بدون دیدگاه
اپلیکیشن های کاربردی, اخبار و رویدادها, منابع و آموزشی

معرفی ۴ اپلیکیشن آموزش زبان جذاب برای iOS

آموزش زبان

با فراگیر شدن گوشی‌های موبایل و استفاده از این ابزار تغییر و تحولات قابل ملاحظه‌ای در زندگی ما ایجاد شده است. اگر تا چندی پیش برای تماس با یکی از دوستان و عزیزانمان در آن سوی دنیا نیاز به تهیه کارت تلفن یا انتظار طولانی در صف تلفن‌های عمومی برای برقراری تماس با خارج بودیم، اکنون تنها با لمس یک اپلیکیشن روی گوشی آیفون یا اندروید خود به هر نقطه از دنیا متصل شده و می‌توانیم ارتباطی صوتی یا تصویری با دیگران برقرار کنیم.

دگرگونی که موبایل در زندگی تک تک ما ایجاد کرده است تنها به برنامه‌های ارتباطاتی محدود نمی‌شود، یادگیری و آموزش نیز جز مواردی بوده که با ورود گوشی‌های همراه دستخوش تغییر شده است.

برای آنکه اهمیت و جایگاه آموزش مجازی با موبایل را ببینیم تنها کافی است به حدود ۲ سال پیش بازگردیم؛ زمان همه‌گیری کرونا. همه به خاطر داریم که به دلیل شرایط نامساعد و ترس از بیمار شدن عملاً بخش قابل توجهی از سیستم آموزشی تعطیل شد و دانش آموزان و دانشجویان در سراسر جهان مجبور شدند تا در خانه بمانند.

علی‌رغم محدودیت‌های فراوان سیستم آموزشی توانست با بهره‌گیری از قابلیت گوشی‌های موبایل به مسیر خود ادامه دهد و میلیون‌های دانشجو و دانش‌آموز از خانه و با استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه به فرآیند تحصیل خود ادامه دادند، حتی کارمندان هم با استفاده این ابزار مهم بتوانند بدون حاضر شدن در محل کار وظایف خود را انجام دهند.

با این حساب و بسیاری از نمونه‌های دیگر به راحتی می‌توان متوجه شد که گوشی‌های موبایل برخلاف گذشته سهم قابل توجهی از پروسه آموزش را بر عهده دارد. چه از نظر ساخت زمینه برای ارتباط میان اساتید و دانشجویان چه از نظر اپلیکیشن‌های آموزشی که حاوی مطالب متنوع درسی هستند. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله از آی اپس قصد داریم به برخی از اپلیکیشن‌های ارزشمند آموزش زیان بپردازیم و ببینیم چه برنامه‌های موبایلی می‌تواند به ما در آموزش و یادگیری زبان‌های گوناگون کمک کند.

معرفی برخی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان

سازندگان اپلیکیشن‌های موبایل با همکاری اساتید و مجموعه‌های معتبر آموزشی در تلاش هستند، سیستم را اجرا کنند تا به واسطه آن افرادی که مشغله فراوان دارند و زمان کافی برای حضور در کلاس‌های درس را ندارند هم بتوانند مطالب مورد نظرشان را به درستی فرا گیرند. یکی از مهم‌ترین اپلیکیشن‌های آموزشی، برنامه‌های یادگیری زبان است. از آنجا که بحث مهاجرت و سفر به کشورهای دیگر بسیار داغ بوده و افراد می‌خواهند مبانی ابتدای برخ زبان‌های روز دنیا را یاد بگیرند، بنابان استفاده از این ابزارهای کاربردی می‌تواند به صرفه‌جویی در وقت و زمان کاربران کمک فراوانی کند.

ما هم تصمیم گرفتیم در این بخش به چند برنامه محبوب و کاربردی آموزش زبان بپردازیم که شما می‌توانید به سادگی آن‌ها را از استور آی اپس دانلود کرده و روی آیفون و آیپد خود نصب کنید.

