1 دیدگاه
آموزش, آیفون باز, چگونه ها

آموزش نحوه اسکن عکس با گوشی ایفون

نحوه اسکن عکس با گوشی ايفون

قبل از عرضه آی او اس 15 کاربران آیفون برای اسکن کردن محتوای مورد نظرشان باید برنامه مخصوص Scan را نصب می‌کردند که بسیاری از آن‌ها پولی بود. کمپانی اپل با انتشار iOS 15 امکان اسکن با iPhone را اضافه کرد که باعث شد کاربران را از برنامه‌های پولی مخصوص این قابلیت نجات دهد. اگر شما هم می‌خواهید نحوه اسکن عکس با گوشی ایفون را یاد بگیرید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نحوه اسکن عکس با گوشی

اسکن کردن بارکد با ایفون کاری ندارد و شما می‌توانید در عرض چند ثانیه این کار را انجام دهید. اما در ابتدا باید این قابلیت را به بخش Control Center اضافه کنید.

اضافه کردن قابلیت اسکن به آیفون

مراحل اضافه کردن نوتز به صورت زیر است:

  • وارد تنظیمات – Settings شوید
  • روی Control Center بزنید
  • سپس در قسمت More Controls، Notes را انتخاب کنید

کنترل سنتر و قابلیت notes

حالا اگر وارد کنترل سنتر خود شوید، می‌توانید مشاهده کنید که این قابلیت اضافه شده است.

نحوه اسکن عکس با گوشی ایفون و قابلیت Notes

نحوه اسکن عکس با گوشی ایفون با آپشن Notes، به این صورت است که باید کنترل سنتر خود را باز کنید. اگر iPhone X به بعد دارید انگشت خود را در بالای صفحه سمت راست به پایین بکشید و اگر سری موبایل شما 8 به قبل است باید انگشت خود را از سمت پایین اسکرین به بالا بکشید تا Control Center را مشاهده کنید.

حالا انگشت خود را روی آیکون Notes نگه دارید تا گزینه‌هایی را به شما نشان دهد. سپس روی Scan Document بزنید تا صفحه‌ای برای شما باز کند که باید محتوای مورد نظرتان را جلوی دوربین قرار دهید تا آن را اسکن کند و پس از آن به برنامه نوت انتقال دهد.

مراحل به صورت خلاصه:

  • کنترل سنتر – Control Center را باز کنید
  • انگشت خود را روی Notes یک ثانیه نگه دارید
  • سپس گزینه Scan Document را انتخاب کنید

پس از اینکه داکیومنت شما در اپلیکیشن نوت ذخیره شد، می‌توانید آن را از طریق هر برنامه‌ای که مدنظرتان است با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

راه دیگر از طریق خود برنامه Notes است که در این روش باید یک برگه جدیدی را باز کنید سپس روی آیکون دوربین بزنید و گزینه Scan Documents را انتخاب نمایید و حالا می‌توانید به اسکن کردن محتوای خود بپردازید.

اسکن کردن داکیومنت با اپ notes

سخن آخر

در آخر باید گفت این قابلیت امکان بهبود دارد و می‌تواند بسیار بهتر باشد. اگر شما می‌خواهید یک داکیومنت را به سادگی اسکن کنید، این آپشن را بهتان پیشنهاد می‌دهیم، اما اگر می‌خواهید ادیت‌های خاصی رو تصویر انجام دهید و امکانات دیگری داشته باشد می‌توانید 4 تا از برنامه‌های مخصوص این کار را از اپ استور آی‌اپس نصب داشته باشید:

  1. Scanner Pro
  2. ScannerLens+
  3. Halo Scanner-PDF Document Scan
  4. ScannerHD Pro – PDF Scan

امیدواریم در این مقاله به خوبی نحوه اسکن عکس با گوشی ایفون را توضیح داده باشیم. اگر سوال، نظر و یا پیشنهادی دارید، حتما آن را در قسمت دیدگاه با ما و دیگر کاربران آی‌اپسی در میان بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

۱ دیدگاه در “آموزش نحوه اسکن عکس با گوشی ایفون

  1. mohammad گفت:

    خیلی استفاده میکنم از اسکنش
    خیلی خوب هم تشخیص میده و کیفیت خروجیش هم بالاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.