بدون دیدگاه
آموزش

رد یا برقراری تماس با حرکت سر در ایرپادز

تصور کنید در حال رانندگی یا دویدن هستید و ناگهان گوشی آیفون شما زنگ می‌خورد، طبیعتاً جواب دادن در چنین شرایطی که باید تمام حواستان به جلو باشد و لحظه‌ای توقف نکنید به موضوعی چالش‌برانگیز تبدیل می‌شود، اما این مشکل یک راه‌حل ساده دارد و آن استفاده از هندزفری‌هایی مانند ایرپادز است. اما همین دیوایس‌های کاربردی هم برای برقراری تماس نیاز به تاچ از سوی کاربر دارند؛ در پس اگر نخواهیم دستمان را حرکت دهیم چگونه می‌توان تماس را رد یا به آن پاسخ دهیم. اپل برای این کار یک قابلیت ویژه در نظر گرفته است؛ رد یا برقراری تماس با حرکت سر با ایرپادز.

اما این ویژگی چیست و چگونه می‌تواند پروسه پاسخ یا رد تماس‌ها را بدون دخالت دست کند؟ این قابلیت در کدام دستگاه‌ها فعال است و چطور می‌توان آن را فعال کرد. از شما دعپت می‌کنیم برای رسیدن به پاسخ چنین پرسش‌هایی این مقاله از آی‌اپس را تا انتهای دنبال کنید.

رد یا برقراری تماس با حرکت سر در ایرپادز چیست؟

رد یا برقراری تماس با حرکت سر با ایرپادز قابلیت جدیدی است که اپل به‌همراه معرفی آی او اس ۱۸ و در کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۴ برای اولین بار درباره آن صحبت کرد و به‌شکل مشخص این قابلیت خاص در مراسم ۹ام سپتامبر ماه گذشته علاوه بر آیفون ۱۶ از این ویژگی کاربردی نیز رونمایی و آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. ماجرای این قابلیت از این قرار است که شما برای جواب یا رد تماس‌های خود دیگر نیازی به لمس ایرپادز ندارید و می‌توانید بدون هیچ کار اضافه‌ای تنها با حرکت سر به یک تماس پاسخ دهید یا آن را رد کنید.

این قابلیت که از آن با Head Gestures نیز یاد می‌شود به کاربران کمک می‌کند تا در شرایط خاص و زمانی که امکان حرکت دست ندارند تنها با چپ و راست یا بالا و پایین کردن سر تماس‌های خود را مدیریت کنند.

اما نکته مهم این است که قابلیت رد یا برقراری تماس با حرکت سر با ایرپادز تنها روی مدل‌های خاص از این هنذفری‌ها قابل اجراست. مد‌ل‌های ایرپادز ۴ و ۴ دارای نویز کنسلینگ (NC) به همراه ایرپادز پرو ۲ تنها مدل‌هایی هستند که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

پس از این توضیحات کلی در خصوص قابلیت رد یا برقراری تماس با حرکت سر در ایرپادز اکنون نوبت به چگونگی استفاده و راه‌اندازی آن می‌رسد.

آموزش راه‌اندازی رد یا برقراری تماس با حرکت سر در ایرپادز در مک

این قابلیت کاربردی علاوه بر آیفون روی مک نیز کاربرد دارد و شما می‌توانید تماس‌های متصل‌شده به مک اط ریق آیفون را با اتصال ایرپاز به مک و فعال‌سازی این قابلیت با حرکت سر رد یا تایید کنید. پس اگر از مک با سیستم عامل سکویا استفاده می‌کنید برای فعال‌سازی این قابلیت مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا به تنظیمات مک (Setting) بروید.

سپس در منو به‌سراغ بخش ایرپادز بروید.

در صفحه سمت راست روی گزینه Head Gesture کلیک کنید تا فعال شود.

در ادامه شما می‌توانید مدل‌های مختلف حرکتی را برای رد (Decline) یا پاسخ (Accept) تماس‌های خود انتخاب کنید.

