1 دیدگاه
آیفون باز, چگونه ها

3 روش جذاب جستجوی عکس در آیفون بر اساس متن!

جستجوی عکس در آیفون بر اساس متن

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بخواهید بعد از مدتی از بین عکس‌هایی که گرفته‌اید به دنبال تصویر یک صفحه مدرک، کتاب و یا نوشته‌ای بگردید، اما برای این کار شما قطعا باید در گالری خود به جستجو بپردازیید و دانه به دانه عکس‌ها را بررسی کنید تا بتوانید تصویر مورد نظر را پیدا کنید، اما ما در این مطلب به شما روشی را برای جستجوی عکس در آیفون بر اساس متن آموزش خواهیم داد که می‌تواند بسیار به شما کمک کند. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

استفاده از قسمت جستجوی گالری

یکی از روش‌های جستجوی عکس در آیفون بر اساس متن استفاده از قسمت سرچ گالری اصلی است. با استفاده از این شیوه شما می‌توانید کلمه مورد نظرتان را در نوار جستجو بنویسید. برای مثال شما با تایپ کلمه‌ی Cake مشاهده خواهید کرد که تمام تصاویری که در آن کیک وجود دارد نمایش داده خواهد شد. برای انجام این کار هم کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

جستجوی عکس با متن

  1. وارد برنامه photo شوید
  2. در پایین صفحه روی آیکون search بزنید
  3. حالا کلمه‌ی موردنظرتان را تایپ کنید

روش دیگر پیدا کردن عکس در آیفون بر اساس متن

یکی دیگر از راه‌هایی که برای انجام این کار وجود دارد و شاید سریع‌تر و در دسترس‌تر از روش بالا باشد، استفاده از بخش جستجوی اپلیکیشن‌هاست. برای این کار باید به هوم اسکرین بروید و انگشت خود را از سمت راست به چپ بکشید و در قسمت سرچ کلمه مورد نظر را تایپ کنید. قبل از نوشتن می‌توانید اسم برنامه، یعنی photo را بنویسید تا به شما تنها عکس‌های گالری را نمایش دهد. البته اگر این کار را هم نکنید، کاملا بخش عکس‌ها قابل مشاهده است و به هیچ عنوان سردرگم نخواهید شد. بعد از انجام این کار به راحتی عکس‌های موردنظر را پیدا می‌کنید.

پیدا کردن عکس با متن

  1. وارد هوم اسکرین شوید
  2. انگشت خود را روی صفحه از سمت راست به چپ بکشید
  3. حالا در نوار جستجو کلمه مورد نظر را تایپ کنید
  4. سپس عکس‌های مرتبط با آن به شما نمایش داده می‌شود

آیا می‌توانیم متن نوشته شده در عکس‌ها را هم جستجو کنیم؟

شاید حالا از خود بپرسید که آیا امکان پذیر است متنی که در عکس‌ها نوشته شده را پیدا کنید؟ بله خوشبختانه بعد از عرضه iOS 15 با قابلیت livetext در آیفون‌ها این امکان برای کاربران به وجود آمده است و شما می‌توانید به راحتی و در سریع‌ترین زمان از بین داکیومنت‌هایی که به صورت عکس در گوشی ذخیره کرده‌اید، متن مورد نظرتان را جستجو و پیدا کنید. برای انجام این کار باید ابتدا مراحلی که در روش بالا گفته شد را طی کنید و روی گزینه‌ی show more بزنید. حالا مشاهده خواهید کرد که به شما دو بخش مجزا نمایش داده می‌شود که در بخش اول یعنی، Text found in photos به شما تصاویری نمایش داده می‌شود که کلمه‌ی مورد نظرشما در آن نوشته شده است.

جستجوی متن در عکس

مراحل انجام این کار به طور خلاصه:

  1. وارد هوم اسکرین شوید
  2. انگشت خود را روی صفحه از سمت راست به چپ بکشید
  3. در نوار جستجو کلمه مورد نظر را تایپ کنید
  4. در صفحه پیش رو گزینه‌ی Show more را انتخاب کنید
  5. در قسمت Text Found in photos، تصاویر نمایش داده می‌شوند

در این مطلب با سه روش به شما نحوه‌ی جستجوی عکس در آیفون بر اساس متن همراهتان بودیم. البته شما کاربران گرامی باید این را در نظر داشته باشید که هدفتان از این جستجو پیدا کردن نوشته در عکس‎ها است و یا می‌خواهید تصاویر مرتبط با کلمه‌ی مورد نظر را پیدا کنید؟! که البته برای هدف شما هر کدام از این‌ها هم باشد در بالا راه حل مناسبتان را پیدا خواهید کرد. در آخر هم اگر سوالی در این باره دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

مطالب پیشنهادی دیگر:

۱ دیدگاه در “3 روش جذاب جستجوی عکس در آیفون بر اساس متن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.