بدون دیدگاه
آموزش, آی اپس

ریووک چیست؟ آیا اکانت‌های آی‌اپس هم ریووک می‌شود؟

ریووک چیست؟

قطعا شما کاربران ایرانی آیفون بارها کلمه ریووک را شندیده‌اید، اما ممکن است ندانید که واقعا این لفظ به چه معناست. از آنجایی که در این چند سال اخیر اپل ایران را تحریم کرده، شما دیگر نمی‌توانید برای نصب برنامه‌های خود مخصوصا اپلیکیشن‌های ایرانی به اپ استور مراجعه کنید، چرا که دیگر هیچ برنامه ایرانی دیگری در آن‌جا وجود ندارد و اپل آن‌ها را از استور خود حذف کرده‌. پس واضح است که با توجه به این مسائل، شما از هر اپ استور ایرانی استفاده کنید این احتمال وجود دارد که اپل دستگاه شما را شناسایی کند و متوجه ایرانی بودن آن شود و اکانت شما را ریووک می‌کند.

بعد از ریووک چه اتفاقی می‌افتد؟

اول از همه در نظر داشته باشید که زمان مشخصی برای چنین اتفاقی وجود ندارد و ممکن است هر زمان این اتفاق برای هر کسی بیفتد. اما اگر اکانت شما ریووک شود، به زبان ساده همه برنامه‌هایتان از کار می‌افتد و دیگر نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته اغلب در بقیه استورها بعد از چنین اتفاقی شما باید مجددا هزینه پرداخت کنید و دوباره اشتراک بخرید. اما اگر اشتراک آی‌اپس داشته باشید و اکانت شما در طول مدت اشتراک ریووک شود، دیگر نیازی به پرداخت هیچ گونه وجه اضافی ندارید چرا که با وجود گارانتی و ضمانت، مجددا حساب کاربری به شما برمی‌گردد.

با داشتن بک آپ از اطلاعات خود، هیچ گاه غافلگیر نخواهید شد

با داشتن چنین تصوری بهتر است که همیشه از اطلاعات خود در برنامه‌های ضروری بک آپ تهیه کنید تا در صورت ریووک شدن اکانت و غیر فعال شدن اپلیکیشن‌ها غافلگیر نشوید و اطلاعات خود را از دست ندهید. البته باید در نظر داشته باشید که برنامه‌هایی وجود دارند که امکان بک آپ گرفتن از آن‌ها وجود ندارد.

برای مثال در اپلیکیشن‌های بانکی ممکن است نتوانید از رمز عبور و نام کاربری خود بک آپ بگیرید و اگر آن را در برنامه ذخیره کرده باشید و در جایی هم یادداشت نکرده باشید، نام کاربری و پسورد خود را به طور کلی از دست خواهید داد. برای بازیابی آن هم باید قطعا به بانک مراجعه کنید. اما اگر حواستان باشد و رمزهایتان را در جای امنی نوشته باشید، قطعا هیچ گاه چالشی برایتان به وجود نخواهد آمد.

بک آپ گرفتن از برنامه‌های آیفون

آیا اکانت آی‌‎اپس هم ریووک می‌شود؟

اگر اپل دستگاه شما را شناسایی کند و متوجه ایرانی بودنتان شود، ممکن است دچار مشکل شوید. این اتفاق ممکن است برای همه کاربران ایرانی بیوفند و دلیل آن هم تنها اپل و تحریم‌های آن علیه ایران است. اما اگر از اپ استور ایرانی آی‌اپس اشتراک تهیه کرده باشید جای نگرانی نیست! چراکه همه اکانت‌های آی‌اپس گارانتی دارند و این یعنی که در طول مدت اشتراکتان اگر اتفاقی برای اکانتتان بیوفتد، بدون دریافت هزینه اضافی مجددا یک اکانت به شما تعلق خواهد گرفت.

با پشتیبانی و گارانتی آی‌اپس جای نگرانی نیست

از آنجایی که اکانت شما همیشه و در همه حال طول مدت اشتراک گارانتی می‌شود، پس در اصلا نباید نگران آن باشید چرا که هر اتفاقی برای آن بیوفتد، آی‌اپس شما را تنها نمی‌گذارد و هر مشکلی که داشته باشید را برایتان حل می‌کند. البته با وجود تیم پشتیبانی در دسترس (ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب)، شما می‌توانید در صورت نیاز به راهنمایی حتی در روزهای تعطیل با کارشناسان آی‌اپس تماس بگیرید و یا از طریق وب چت سوالات و چالش‌های خود را در میان بگذارید.

یپشتیبانی آی‌اپس

روی هم رفته در این مطلب سعی داشتیم تا بتوانیم به شما معنای دقیق و کلی ریووک را توضیح دهیم و قطعا لازم است که هر کاربری که در ایران از آیفون استفاده می‌کند با این مفهوم آشنایی داشته باشد و اطلاع داشته باشد. در آخر هم اگر سوالی در این باره دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

راه‌های ارتباط با پشتیبانی:

☎️ 02191002285

? iApps.ir

? Support@iApps.ir

? WhatsApp: https://wa.me/989392154702

? Telegram: https://t.me/iApps_Support

? Instagram: https://www.instagram.com/iapps_team

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.