فعال‌سازی رد یا برقراری تماس با حرکت سر در مک

نکته مهم اینجاست که مدل‌های حرکتی قابل سفارشی‌ کردن بوده و الزامی به استفاده از پیش‌فرض‌های اپل ندارید؛ البته توجه داشته باشید این حرکت‌ها محدود هستند.

آموزش راه‌اندازی رد یا برقراری تماس با حرکت سر در ایرپادز در آیفون

داستان فعال‌سازی قابلیت رد یا برقراری تماس با حرکت سر در ایرپادز اندکی با مک متفاوت است. البته در این میان توجه داشته باشید که باید هنذفری‌های شما آخرین ورژن فریمور یا به‌روزرسانی 7A294 را دریافت کرده باشند در غیر اینصورت امکان راه‌اندازی این ویژگی به‌هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست.

اما تفاوت ماجرا برای آیفون در فعال‌سازی Siri Announce Calls است. در حقیقت کاربران برای استفاده از این ویژگی باید اعلام تماس سیری را فعال کنند. برای این کار کراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید.

ابتدا به اپلیکیشن تنظیمات (Setting) بروید.

سپس در این بخش به دنبال گزینه Apple Intelligence & Siri بروید.

در این صفحه به‌سراغ گزینه Announce Calls بروید و Headphone & Car را فعال کنید.

با این انجام این فرایند یک قدم دیگر به امکان استفاده از قابلیت رد یا برقراری تماس نزدیک‌تر شده‌ایم.

اکنون مراحل زیر را در ادامه انجام دهید:

به تنظیمات آیفون بروید.

در این صفحه تب ایرپادز را پیدا و آن را لمس کنید.

در صفحه بازشده روی گزینه Head Gesture کلیک کرده و آن را فعال (On) کنید.

رد یا برقراری تماس با حرکت سر در آیفون

با این حرکت عملاٌ فعال‌سازی قابلیت رد یا برقراری تماس با حرکت سر در ایرپادز در آیفون به‌پایان می‌رسد و شما می‌توانید به آسانی در هنگام تماس هنگامی که ایرپادز در گوشتان است جواب تماس‌ها را بدون دخالت دست بدهید.

چند نکته مهم درباره رد یا برقراری تماس با حرکت سر در ایرپادز

لازم است در انتهای این مقاله چند مطلب مهم را یادآوری کنیم. موضوع اول این است که این ویژگی در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و ممکن است برخی اوقات به‌درستی عمل نکند. توجه داشته باشید با اعلام سیری و فعال‌سازی قابلیت اعلام تماس‌ها تنها می‌توانید با حرکت سر تماس‌ها را رد یا برقرار کنید. موضوع دیگر این است که این ویژگی موجب قطع تماس نمی‌شود. بدین معنا که شما این امکان را ندارید که با حرکت سر تماس برقرارشده را قطع (Hang) کنید. بر همین اساس تنها تماس‌هایی که در حال برقراری هستند قابلیت رد یا تایید دارند. در عین حال این امکان وجود دارد که شکا بتوانید با حرکت سر حتی به نوتیفیکیشن‌هایی که برایتان ارسال می‌شود هم واکنش نشان دهید. فقط کافی است در بخش تنظیمات با مراجعه به Apple Intelligence مراجعه کرده و در این صفحه  Announce Notifications را فعال کنید.

شما عملاٌ با این قابلیت می‌توانید در هنگام خواندن نوتیفیکیشن‌ها آن‌ها را به‌سرعت متوقف کنید و یا آن‌ها را تایید نکنید.

سخن پایانی

در این مقاله دیدیم که ویژگی رد یا برقراری تماس با حرکت سر با ایرپادز چیست و چه دستگاه‌هایی می‌توانند آن‌ها را اجرا کنند. در عین حال با نحوه فعال‌سازی و راه‌اندازی آن در سیستم عامل‌ها مک و آی او اس آشنا شدیم. در عین حال دیدیم که این ویژگی هنوز جای کار دارد و نباید از آن توقع خاصی داشته باشید.

اکنون شما به ما بگویید که آیا از این قابلیت استفاده کرده‌اید و آیا به نظر شما چنین ویژگی کاربردی است یا خیر؟ نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.