اپلیکیشن دولینگو (Dolingo ++)

به جرأت یکی از بهترین برنامه‌های یادگیری زبان دولینگو است. محتوای این برنامه که به عقیده بسیاری رقیبی برای آموزش ایلتس و تافل تلقی می‌شود در سراسر دنیا محبوب بوده و کاربران فراوانی از آن برای یادگیری زبان‌های جدید استفاده می‌کنند. سیستم آموزشی خاص با ویژگی‌هایی مبتکرانه و استفاده از موضوعات کاربردی در فرآیند آموزش زبان موجب شده تا این اپلیکیشن برای افرادی که به دنبال آموزش زبان‌های دوم و سوم هستند به گزینه‌ای فوق‌العاده تبدیل شود.

پشتیبانی از زبان‌های گوناگون، استفاده از واژه‌ها و عبارت‌های کاربردی، آموزش‌های درس به درس و بسیاری از ویژگی‌های دیگر اپلیکیشن دولینگو را در صدر بهترین برنامه‌های یادگیری زبان قرار داده است.

تنها ایراد و اشکال اساسی دولینگو را می‌توان در پشتیبانی نکردن از زبان فارسی دانست. بدین معنا که اگر می‌خواهید زبان دیگری را ییاموزید باید آشنایی حداقلی با یکی از زبان‌های مطرح جهان داشته باشید. مثلاً اگر می‌خواهید زبان ترکی یاد بگیرید، با دانستن زبان‌های مثل آلمانی یا انگلیسی در حد مقدماتی می‌توانید زبان ترکی را مرحله به مرحله فرا بگیرید.اگر شما هم یکی از طرفداران پروپاقرص این برنامه جذاب هستید می‌توانید نسخه پولی اپلیکیشن دولینگو برای ایفون را رایگان از اپ استور آی اپس دانلود کنید.

اپلیکیشن لینگو در (LingoDeer ++)

یکی دیگر از برنامه‌های آیفون برای یادگیری زبان لینگودیر است. این برنامه آموزش‌های متنوعی را برای بیش از ۱۰ زبان‌ گوناگون ارائه می‌کند و کاربران می‌توانند از بخش‌های مختلف این برنامه استفاده کنند. نکته مهم و البته جالب توجه در خصوص اپلیکیشن لینگو در این است که سازندگان تمرکز ویژه‌ای بر یادگیری زبان‌های آسیای شرقی مانند ژاپنی، چینی و کره‌ای دارند.

در این برنامه به تقویت مهارت‌های کاربران نیز توجه خاصی شده است و علاقه‌مندان می‌توانند در مهارت‌هایی که ضعف دارند، توانایی‌های خود را افزایش دهند. در عین حال این برنامه امکان استفاده به شکل آفلاین را داشته و کاربران بدون نیاز به اینترنت نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

امکان بررسی میزان پیشرفت در یادگیری زبان، آموزش لغات و اصطلاحات کاربردی، توضیحات گرامری به ساده‌ترین شیوه ممکن و بسیاری موارد دیگر اپلیکیشن لینگودیر را به یکی از بهترین برنامه‌های یادگیری زبان تبدیل کرده است. اگر شما هم دوست دارید زبان‌های مختلف به خصوص ژاپنی، کره‌ای یا چینی را فرا بگیرید و از امکانات پولی اپلیکیشن لینگودر برای آیفون استفاده کنید، به شما توصیه می‌کنیم این برنامه کاربردی را به رایگان از استور آی اپس دانلود کنید.

اپلیکیشن آموزبان (Amoozaban)

یکی دیگر از برنامه‌های قدرتمند و مناسب برای آموزش زبان به خصوص برای فارسی‌ زبانان، اپلیکیشن آموزبان است. این برنامه که توسط جمعی از استاید و باسابقه ایرانی، کانادایی و استرالیایی گردآوری شده و توسط برنامه‌سازان کشورمان توسعه یافته است، می‌تواند به ارتقا سطح زبان کاربران کمک فراوانی کند.

