بدون دیدگاه
آیفون باز, چگونه ها

لذت اشتراک همزمان لحظه‌ها با قابلیت shareplay ایفون

قابلیت shareplay ایفون

قابلیت shareplay ایفون امکان اشتراک همزمان بهترین لحظه‌ها را برای شما ایجاد می‌کند. تا حالا برایتان پیش آمده دوست داشته باشید همزمان با بهترین دوستتان از راه دور، فیلمی را تماشا کنید؟ یا حتی علاقه‌مند هستید که صفحه نمایش خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و باهم از موسیقی زیبا لذت ببرید؟ اگر پاسختان مثبت است، ما در این مقاله به معرفی شیرپِلی و نحوه استفاده از آن می‌پردازیم. اگر دوست دارید درباره آن بیشتر بدانید، ما را همراهی کنید.

قابلیت shareplay ایفون چیست؟

با قابلیت شیرپلی می‌توانید فیلم‌های مورد علاقه‌تان را همزمان از راه دور با دوستانتان تماشا کنید، موسیقی‌های دلخواه خود را باهم بشنوید و نظرتان را درباره فیلم‌ها در قالب چت مطرح کنید. اگر آیفون، آیپد یا مک دارید، می‌توانید از طریق فیس تایم یا برنامه Messages، زیباترین لحظه‌ها را با دوستان خود شریک شوید.

چه دستگاه‌ها و برنامه‌هایی از قابلیت shareplay ایفون پشتیبانی می‌کنند؟

Shareplay از طریق فیس تایم برای دستگاه‌هایی که با سیستم عامل‌های iOS 15 ،iPadOS 15 ،tvOS 15 ،macOS مونتری و بالاتر کار می‌کنند، قابل اجرا است. اما شیرپلی از طریق برنامه پیام‌ها قابلیت نسبتا جدیدی به حساب می‌آید که تنها از دیوایس‌هایی که با سیستم عامل‌های iOS 16 ،iPadOS 16 ،tvOS 16 و  macOS ونتورا کار می‌کنند، پشتیبانی می‌کند.

این قابلیت از بیشتر برنامه‌های اپل نظیر اپل موزیک، فیتنس پلاس، تی‌وی پلاس، دیزنی پلاس، تیک تاک و انواع بازی‌ها پشتیبانی می‌کند. البته لازم به ذکر است که برای استفاده از این قابلیت، ابتدا باید در برنامه مورد نظرتان ثبت نام کرده و اشتراک فعال داشته باشید.

چگونه از قابلیت shareplay ایفون در برنامه پیام‌ها استفاده کنیم؟

اگر می‌خواهید همزمان با دوست خود بازی کنید و یک رقابت جانانه و آنلاین را تجربه نمایید، می‌توانید این کار را از طریق برنامه پیام‌ها نیز انجام دهید. در واقع این امکان را دارید که همزمان با دوستتان نیز چت کنید و هیجان بیشتری را در حین بازی تجربه کنید. کافی است:

  1. برنامه‌ای را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، اجرا کنید
  2. روی گزینه اشتراک‌گذاری ضربه بزنید
  3. حالا آیکون More را لمس نمایید
  4. قابلیت SharePlay را انتخاب کنید
  5. سپس دوستتان را از میان لیست مخاطبین خود انتخاب کنید
  6. حالا برنامه Messages را بزنید
  7. گزینه send را لمس کنید

حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که صبر کنید تا دوستتان درخواستی را که فرستاده‌اید، قبول کند. وقتی دوستتان روی لینک دعوت ضربه بزند، شیرپلی آغاز مب‌شود. به همین سادگی!

چگونه از قابلیت shareplay ایفون در فیس تایم استفاده کنیم؟

از طریق فیس تایم می‌توانید به قابلیت شیرپلی دسترسی داشته باشید و موسیقی‌ها، فیلم‌ها و محتوای مورد علاقه خود را همزمان با دوستان خود تماشا کنید. در ادامه نحوه استفاده از این قابلیت را به زبان ساده توضیح می‌دهیم.

چگونه موسیقی‌های مورد علاقه خود را به اشتراک بگذاریم؟

هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از این نیست که بعد از یک روز پُرمشغله کاری، در حالی که روی مبل راحتی نشسته‌اید و نوشیدنی دلخواهتان را می‌نوشید، همزمان با دوست صمیمی خود به آهنگ پُرخاطره و زیبایی نیز گوش دهید. برای استفاده از این قابلیت کافی است:

  1. برنامه FaceTime را باز کنید و با دوست خود تماس بگیرید
  2. در حین تماس، منوی SharePlay را باز کنید
  3. برنامه‌ای را که می‌خواهید محتوایش را به اشتراک بگذارید، انتخاب نمایید
  4. روی اپ مورد نظرتان ضربه بزنید تا اجرا شود و موسیقی دلخواه خود را پخش کند

با انجام مراحل بالا، موسیقی دلخواهتان در هر دو دیوایس پخش می‌شود. راستی بد نیست بدانید که می‌توانید دوستان دیگرتان را نیز به پخش موسیقی همزمان دعوت کنید، آهنگ‌های انتخابی همدیگر را بشنوید و لحظات زیبایی را تجربه نمایید.

چگونه فیلم‌های مورد علاقه خود را همزمان تماشا کنیم؟

پیش از اینکه این قابلیت را توضیح دهیم، ابتدا لازم است بگوییم که برای تماشای فیلم حتما باید برنامه مورد نظر را روی دیوایس خود نصب کرده و هزینه اشتراک آن را نیز پرداخت کرده باشید. در این صورت است که می‌توانید ویدیوها را باهم تماشا کنید.

  1. اپلیکیشن فیس‌تام – FaceTime را باز کنید
  2. حالا با دوستان خود تماس بگیرید یا لینک دعوت – invite link را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
  3. برنامه مورد نظرتان را اجرا کنید و فیلم دلخواهتان را پخش کنید

به اشتراک گذاری لینک در فیس تایم

جالب است بدانید که همزمان با تماشای فیلم می‌توانید با دوستان خود نیز چت کنید، نظرتان را راجع به فیلم بگویید و لذت ببرید.

چگونه صفحه نمایش خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم؟

احتمالا تا به حال تجربه اشتراک‌گذاری صفحه نمایش خود را از طریق برنامه‌های شخص ثالثی نظیر Zoom داشته‌اید. خوب است بدانید که تا آیفون را دارید، برای این کار عملا نیازی به برنامه‌های جانبی ندارید. کافی است:

  1. اپلیکیشن فیس‌تام – FaceTime را باز کنید
  2. دکمه Share My Screen در گوشه بالا سمت راست صفحه را بزنید
  3. حالا با دوستتان تماس تصویری بگیرید

به اشتراک گذاری صفحه در فیس تایم

همچنین می‌توانید یک لینک فیس تایم درست کنید و آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

قابلیت shareplay ایفون یکی از جذاب‌ترین امکاناتی است که امکان تماشای همزمان فیلم، شنیدن موسیقی و اشتراک صفحه‌نمایش را در اختیارتان می‌گذارد. با استفاده از شیرپلی می‌توانید زیباترین لحظات را همراه با دوستانتان تجربه کنید. آیا شما هم از این قابلیت بی‌نظیر استفاده کرده‌اید؟ اگر پاسختان مثبت است، خوشحال می‌شویم نظر و یا تجربه خود را با ما و دیگر کاربران آی‌اپسی به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.