بدون دیدگاه
IOS, ایرپاد

بررسی ویژگی‌های ایرپاد پرو در iOS 18

ویژگی های جالب ایرپاد پرو

با آنکه بیش از یک ماه از معرفی iOS 18 در مراسم WWDC2024 می‌گذرد، اما هنوز هم شاهد صحبت درباره این سیستم عامل جنجالی و انقلابی اپل هستیم. قابلیت‌های معرفی‌شده در این رویداد به‌قدری متعدد و متنوع هستند که می‌توان برای تک تک آن‌ها چندین مطلب و مقاله نوشت. در میان این موضوعات جذاب، ویژگی‌های ایرپاد پرو در iOS 18 یکی از مواردی است که مورد توجه کاربران قرار گرفته است. با آنکه تصور می‌شد بیشتر تمرکز این مراسم روی ویژگی‌های اصلی آیفون، آیپد و مک باشد، اما اپل نشان داد که این OS دربرگیرنده تمامی محصولات از جمله ایرپاد، اپل پنسل و سایر لوازم جانبی اپل نیز می‌شود.

اما برای آنکه ببینیم اپل برای دارندگان ایرپاد پرو چه قابلیت‌های جذابی را در نظر گرفته است، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله همراه آی‌اپس باشید.

موشکافی ویژگی‌های ایرپاد پرو در iOS 18

ایرپاد پرو یکی از محصولات جذاب و کاربردی اپل است که طرفداران فراوانی دارد. جالب است بدانید این سری محصولات علی‌رغم وجود رقبای متعدد توانسته است به‌تنهایی ۲۹ درصد از کل بازار هنزفری‌های بلوتوثی در جهان را از آن خود کند؛ البته این میزان استقبال نشان از قابلیت‌ها و جذابت‌های این محصول دارد. همان‌طور که اشاره کردیم، اپل در رویداد یک ماه پیش به‌جای معرفی نسخه جدید از ایرپاد پرو قابلیت‌های آن را گسترش داد، بدین معنی که اگر شما یکی از دارندگان ایرپاد پرو باشید و گوشی آیفون خود را به iOS 18 ارتقا دهید، می‌توانید از ویژگی‌های خاص‌تری بهره ببرید. برای اینکه ببینیم این ویژگی‌های خاص چه هستند، بد نیست به برخی از مهم‌ترین آن‌ها نگاهی داشته باشیم.

قابلیت Head Gesture برای ایرپاد پرو

یکی از خاص‌ترین و انقلابی‌ترین قابلیت‌های معرفی‌شده برای ایرپاد پرو، ویژگی با نام Head Gesture است. همان‌طور که از نام این ویژگی‌ مشخص است، شما می‌توانید به جای لمس ایرپاد، استفاده از اپل واچ یا آیفون کنترل هنذفری خود را به‌دست بگیرید. به عبارت ساده‌ شما با حرکت سر خود به سمت بالا, پایین یا چپ و راست می‌توانید به تماس‌ها، نوتیفیکشن‌ها واکنش نشان دهید. برای اینکه اهمیت این ویژگی‌ ایرپاد پرو در iOS 18 برایتان بیشتر روشن شود، تصور کنید در مکانی قرار دارید که مملوء از جمعیت بوده و نمی‌توانید به آسانی دست خود را حرکت دهید. در همین حال گوشی شما زنگ خورده و باید به نحوی آن را پاسخ دهید. طبیعتاً این ویژگی می‌تواند کار شما را تا حد زیادی آسان کند.

اپل با قرار دادن این قابلیت در بخش تنظیمات گوشی آیفون و در بخش ایرپاد به کاربران اجازه می‌دهد دستورات اجرایی ایرپاد را با حرکت سر خود کنترل کنید. اگر کنجکاو هستید که این قابلیت چگونه فعال‌ می‌شود، باید بگوییم که کار چندان سختی نیست! کافی است ابتدا نسخه بتای iOS 18 را نصب کنید، سپس به تنظیمات گوشی آیفون بروید و در بخش AirPod گزینه Head Gestures را فعال کنید.

اگر در خصوص کارایی این ویژگی دچار شک هستید و نمی‌دانید آیا به ‌درستی عمل می‌کند یا خیر گزینه Try Head Gestures را لمس کنید تا با مدل‌های حرکتی این ویژگی خاص بیشتر آشنا شوید و به‌نوعی آن را تمرین کنید.