وجود دوره‌های مکالمه حرفه‌ای برای افراد از مبتدی تا پیشرفته، ارائه کلمات مهم وکاربردی، امکان یادگیری زبان از طریق موسیقی و ترانه با بهر‌ه‌گیری از صدها آهنگ خارجی، ارائه داتان‌های جذاب با سطوح مختلف و از همه مهم‌تر ارائه یکی دیکشنری (دایره لغت) جامع با معنای مختلف، مترادف‌ها و متضادها و انبوهی از اماکانات دیگر اپلیکیشن آموزیان را به یک برنامه چند منظوره و ارزشمند تبدیل کرده است.

اگر شما هم قصد دارید سطح مکالمات و دانش خود را از زبان‌ انگلیسی افزایش دهید و به دنبال یک برنامه کاربردی و فارسی قابل اتکا می‌گردید، توصیه ما به شما دانلود اپلیکیشن آموزبان از استور آی اپس است.

اپلیکیشن آموزش زبان بلبل

اگر به دنبال یک برنامه آموزش زبان متفاوت و خاص می‌گردید، اپلیکیشن بلبل می‌تواند انتخاب شما باشد. در این برنامه شما شاهد برنامه‌های آموزشی زبان‌های گوناگون خواهید بود که به ساده‌ترین شکل ممکن شما را در مسیر یادگیری قرار می‌دهند. در اپلیکیشن آموزش زبان بلبل خبری از پیچیدگی‌های زبان‌های خارجی نیست و شما با برخی سرگرمی‌های خاص آرام آرام زبان مورد نظرتان را فرا می‌گیرید.

اگر به دنبال تقویت مهارت‌های خود در یک زبان خاص هستید، این اپلیکیشن شما را تا رسیدن به حد مطلوب همراهی خواهد کرد. پشتیبانی از ۲۱ زبان رایج دنیا، امکان یادگیری با تقویت مهارت‌های دیداری و شنیداری، منو‌ها و محیطی کاربرپسند به همراه امکانات دیگر موجب شده تا آموزش زبان بلبل به عنوان یکی از خاص‌ترین برنامه‌های یادگیری زبان تبدیل شود.

البته این همه ماجرا نیست، اگر شما دوست دارید زبان‌ها و گویش‌های خاصی مانند کردی، ترکی آذربایجانی و حتی گیلکی را یاد بگیرد، این اپلیکیشن به سادگی این موضوعات را به شما آموزش خواهد داد. اگر دوست دارید علاوه بر زبان‌های مهم با گویش‌های خاص کشورمان هم آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم اپلیکیشن آموزش زبان بلبل را از مجموعه آی اپس دانلود و نصب کنید.

سخن پایانی

علی‌رغم وجود کلاس‌های گوناگون و اساتید مجرب، آموزش با استفاده از برنامه‌های موبایلی در حال پیشرفت بوده و رز‌به روز به جمع کاربران علاقه‌مند به این نوع از یادگیری افزوده می‌شود. طبیعتاً اگر فرصت رفتن به کلاس یا آموزشگاه را ندارید، بهترین راه برای فراگرفتن موضوعات جدید استفاده از دنیای رنگارنگ برنامه‌های آیفون و اندروید است. برنامه‌های آموزشی به خصوص در حوزه زان تنها به ۴ مورد از اپلیکیشن‌هایی که ما در این مقاله به آن‌ها پرداختیم خلاصه نمی‌شوند. استور اپل و گوگل مملوء از برنامه‌هایی است که می‌تواند به شما در یادگیری مهارت‌های مختلف از جمله زبان کمک کند.

شما برای یادگیری زبان از چه سیستمی استفاده می‌کنید؟ آموزشگاه‌های زبان یا روش‌های خودآموز؟ اگر از برنامه‌ خاصی استفاده می‌کنید که توانسته به توانایی‌ها و مهارت‌های شما بیافزاید، حتماً آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.