بدون دیدگاه
آموزش, آیفون باز, رفع مشکل

چند روش حل مشکل no sim آیفون

مشکل no sim آیفون

آیفون یک برند پرطرفدار  با توانایی های زیادی است اما قطعا باگ هایی هم دارد، یکی از این مشکل‌ها پیام هایی مانند no Sim vail  و یا no Sim card installed است که عدم وجود سیم کارت در گوشی را نشان می‌دهد. البته این موضوع ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد که اغلب مواقع قابل حل است. اما ما برای شما آموزش چند ترفند کاربردی را برای حل مشکل No Sim آیفون فراهم کرده ایم، تا با خواندن آن به شما کمک کنیم که بتوانید این مشکل را برطرف کنید.

آیا سیم کارت شما فعال است؟

قبل از هر کاری از فعال بودن سیم کارت مطمئن شوید. اگر مدتی از یک سیم کارت استفاده نکرده‌اید یا از فعال بودن آن اطمینان ندارید بهتر است سیم کارت خود را چک کنید و از فعال بودن آن مطمئن شوید، برای انجام این کار بهتر است سیم خود را در یک دستگاه دیگر بگذارید و با آن تماس برقرار کنید تا ببینید آیا این شماره تلفن کار می‌کند یا نه. با این کار ممکن است حتی لازم نباشد دنبال حل مشکل no sim آیفون بگردید، چراکه قطعا دستگاه شما مسئله‌ای برای حل کردن ندارد.

حل مشکل no sim در ایفون

دستگاه خود را یک بار خاموش و روشن کنید

راه حل بعدی برای حل مشکل no Sim آیفون راه اندازی مجدد دستگاه است برای ریستارت گوشی باید دکمه پاور را به همراه یکی از دکمه‌های volume یا صدا، چند ثانیه نگه دارید و سپس روی Slide to power off بزنید تا دستگاه خاموش شود. حالا بعد از اینکه گوشی یه طور کامل خاموش شد، مجددا این کار را تکرار کنید تا روشن شود. بعد از انجام این کار ممکن است مشکل no sim آیفون برطرف شده باشد.

ریستارت آیفون

ترفند استفاده از حالت پرواز (Airplane)

روش ساده ی دیگر برای حل مشکل No simآیفون استفاده از حالت پرواز است. به مدت 30 ثانیه این حالت را فعال کنید و مجددا Airplane Mode را خاموش کنید. وقتی یک بار  Airplane Mode را فعال و غیرفعال می کنید، در حقیقت یک بار تمام سیگنال‌های شبکه‌های ارتباطی را قطع می‌کنید و مجددا آن‌ها را به سمت دستگاه خود هدایت می کنید.

فعال کردن Airplane mode

برای روشن و خاموش کردن حالت پرواز طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید
  2. Control Centerرا باز کنید
  3. روی آیکون Airplane mode بزنید
  4. و آن را فعال کنید
  5. حالا بعد از چند دقیقه آن را غیرفعال کنید

از به‌روز بودن آیفون خود مطمئن شوید

برای حل مشکل no Sim آیفون update کردن می‌تواند کارآمد باشد. شما باید بررسی کنید که آیا آپدیت جدیدی برای سیستم عامل iOS وجود دارد یا خیر.معمولا بعد از هر بروزرسانی یک سری از باگ‌ها رفع می شوند و دستگاه شما بهینه‌تر خواهد شد. نکته‌ای که باید برای انجام این کار در نظر داشته باشید، این است که حتما قبل از انجام این کار باید به شبکه Wi-Fi متصل شوید و به اندازه کافی شارژ داشته باشید. حالا آیفون خود را آپدیت کنید تا شاید بتوانید مشکل No sim آیفون را برطرف کنید.

آپدیت آیفون

برای update کافی است. مراحل پایین را انجام دهید:

  1. وارد تنظیمات شوید
  2. به بخش General بروید
  3. وارد قسمت Software Update شوید

اگر دوست دارید آموزش دقیق‌تری را برای آپدیت بخوانید، مقالات زیر می‌تواند به شما کمک کند تا قدم به قدم بتوانید این کار را انجام دهید:

روش‌های دیگر حل مشکل no sim آیفون

آخرین کاری که می‌توانید برای برطرف کردن آن انجام دهید و از سلامت گوشی خود مطمئن شوید، جابجایی سیم کارت است. پس یک بار سیم کارت را از گوشی خارج کنید و مجددا آن را در دستگاه قرار دهید. با این کار مطمئن می‌شوید که مشکل no sim آیفون دقیقا از کجاست. بعد از این کار به شما پیشنهاد می‌دهیم تا یک خط دیگر را هم در آیفون خود قرار دهید و بررسی کنید که آیا این ارور را با سیم کارت‌های دیگر هم به شما نمایش می‌دهد یا خیر.

اگر باز هم بعد مشکل شما رفع نشد، به احتمال زیاد محل قرارگیری سیم در گوشی شما ایراد پیدا کرده‌است. در چنین شرایطی مشکل شما سخت افزاری است و باید به تعمیرگاه‌های معتبر موبایل مراجعه کنید تا آیفونتان را تعمیر کنند مشکل no sim آیفون را برایتان برطرف کنند. در آخر هم امیدواریم که با انجام روش‌های بالا بتوانید این چالش را برطرف کنید و نیازی به مراجعه حضوری برای تعمیر دستگاه خود نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.