورد. عکاسی ماکرو در دوربین اولترا واید 2.2 برابر و عکاسی محاسباتی Photographic Styles ویژگی‌هایی است که به این گوشی‌ها اضافه شده، البته در قسمت فیلمبرداری هم با انتخاب گزینه Cinematic می‌توانید ویدیوهای فوق‌العاده‌ای بگیرید.

یک ترابایت حافظه داخلی!

در رویداد California streaming گفته شد که حافظه داخلی این آیفون‌ها به یک ترابایت هم می‌رسد، البته مثل همیشه شما می‌توانید با حجم حافظه متفاوت آن‌ها را خریداری کنید و هر چقدر هم حافظه داخلی آن بیشتر باشد، طبیعتا قیمت آن هم افزایش پیدا خواهد کرد.

رنگ‌های متنوع و هیجان انگیز

بعد از عرضه آی مک‌ها که با رنگ‌های متنوع و جذابی وارد بازار شدند، از اپل انتظار می‌رفت که در محصولات دیگر خود باز هم از این رنگ‌ها استفاده کند. همین اتفاق هم افتاد و در رویداد California streaming اعلام شد که آیفون 13 را می‌توانید در رنگبندی‌های جذاب و متنوع تهیه کنید.

آیپد پرو جدید در رویداد California streaming اپل

در رویداد California streaming اولین محصولی که معرفی شد، آیپد پرو بود. در این دستگاه به جای استفاده از چیپست A12، سری A13 به کار رفته که تا 20 درصد پرفورمنس آن را افزایش داده است. در آپید پرو هنگام استفاده از دوربین متوجه ارتقا قابلیت Autofocus خواهید شد که باعث می‌شود بتوانید تصاویر با کیفیت‌تری را در نور کم ثبت کنید.

آیپد در رویداد California streaming اپل

یکی از ویژگی‌های قابل توجه این محصول که در رویداد California streaming هم تاکید زیادی روی آن شد، True Tone می‌باشد. این قابلیت، دمای نور و رنگ را در عکس‌ها تنظیم می‌کند و جلوه‌ی جذاب و در عین حال طبیعی را به وجود می‌آورد.

آیپد مینی

طراحی بدنه این محصول مشابه با آیفون‌هاست و دارای گوشه‌های گرد و قاب تخت و صاف هستند و روی هم رفته دیزاین کلاسیک و جذابی دارند و شما می‌توانید آیپد مینی را در رنگ‌های خاکستری، رزگلد، صورتی کمرنگ و بنفش یاسی تهیه کنید، رنگ‌های جذابی که در کمتر محصولات هوشمندی به چشم می‌خورند.

همانطور که در رویداد California streaming گفته شد، iPad mini 2021 دارای یک صفحه نمایش 8.3 اینچی Liquid Retina است و درست بالای صفحه هم می‌توانید سنسور تشخیص اثر انگشت را ببینید. اپل ادعا می‌کند که در آیپد مینی CPU تا 40% و GPU تا 80% ارتقا پیدا کرده که عدد قابل توجهی است و می‌تواند تغییر بزرگی را در کارکرد دستگاه ایجاد کند و تجربه کاربری چند برابر بهتری را برایتان به وجود بیاورد.

پشتیبانی از USB C

یکی از اتفاقاتی که اصلا از اپل انتظار نمی‌رفت، استفاده از درگاه USB C است. در این محصول برخلاف عادت همیشگی اپل، پورت لایتنینگ به کار نرفته و شما می‌توانید از کابل یو اس بی تایپ سی برای شارژ کردن آن استفاده کنید. این نکته بسیار مثبتی است، چراکه امروزه در بازار اغلب محصولات هوشمند با استفاده از USB C به برق متصل می‎‌شوند، به همین دلیل است که نسبت به لایتنیگ، بین کاربران محبوب‌تر است.

دیگر ویژگی‌های آیپد مینی:

دوربین اصلی 12 مگاپیکسل + پیکسل فوکوس
دیافراگم 1.8
پشتیبانی از 5G دارد
فلش True tone دارد
قابلیت HDR دارد
کیفیت فیلمبرداری 4k
دوربین سلفی 12 مگاپیکسل اولترا واید
اسپیکر Stereo و Landscape
پشتیبانی از قلم اپل قلم نسل دوم
قیمت 499 دلار

 

معرفی اپل واچ سری 7 در رویداد California streaming اپل

در سری جدید اپل واچ‌ها اولین و قابل توجه‌ترین تغییر، در صفحه نمایش آن است که تقریبا با حذف لبه‌های سیاه اطراف آن، صفحه 20 درصد بزرگتر شده. همانطور که در رویداد California streaming اعلام شد، این محصول با لبه‌های گرد و صاف خود تغییر زیادی را نسبت به سری‌های قبل خود رقم زده. Apple watch 7، زمانی که مچ دستتان به حالت عادی و رو به پایین است، تا 70 درصد روشن‌تر از سری 6 عمل می‌کند.

نوشتن تکست با فناوری Machin learning

 یکی از تغییرات در این سری از اپل واچ‌ها، شیوه جدید برای نوشتن و تایپ کردن است. شما در صفحه خود می‌توانید یک کیبود کامل را مشاهده کنید و برای نوشتن هم روی حروف بزنید و یا حتی دست خود را از روی صفحه برندارید و سریع انگشتتان را روی حروف موردنظر بکشید. برای اینکه در این روند اشتباهی پیش نیاید، اپل از فناوری Machine learning استفاده کرده است تا بتواند در مواقع مورد نیاز لغات را حدس بزند. اپل ادعا می‌کند که در این سری از ساعت‌های هوشمند خود، بهترین محافظ ضد خش و ضد گرد و غبار را قرار داده که می‌تواند از صفحه نمایش شما محافظت کند.

باتری

اپل واچ 7 نسبت به سری 6 تا 33% سریع‌تر شارژ می‌شود و می‌تواند تا 18 ساعت شارژدهی داشته باشد، مطمئنا این نکته‌ی قابل توجه و جذابی برای کاربران است. با ارتقای کیفیت باتری که در این ورژن اتفاق افتاده شما تنها به 45 دقیقه برای فول شارژ شدن نیاز دارید.

باز هم در اپل واچ سری 7 شما شاهد رنگ‌بندی‌های جذابی هستید که با دیدن آن‌ها به وجد می‌آیید. مطمئنا امسال می‌توانید بالاخره آن رنگی که همیشه آرزویش را داشتید را در اپل واچ‎‌ها ببینید و آن را تهیه کنید.

روی هم رفته این‌ها محصولاتی بودند که در رویداد California streaming به کاربران سراسر دنیا معرفی شد و در این مطلب هم با استناد بر چیزهایی که در این مراسم اعلام شد، ما سعی کردیم شما را با این محصولات آشنا کنیم. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده و به خوبی معرف محصولات جدید اپل بوده باشد.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.