قابلیت Voice Isolation

اگر تا به امروز در هنگام تماس‌های تلفنی صدای اطراف به نوعی برایتان مزاحمت ایجاد می‌کرد یا گفت‌وگوها در محیط‌های شلوغ چندان واضح و شفاف نبودند، نگران نباشید؛ چرا که یکی دیگر از ویژگی‌های ایرپاد پرو در iOS 18 به کمک شما خواهد آمد. ایزوله‌سازی صدا Voice Isolation یکی از قابلیت‌هایی است که به شما اجازه می‌دهد تا در هنگام تماس صوتی با آیفون و از طریق ایرپاد، صدایی به‌مراتب شفاف و بدون نویز دریافت و ارسال کنید. این قابلیت هم هم اکنون از طریق نصب نسخه بتای iOS 18 برای کاربران در دسترس است.

صدای فضایی برای گیمرها

Spatial Audio یا صدای فضایی قابلیت جدیدی است که اپل برای گیمرهایییکی که از ایرپاد پرو نسل سوم و ایرپاد مک استفاده می‌کنند قرار داده است. شاید ترجمه فضایی برای عبارت Spatial چندان قابل درک نباشد، برای همین بهتر است بدانید منظور از چنین عبارتی صدای فراگیر و ۳ بعدی است. بدین معنا که بر اساس جهت صدا حرکت کارکتر خود در بازی صداهای مختلفی را از نقاط مختلف خواهید شنید؛ به‌گونه‌ای که گویی در محیط واقعی و در میان بازی حضور دارید. اپل در شرح این ویژگی گفته است که گیمرها با استفاده از این قابلیت، صدایی شفاف‌تر و منبطق با نوع بازی و محتوایی که می‌بینید درافت خواهند کرد. در حقیقت این ویژگی حس و حال بهتر و واقعی‌تری به گیمرها القا می‌کند.

قابلیت Adaptive Audio Control

یکی دیگر از ویژگی‌های ایرپاد پرو در iOS 18 قابلیتی با نام Granular Adaptive Audio Control یا کنترل تطبیقی صوتی دقیق است. با فعال‌سازی این ویژگی که تنها برای ایرپاد پروهای نسل دوم به بعد در دسترس است، سیستم عامل به شکل خودکار و بر اساس تغییر محیط و صداهای پیرامون دریافتی از طریق ایرپاد قابلیت‌های مختلفی مانند Active Noise Cancelation ایرپاد را فعال یا غیرفعال می‌کند. این سیستم اجازه می‌دهد که کاربر علاوه بر امکان شخصی‌سازی برای موقعیت‌های گوناگون بتوانند به طور خودکار نیز تنظیمات مورد نیاز ایرپاد را در هنگام مکالمه و شنیدن صداهای گوناگون را دریافت کنند.

ویژگی Hearing Aid

یکی دیگر از ویژگی‌های ایرپاد پرو در iOS 18 که مورد توجه کاربران قرار گرفته است، قابلیتی با نام Hearing Aid است. ویژگی کمک شنوایی در حقیقت ایرپاد پروهای اپل را به نوعی سمعک تبدیل می‌کند. بله کاملاً درست شنیدید! این دیوایس جذاب با تغییر برخی قابلیت‌های نرم‌افزاری به کاربرانی که دچار مشکلات شنوایی هستند کمک می‌کند تا مانند یک سمعک عمل کند و علاوه بر قابلیت‌های پیش‌فرض اجازه می‌دهد تا از طریق آن بهتر بشنوند. با آنکه اپل هنوز اظهار نظر کاملی در این خصوص نداشته و مشخص نیست این قابلیت قرار است به‌چه شکل پیاده‌سازی شود، اما بسیار از کاربران را امیدوار کرده است که می‌توانند به جای استفاده از سمعک‌های معمولی، از ایرپاد پروهای اپل استفاده کنند.

سخن پایانی

در این مقاله به برخی از ویژگی‌های ایرپاد پرو در iOS 18 پرداختیم و دیدیم که اپل تمام تلاش خود را کرده است که این سیستم عامل به‌معنای واقعی کلمه برای کاربرانش کاربردی و جذاب باشد. با آنکه هنوز تا زمان عرضه نسخه نهایی آی او اس ۱۸ زمان زیادی باقی مانده است، اما هم اکنون هم می‌توان برخی از این قابلیت‌های جذاب را روی دستگاه‌های آیفون، آیپد و مک امتحان کنید. فقط کافی است که آخرین نسخه بتای iOS 18 را نصب کنید و قابلیت‌های خاص و جذاب این سیستم عامل محبوب را تجربه کنید.

نظر شما درباره ویژگی‌های ایرپاد پرو در iOS 18 چیست؟ آیا قابلیت‌هایی مانند Hearing Aid یا Head Gestures برایتان جذاب است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.