بدون دیدگاه
آیفون باز, رفع مشکل

بهترین روش های خنک‌ کردن گوشی آیفون

هنگامی که آیفون شما بیش از حد داغ می‌شود، تعدادی علامت هشدار را مشاهده خواهید کرد و زمانی که آن را لمس می‌کنید، احساس گرما می‌نمایید، اما ممکن است متوجه شوید که کندتر کار می‌کند، صفحه نمایش سیاه شده‌است، شارژ نمی‌شود و یا دوربین از گرفتن عکس امتناع می‌کند.

اگر گرما بیش از حد باشد، حتی ممکن است یک صفحه نمایش هشدار دما دریافت کنید. هنگامی که این هشدار ظاهر می‌شود، فقط می‌توانید تماس‌های اضطراری برقرار کنید تا زمانی که تلفن شما خنک شود.

گرما برای آی‌فون شما خوب نیست و اگر آن را برای مدت طولانی گرم نگه دارید، می‌تواند به اجزای داخلی، به خصوص باتری و پردازنده آسیب برساند. در مقاله قبل علت داغ شدن گوشی آی‌فون را بررسی کردیم و در این بخش به بیان و بررسی شانزده راه‌کار برای جلوگیری از گرمایش بیش از حد آیفون می‌پردازیم.

چرا آیفون من داغ می‌شود؟

اگر در زمان گرمای هوا آی‌فون خود را زیر نور مستقیم خورشید و یا در درون ماشین و در برابر تابش مستقیم خورشید قرار دهید، تلفن همراه شما به احتمال زیاد دچار مشکل گرمایش بیش از حد و یا overheat می‌گردد. همچنین اگر آی‌فون شما اپلیکیشن‌های زیادی را به صورت هم‌زمان در حال اجرا داشته‌باشد و یا پردازشگر آن به صورت هم‌زمان در حال پردازش عملکردهای زیادی را مانند بازی، پخش ویدیو با کیفیت بالا و یا GPS باشد، این مشکل برای تلفن‌همراه شما پیش خواهد آمد.

نکته مهم: باتری قدیمی یا معیوب نیز ممکن است باعث داغ شدن بیش از حد آیفون شما شود. با بررسی سلامت باتری آیفون خود، می‌توانید بدانید چه زمانی باتری را تعویض کنید.

راهکارهای خنک کردن گوشی آیفون

۱. همه برنامه‌ها را ببندید.

کم‌کردن حجم کاری پردازنده می‌تواند از تولید گرمای اضافی و تخلیه سریع باتری جلوگیری کند. بنابراین بستن همه‌ی برنامه‌ها باید اولین کاری باشد که انجام می‌دهید.

بستن برنامه های باز گوشی

۲. آیفون خود را ریستارت کنید

اگر زمان یا حوصله بستن برنامه‌هایتان را ندارید، می‌توانید به سادگی آی‌فون خود را راه‌اندازی مجدد کنید، با این‌کار همه‌ی برنامه‌های باز شده به‌طور خودکار بسته می‌شوند. روند راه‌اندازی مجدد آیفون شما متفاوت است.

ری استارت کردن گوشی آیفون

۳. از شارژر رسمی اپل استفاده نمایید

برخی از شارژرهای غیر متفرقه ارزان‌تر از شارژرهای رسمی اپل هستند. اما این به این دلیل است که شارژر دقیقاً برای تغذیه میزان برق مورد نیاز ساخته نشده‌‌است. بنابراین ممکن است دستگاه شما بیش از حد شارژ شود. تعویض آن با شارژر اپل می‌تواند در اینجا به شما کمک کند.

۴. از حالت هواپیما استفاده کنید

اتصال مداوم به اینترنت می‌تواند منبع مشکل گرمای بیش از حدی باشد که با آن مواجه هستید. اگر اینطور است، روشن کردن حالت هواپیما می‌تواند به شما در غلبه بر آن کمک کند.

استفاده از حالت پرواز برای خنک کردن گوشی

۵. بازخوانی پسزمینه را خاموش کنید

ویژگی Background Refresh اپل به برنامه‌هایی که فعالانه از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و هنوز بسته نشده‌اند، اجازه می‌دهد به‌روزرسانی‌ها و محتوای جدید را بررسی کنند.

این فعالیت پس‌زمینه می‌تواند باعث مشکل گرمای بیش از حد شود. برای خاموش کردن آن، به تنظیمات آیفون خود بروید، سپس روی دکمه‌ی «عمومی» و در ادامه «بازخوانی برنامه پس‌زمینه» ضربه بزنید. دوباره روی نام ویژگی که در بالای آن صفحه قرار دارد ضربه زده و سپس گزینه غیرفعال را انتخاب کنید.

۶. آیفون خود را بهروز کنید

مطمئن شوید که همیشه از آخرین نسخه iOS استفاده می‌کنید، زیرا با بهبود عملکردی همراه است که می‌تواند از داغ شدن بیش از حد تلفن شما جلوگیری کند.

