بدون دیدگاه
آموزش

روش حذف عکس و ویدیو تکراری در آیفون

آموزش پاک کردن عکس ها تکراری در آیفون

بر کسی پوشیده نیست که تصاویر ثبت شده با گوشی‌های جدید آیفون، فوق‌العاده با کیفیت و پر جزئیات هستند. در حقیقت وجود فناوری قدرتمند در لنز و سیستم پردازش تصاویر در آیفون‌ها باعث شده تا عکس‌ها به شدت طبیعی و جذاب به نظر برسند. البته در این میان آیفون بی‌رقیب نبوده و گوشی‌های سامسونگ نیز با فاصله اندکی در حال رقابت با گوشی‌های اپل هستند.

یکی از نکاتی که بدون شک همه ما درباره گرفتن یک عکس خوب تجربه کرده‌ایم، این است که از یک سوژه چندین عکس مختلف می‌گیریم تا در نهایت یکی را که از نظر خودمان بهترین است انتخاب کنیم. نمی‌توان کسی را پیدا کرد که علاقه‌مند عکاسی با گوشی باشد و از هر عکس چندین نمونه یکسان نداشته باشد!

با آنکه این اتفاق موضوعی طبیعی و کاملاً منطقی است، اما گاهی اوقات وجود تصاویر تکرار می‌تواند دردسرساز شود. یکی از مهم‌تری مشکلات ایجاد شده توسط عکس‌های تکراری پر کردن حافظه آیفون است. همین موضوع به تنهایی پس از مدتی شما را مجبور می‌کند تا با صرف وقت بسیار در گالری تصاویر تمامی این تصاویر را پیدا و پاک کنید.

اما ای کاش قابلیتی وجود داشت که دیگر لازم نباشد کل برنامه Photos را جست‌وجو کنیم و تصاویر مشابه را بیابیم و پاک کنیم. خبر خوب این است که اپل چنین ویژگی را روی گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد قرار داده و شما تنها با چند کار ساده می‌توانید تصاویر مشابه خود را از گالری گوشی حذف کنید.

اما حذف عکس تکراری در آیفون چگونه انجام می‌شود و راه‌کار برای حذف تصاویر مشابه چیست؟ اگر گالری گوشی شما هم مملوء از تصاویر مشابه است و به دنبال فرصتی برای پاک کردن آ‌ها هستید، توصیه می‌کنیم این مقاله از آی اپس را مطالعه کنید و با چند حرکت ساده از شر تصاویر اضافی خلاص شوید.

نحوه حذف عکس‌های تکراری در آیفون

خوشبختانه شرکت اپل با عرضه iOS 16 کار حذف عکس‌های تکراری در آیفون را برای کاربران راحت کرد. سیستم طراحی شده توسط برنامه‌نویسان اپل در برنامه Photos، تصاویر مشابه را تشیخص داده و امکان ترکیب (Merge) و یا حذف (Delete) تصاویر را فراهم کرده است. این ویژگی که با نام Duplicate Detection شناخته می‌شود، می‌تواند تصاویری یکسان را تشخیص داده و گزینه‌های مختلفی برای پاک‌سازی آن‌ها در اختیار کاربران قرار دهد.

بنابراین دارندگان آیفون ۸ به بعد با نصب آخرین نسخه از آی او اس که در حال حاضر ورژن ۱۷.۱.۲ است می‌توانند به آسانی تصاویر اضافه و مشابه خود را حذف کنند.

برای انجام این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا به اپلیکیشن Photos روی گوشی آیفون خود بروید.
  • روی گزینه Albums در پایین صفحه ضربه بزنید.
  • در آلبوم به پایین صفحه آمده و گزینه Utility را بیابید.
  • در زیرمجموعه Utility به دنبال گزینه Duplicate بگردید و روی آن ضربه بزنید.

در صفحه باز شده بعدی شاهد تصاویر مشابهی هستید که سیستم آن‌ها را برای شما پیدا کرده است.

آموزش پاک کردن عکس تکراری در ایفون

در اینجا چند راه پیش پای شما قرار دارد.

در وهله اول می‌توانید هر کدام از عکس‌ها که مشابه دارند را به شکل جداگانه Merge یا ترکیب کنید یا با انتخاب آن‌ها و زدن دکمه Delete تصاویر همسان را پاک کنید.

راه دیگر این است که با انتخاب گزینه Select در بالا سمت چپ و انتخاب تمامی تصاویر یکی از دو گزینه Delete یا Merge را انتخاب کنید. با این حرکت تمامی تصاویر مشابه به یکباره پاک یا حذف می‌شوند. به همین راحتی و تنها با چند قدم ساده حجم زیادی از تصاویر تکراری گوشی آیفون شما حذف شدند.

جالب است بدانید علاوه بر اینکه می‌توانید عکس‌های تکراری خود را ترکیب یا حذف کنید، این امکان وجود دارد که فیلم‌های گرفته شده و یکسان که اغلب فضای زیادی نیز از حافظه آیفون را به خود اختصاص داده حذف کنید.

نحوه حذف فیلم‌های تکراری در آیفون

برای این کار تمامی مراحل بالا را انجام دهید.

زمانی که روی گزینه Duplicates در زیر مجموعه Utility ضربه زدید، کافیست علامت سه نقطه در کنار دکمه Select در بالای صفحه سمت راست را انتخاب کنید.

روی گزینه Filter ضربه بزنید.

در صفحه باز شده روی گزینه Video رفته و آن را انتخاب کنید.

خواهید دید که سیستم فایل‌های ویدئویی مشابه را برای شما پیدا کرده و اجازه می‌دهد تا آن‌ها را ترکیب یا حذف کنید.

توجه داشته باشید که تصاویری و ویدئوهایی که طی فرآیند Merge آن‌ها را ترکیب کرده‌اید، پس از اتمام کار در پوشه Recently Deleted قرار می‌گیرند و تا ۳۰ روز در این بخش از گوشی نگهداری می‌شوند و پس از مدت یاد شده از گوشی آیفون به کلی حذف خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.