بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

بهترین اپلیکیشن های دیکشنری در آیفون

برای همه ما بارها پیش آمده است که عبارت خارجی را روی یک کالا یا برگه‌ای دیده‌ایم اما به دلیل آنکه تسلطی به آن زبان نداشتیم، نتوانستیم معنی و مفهوم جمله یا آن کلمه را به درستی متوجه شویم. اکنون تصور کنید که قرار است وارد یک کشور خارجی شوید و زبان بوم آنجا را بلد نیستید، تنها راه استفاده از زبان بدن و به اصطلاح ایما و اشاره کردن است. با آنکه همه ما به خوبی می‌دانیم یاد گرفتن یک زبان جدید کار چندان ساده‌ای نیست و نمی‌توان همه زبان‌های دنیا را فراگرفت پس تنها راه چاره استفاده از ابزارهایی مانند دیکشنری است تا بتواند ما را در شرایطی خاص کمک کند.

اگر به خاطر داشته باشید در گذشته دیکشنری‌ها به شکل کتاب‌هایی بزرگ و سنگین بودند که پیدا کردن یک کلمه در آن با دشواری فراوانی همراه بود. به طور کلی یافتن کلمات در دیکشنری نیاز به مهارت و قلق خاصی داشت، در صورتی که آن را نمی‌دانستید باید چندین دقیقه وقت خود را صرف پیدا کردن کلمه مورد نظر می‌کردید. در این میان بحث تخصصی بودن کلمات نیز مطرح بود، بدین معنا که کلمات تخصصی در همه دیکشنری‌های قابل پیدا کردن نبود و اگر به دنبال واژه‌ای خاص مثلاً در خصوص موضوعات پزشکی بودید باید انوبهی از کتاب‌ها و دیکشنری‌های مختلف را جست‌وجو می‌کردید تا آن را می‌یافتید.

اما با پیشرفت فناوری و پیدا گوشی‌های موبایل و ساخت اپلیکیشن‌های گوناگون، پیدا کردن معنی یک کلمه خارجی ساده‌تر از گذشته شده است و شما تنها با تایپ کلمه مورد نظر می‌توانید به تعداد زیادی از معانی مختلف آن دست پیدا کنید. از آنجا که دیکشنری و پیدا کردن کلمات و تلفظ صحیحی آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ما نیز در این مقاله از آی‌‌اپس تصمیم گرفتیم تا شما را با چند دیکشنری کاربردی که می‌توانید روی گوشی‌ آیفون خود نصب کنید، آشنا کنیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

معرفی بهترین اپلیکیشن های دیکشنری در آیفون

از ابتدای معرفی گوشی آیفون تا به امروز اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایگوناگونی برای ترجمه کلمات گوناگون ساخته شده‌اند که برخیاز آن‌ها به معنا واقعی کاربردی و کار راه‌انداز هستند. در این بخش با ۴ مورد از دیکشنری‌هایی که می‌توانید روی گوشی آیفون خود نصب کنید و معنای درست کلمات سخت و پیچیده را از میان آن‌ها پیدا کنید، معرفی می‌کنیم.

دیکشنری Worldictionary

اگر به دنبال آن هستید که نوشته روی یک کالا یا متنی را ترجمه کنید و متوجه شوید که معنا و مفهوم آن چیست، Worldictionary یکی از بهترین گزینه‌هاست. شما می‌توانید بدون آنکه کلمه یا عبارات مورد نظر خود را تایپ کنید تنها با استفاده از این اپلیکیشن به جواب مورد نظر خود برسید. این برنامه با فعال کردن دوربین گوشی می‌تواند جملات و کلمات خارجی را تشخیص داده و معادل آن‌ها را به زبان بومی مورد نظرتان نشان دهد.

این برنامه حتی قادر است تصاویر از پیش گرفته شده را مورد ارزیابی قرار دهد و کلمات موجود در آن را برای شما ترجمه کند. البته مانند اکثر دیکشنری‌ها، شما می‌توانید کلمات و عبارت مورد نظر خود را در اپلیکیشن Worldictionary تایپ کند تا برنامه ترجمه روان و سلیس آن را به شما نمایش دهد. علاوه بر این این دیکشنری کاربردی می‌تواند در تلفظ درست کلمات به شما کمک کند.

