بدون دیدگاه
آیفون باز, رفع مشکل

پر شدن حافظه ایفون، دغدغه همیشگی کاربران

پر شدن حافظه ایفون

قطعا شما کاربران iOS از پر شدن حافظه گوشیتان احساس خوشایندی نخواهید داشت. بسیاری از افراد حین خرید گوشی‌های اپل برای این‌که کمتر هزینه کنند تصمیم به خرید مدل‌های کم حجم مثل 64 GB و یا 128 GB می‌کنند که اما این افراد با گذشت زمان با کمبود فضا روبه‌رو می‌شوند. معمولا هنگام دانلود برنامه، عکس و فیلم با عدم وجود فضای کافی مواجه می‌شویم و حتی ممکن است نتوانید عکس و فیلم بگیرید.در چنین شرایطی گوشی پیغام iPhone Storage Full را نمایش می‌دهد. ما در این مقاله چندین راه برای حل مشکل پر شدن حافظه ایفون ارائه می‌دهیم. اگر شما هم با این مسئله روبه‌رو شده‌اید و درگیرید، پیشنهاد می‌دهیم که تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.

برنامه‌ها و بازی‌ها

برای اینکه لیستی از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را ببینید و بدانید که هر کدام چه مقدار از فضای آیفون شما را پر کرده‌اند باید مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد تنظیمات – Settings شوید
  • روی General بزنید
  • قسمت iPhone Storage را انتخاب کنید

تنظیمات حافظه آیفون

 

حالا که می‌توانید لیست برنامه‌ها را مشاهده کنید، وقت آن است که انتخاب نمایید کدام یک از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را دیگر استفاده نمی‌کنید یا کاربرد کمی برایتان دارد. قطعا با حذف اپ‌های با حجم بالا، فضای داخلی بیشتری خواهید داشت.

برای پاک کردن برنامه‌های مورد نظرتان باید روی آن‌ها بزنید و قسمت Delete App را انتخاب کنید. قابل ذکر است که بعضی از نرم افزارها، فایل‌های داخل خود برنامه را نشان می‌دهند و شما می‌توانید محتوایی که نمی‌خواهید را پاک کنید بدون اینکه خود اپلیکیشن را حذف کنید.

پر شدن حافظه ایفون و کش تلگرام

تلگرام برنامه‌ای است که بسیاری از کاربران از آن استفاده می‌کنند و به دلیل وجود موزیک، ویدیو، عکس، ویس و فایل‌هایی با فرمت‌های مختلف فضای بسیاری زیادی را می‌گیرد و برای پاک کردن آن‌ها تنها کافیست که در خود اپلیکیشن، وارد Settings شوید و روی Data and Storage بزنید، سپس بخش Storage Usage را انتخاب کنید. حالا در این قسمت اندکی صبر کنید تا لیستی از چت‌ها و فضایی که اشغال کرده‌اند، نمایان شود.

کش تلگرام

بعد از آن دیگر تصمیم با شماست و می‌توانید شروع به حذف کردن  چت‌ها بپردازید.

پاک کردن دیتا واتساپ در ایفون

یکی از راه‌های دیگر آزاد کردن حافظه داخلی، پاک کردن دیتا واتساپ در ایفون است. برای این کار کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه واتساپ را باز کنید
  • روی Settings بزنید
  • قسمت Storage and Data را لمس کنید
  • سپس روی Manage Storage بزنید

حالا شما این امکان را دارید که چت‌هایی که بیشترین حجم را گرفته‌اند را مشاهده نمایید و به حذف فایل‌ها اقدام کنید.

پاک کردن دیتا واتساپ در ایفون

آهنگ و پادکست

اگر از Apple Music بهره می‌برید، باید به شما بگوییم که این برنامه از حجم گوشی شما بسیار استفاده می‌کند و یکی از دلایل پر شدن حافظه ایفون است و با پاک کردن آهنگ‌های خود فضای داخلی موبایلتان را باز خواهید کرد

علاوه بر آن، پادکست‌هایی که داخل برنامه Podcasts دانلود کرده‌اید هم باعث پر شدن حافظه است پس بهتر است فایل‌هایی را که دانلود کردید، پاک کنید.