به روزرسانی ios

۷. وظایف پردازشگر فشرده را محدود کنید

اگر متوجه شدید که هنگام انجام یک کار سخت، مانند بازی‌های سه‌بعدی، تلفن شما خیلی داغ می‌شود، ممکن است بخواهید آن را محدود کنید و اگر دستگاه‌های دیگری در مجاورت شما هستند که همین کار را انجام می‌دهندمانند رایانه شخصی یا کنسول بازیبه جای آن از آن‌ها استفاده کنید تا تلفنتان بیش از حد گرم نشود.

۸. روشنایی خودکار را روشن کنید

وقتی روشنایی شما خیلی زیاد است، می‌تواند باتری شما را خالی کند و باعث داغ شدن گوشی شما شود. خوشبختانه، اپل تنظیماتی دارد که به طور خودکار روشنایی را بر اساس شرایط اطراف شما تنظیم می‌کند.

۹. از حالت کممصرف استفاده کنید.

هر چه مدت زمان بیشتری صفحه نمایش شما بیدار باشد، تلفن شما گرمای بیشتری تولید می‌کند و باتری بیشتری را از دست می‌دهید. با فعال کردن حالت کم‌مصرف، می‌توانید مدت زمانی که صفحه‌نمایش در حالت بیدار می‌ماند را کاهش دهید.

استفاده از حالت کم مصرف باتری

۱۰. برنامه‌هایی که باعث گرم شدن بیش از حد می‌شوند را اسکن کنید

گاهی اوقات این یک برنامه‌ی خاص است که مشکلاتی را برای آیفون شما ایجاد می‌کند، از جمله داغ شدن بیش از حد و حتی خراب شدن! اگر مشکوک هستید که اینطور است، می‌توانید با رفتن به تنظیمات و انتخاب حریم خصوصی بررسی کنید. سپس، روی «Analytics & Improvements» ضربه بزنید و سپس «Analytics Data» را انتخاب کنید. با این کار لیستی از برنامه‌هایی که خراب شده‌اند را به شما نشان می‌دهد.

۱۱. آیفون خود را ریست کنید

اگر بعد از انجام مراحل ذکر شده در بالا متوجه شدید که آیفون شما همچنان خیلی داغ می‌شود، باید سعی کنید تلفن را بازنشانی کنید تا به تنظیمات کارخانه بازگردد. اینکار همه‌ی برنامه‌ها و تنظیمات سفارشی‌شده را حذف می‌کند، اما به طور بالقوه می‌تواند به شما در رفع مشکل گرمای بیش از حد کمک کند.

نکته مهم: مطمئن شوید که از آیفون خود با استفاده از iCloud یا رایانه پشتیبان تهیه کرده‌اید، قبل از بازنشانی به تنظیمات کارخانه، داده‌های خود را ذخیره کرده و بعداً آن را بازیابی کنید.

۱۲. آیفون خود را تعمیر کنید

اگر پس از انجام تمام مراحل بالا گوشی آیفون شما هنوز داغ می‌شد، بهتر است آن را به یک تعمیرکار نشان بدهید. احتمالاً ممکن است مشکل سخت‌افزاری داشته‌باشید که برای رفع آن نیاز به یک متخصص دارید تا گوشی شما را باز کند.

۱۳. آن را از منبع حرارت خارج کنید

چه آن را در زیر نور مستقیم خورشید یا در یک ماشین داغ رها کرده‌باشید، فوراً آیفون را بردارید تا از ادامه افزایش دمای داخلی جلوگیری کنید.

۱۴. قاب را بردارید و گوشی را فن کنید

در حالی که آیفون شما در حال خنک شدن است، آن را از قاب خود خارج کنید تا جریان هوا افزایش یابدقاب میتواند گرما را به دام بیندازد و از پخش سریع آن جلوگیری کند. در حالی که در حال انجام آن هستید، آیفون خود را به فن تبدیل کنید یا آن را در مکانی خنک قرار دهید تا گرما سریع‌تر از بین برود.

۱۵. بلافاصله شارژ آن را متوقف کنید

اگر آیفون شما هنگام شارژ خیلی داغ شد، فورا آن را از برق بکشید. شارژ، گوشی شما را کمی گرم می‌کند، اما اگر در لمس آن احساس گرمی کردید، باید فوراً آن را از برق بکشید.

۱۶. آی‌فون خود را در مکانهای خنک نگهدارید.

ناگفته نماند که گذاشتن اپل خود در زیر نور مستقیم خورشید بر گرم شدن گوشی تلفن بسیار تاثیرگذار است. اگر گوشی آی‌فون شما در ماشین گرم می‌شود، شیشه‌ها را پایین بیاورید، AC را روشن کنید یا در سایه پارک کنید تا از افزایش دما جلوگیری کنید. همچنین، هنگام خواب، از قرار دادن گوشی زیر بالش خودداری کنید، به خصوص اگر در حال شارژ آن هستید، زیرا بالش از خروج گرما جلوگیری میکند. همچنین ممکن است بخواهید گوشی را از سایر دستگاههای تولید کننده گرما دور نگه دارید تا از تبادل گرما جلوگیری نمایید. اگر آی‌فون شما باید نزدیک آنها باشد، مطمئن شوید که آنها خاموش هستند.

امیدواریم که با مطالعه‌ این مقاله بتوانید در زمان داغ شدن گوشی آیفون بهترین رویکرد را جهت حفظ سلامت هرچه بیشتر گوشی خود در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.