دانلود دیکشنری worlddictionary برای آیفون

دیکشنری لانگ من (Longman)

یکی از دیکشنری‌های جذاب و البته قدیمی لانگ من است که به لطف برنامه‌نویسان نسخه موبایلی آن برای گوشی‌های آیفون و اندروید عرضه شده است. اگر به دنبال یک منبع حرفه‌ای برای گسترش دایره لغات خود و پیدا کردن معنای صحیح کلمات و عبارت انگلیسی هستید، این اپلیکیشن دقیقا همان چیزی است که به دنبالش بودید. دانلود دیکشنری لانگ من یکی از کامل‌ترین و بهترین برنامه در زمینه معنی کلمات است که شما می‌توانید علاوه بر یافتن مفهوم عبارت مورد نظر کلمات مترادف و متضاد آن را هم پیدا کنید.

نکته مهم در خصوص این دیکشنری امکان شنیدن ۲ مدل تلفظ بریتیش و آمریکن است. در عین حال شما می‌توانید با مثال‌های گوناگون و مرتبط با کلمه دلخواه آشنا شوید. در ضمن این دیکشنری به نیاز‌های شما در خصوص نکات دستوری و گرامی پاسخ می‌دهد. اگر شما بخواهید این دیکشنری کامل را دانلود کنید باید حدود ۳۰ دلاری برای آن بپردازید، اما با استفاده از استور آی‌اپس می‌توانید این دیکشنری قدرتمند و کاربردی را به رایگان دانلود کنید.

دانلود دیکشنری لانگمن برای آیفون

 

دیکشنری دانا

اگر به دنبال یک دیکشنری انگلیسی به فارسی و بالعکس هستید و می‌خواهید ترجمه کلمات را به این دو زبان فرا بگیرید، دانلود دیکشنری دانا برنامه‌ای است که باید آن را روی گوشی آیفون خود نصب کنید. این برنامه با داشتن دایره لغاتی نزدیک به ۶۰۰ هزار لغت گوناگون و ارائه کلمات مترادف و متضاد یکی از بهترین دیکشنری‌های موجود برای آیفون و آیپد است. این برنامه بر خلاف بسیاری از دیکشنری‌ها که نیاز به اتصال دائم به اینترنت دارند، می‌تواند به صورت کاملاً آفلاین کلمات را ترجمه کند.

یکی از ویژگی‌های جذاب این برنامه امکان اصلاح هوشمند کلمات است، بدین معنا که در صورت وارد کردن یک کلمه به شکل لغت برنامه نزدیک‌ترین کلمه مشابه را به شما نمایش می‌دهد و می‌توانید آن را جایگزین کلمه اشتباه کنید. علاوه بر این دیکشنری دانا می‌تواند متن‌ها مختلف را هم ترجمه کند. امکان افزودن یادداشت به متون، امکان تلفظ به لهجه‌های گوناگون و نمایش فونوتیک کلمات و بسیاری دیگر از جمله امکانات این دیکشنری کاربردی هستند.

دانلود دیکشنری دانا برای آیفون

دیکشنری دورلند

دانلود دیکشنری برای آیفون

احتمالاً برای شما پیش آمده است که به دنبال معنی یک واژه تخصصی در حوزه پزشکی بوده‌اید، اما نتوانستید به مفهوم درست آن دست پیدا کنید، اما نگران نباشید با اپلیکیشن تخصصی دورلند دیگر نیاز به سرچ در اینترنت و جست‌وجو در دیکشنری‌های مختلف ندارید. تنها کافیست این برنامه را دانلود و نصب کنید تا به طیف گسترده‌ای از واژگان تخصصی در زمینه پزشکی دسترسی پیدا کنید. این برنامه علاوه بر ترجمه لغات خاص، می‌تواند مخفف‌ها و منابع مختلفی را که برای یک اصطلاح ارائه شده است، به شما نمایش بدهد.

اگر یک دانشجوی پزشکی هستید یا در حال ترجمه یا نوشتن مقاله‌ای در این زمینه هستید، اپلیکیشن دیکشنری دورلند می‌تواند کار شما را تا حد بسیار زیادی آسان کند.

سخن پایانی

علاوه بر دیکشنری‌های که در این مقاله معرفی کردیم، انبوهی از برنامه‌های گوناگون وجود دارند که شما می‌توانید آن‌ها را از استور بزرگ آی‌اپس به رایگان دانلود کنید. نکته مهم در خصوص انتخاب این برنامه‌های مواردی مانند دسترسی آفلاین یا آنلاین، تخصصی بودن، ماکان ترجمه به فارسی و بالعکس و ارائه لهجه‌های گوناگون است که باید پیش از دانلود به آن‌ها توجه داشته باشید.

شما تا به حال از چه دیکشنری استفاده کرده‌اید و چه تجربه‌ای در خصوص این برنامه‌های کاربردی دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.