عکس‌ها و ویدیوها در گالری آیفون

در طول زمان یکی از مواردی که باعث پر شدن حافظه ایفون می‌شود، عکس‌ها و ویدیوهای گالری است و به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتما باید آن‌ها را بررسی کنید و تصاویر و فیلم‌هایی را که نمی‌خواهید حذف کنید البته توصیه می‌کنیم که قبل از پاک کردن، آن‌ها را به کامپیوتر خود انتقال دهید.

دیتاهای و کوکی‌های مرورگر سافاری

اگر شما هم از Safari استفاده‌ی روزانه دارید بهترست کوکی‌ها و دیتاهای آن را حذف کنید. برای این کار کافیست وارد تنظیمات شوید و بخش Safari ر پیدا کنید و روی آن بزنید. سپس قسمت Clear History and Website Data را لمس کرده و Clear History and Data را انتخاب کنید تا داده‌های این مرورگر پاک شوند.

تنظیمات سافاری

پیام‌های iMessage

یکی از راه‌هایی که شاید بسیاری از افراد به آن توجه نکنند، پاک کردن پیام‌های برنامه iMessage است. برای این کار باید وارد خود برنامه شوید و در بالا سمت چپ روی Edit بزنید و Select Messages را لمس کنید. حالا چت‌های مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس گرینه‌ی Delete را فشار دهید.

برنامه های پاک کردن فایل اضافی آیفون، یک روش سریع!

علاوه بر راه‌هایی که در بالا گفتیم شما می‌توانید با برنامه‌هایی که مخصوص پاک کردن عکس، ویدیو، لیست مخاطبین اصافه و مواردی از این قبیل است، اقدام به حذف فایل‌های مشابه و غیر ضروری بپردازید. ما در این بخش به معرفی دو اپلیکیشن Smart Cleaner و Phone Cleaner می‌پردازیم.

Smart Cleaner – Clean Storage

یکی از نرم افزارهای محبوب کاربران iOS برای باز کردن فضای داخلی گوشی، smart cleaner است. بعد از نصب و دسترسی دادن به برنامه، اسمارت کیلینر شروع به دسته بندی فایل‌هایتان که نیاز به پاک شدن دارد می‌کند و این امکان را دارید که تصاویر تکراری، اسکرین شات‌ها و لایو فوتوهایی که مشابه هستند را حذف کنید.

علاوه بر آن، 4 دسته بندی Photos Cleanup، Videos Cleanup، Contacts Cleanup و Contacts Backup در این اپلیکیشن وجود دارد که باعث شده smart cleaner تبدیل به یکی از نرم افزارهای تخصصی در زمینه‌ی حذف فایل‌های اضافی شود.

پس همین حالا با دانلود smart cleaner – clean storage از امکانات و ویژگی‌های که در اختیارتان گذاشته نهایت استفاده را بکنید و محتواهای غیر ضروری خود را پاک کنید.

برنامه Smart Cleaner - Clean Storage

Phone Cleaner−Clean Storage

دومین اپلیکیشن پیشنهادی بلاگ اپس، Phone Cleaner است. در این برنامه شما این امکان را دارید که فایل‌های ناخواسته‌ی و تکراری خود را از بین ببرید و از پر شدن حافظه ایفون جلوگیری کنید. پس همین حالا با دانلود Phone Cleaner از اپ استور آی‌اپس تصاویر، ویدیوها و اطلاعات اضافی خود را پاک کنید و حجم بیشتری داشته باشید.

برنامه Phone Cleaner−Clean Storage

سخن آخر

این نکته قابل ذکر است که شما با خریدن فضای آیکلود می‌توانید تا حدی از پر شدن حافظه ایفون جلوگیری کنید. امیدواریم این مطلب برایتان مفیده بود باشد، اگر سوال، نظر و یا پیشنهادی در این باره حتما آن را در بخش دیدگاه با ما و دیگر کاربران آی‌اپس در میان بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.